Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

μαθημα ζωης



δείτε το βίντεο

Επιστολη δασκαλου στην Υπουργο Παιδειας




Αναρτούμε μία όμορφη επιστολή για την υπουργό παιδείας από έναν δάσκαλό. Επιστολή με περιεχόμενο...


Προς:
Την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων,
κα Άννα Διαμαντοπούλου – Αθήνα.


                  ΚΟΙΝ.:
                                                        1. Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
                                                         κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
                                                        2. Υφυπουργό Παιδείας
                                                           κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
                                                         3. Δ.Ο.Ε.



Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
      Είθισται να μονοπωλούν τις συζητήσεις, τις διαμαρτυρίες, τα ψηφίσματα, και τις απεργιακές κινητοποιήσεις θέματα ακραιφνώς οικονομικού περιεχομένου. Ίσως είναι η ώρα να ασχοληθούμε και με υψηλά και βαθύτερα ζητήματα.

      Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε το γεγονός της μη αποστολής χαιρετιστήριου-εορταστικού μηνύματος από μέρους σας επί τη εορτή των Τριών Ιεραρχών, την εορτή των γραμμάτων όπως την αποκαλεί ο λαός μας. Κι αυτό διότι μας έχετε συνηθίσει ακόμη και σε παγκόσμιες ημέρες να συντάσσετε ανάλογα μηνύματα. Αρχίζω να πιστεύω πως εάν υπήρχε Παγκόσμια ημέρα Μπαταρίας, κάτι θα εφευρίσκατε για να γράψετε. Σε αντίθεση με εσάς, η Κίνηση των Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λακωνίας, διένειμε 1.200 εικόνες των σεπτών Ιεραρχών σε Λάκωνες μαθητές.

      Είναι ηλίου φαεινότερο ότι τα τελευταία χρόνια το Υπουργείο (Εθνικής το εξάλειψε η πονηρία) Παιδείας, ό,τι του μυρίζει πατρίδα, έθνος, γλώσσα, ιδανικά, ιστορία, «πιστεύω», δηλ. τις πιο ευωδιαστές μυρωδιές, προσπαθεί να εξαφανίσει με τους απορροφητήρες της νέας εποχής. Υπάρχουν τεκμήρια για του λόγου το αληθές, όπως
το ανιστόρητο βιβλίο ιστορίας της κας Ρεπούση (βλ. πόρισμα Ακαδημίας Αθηνών), 
οι δηλώσεις της πρώην ειδικής γραμματέως σας, κας Δραγώνα, να καταστεί μάθημα επιλογής αυτό της Ιστορίας, αλλά και 
τα ανδραγαθήματά της σχετικά με την ηρωίδα δασκάλα Χαρά Νικοπούλου, 
η εισήγηση της συμβούλου σας (αποσπασμένης δασκάλας), κας Ελένης Μπούντα να μην εκτυπωθεί (όπως κι έγινε) το νέο βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, το οποίο εγκρίθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και διορθώνει με βάση πληροφορίες τα ανυπόστατα του αποσυρθέντος βιβλίου (βλ. Εφημ. Παρόν 17-7-2011), 
ο Προγραμματισμός του 2011 που προέβλεπε διορισμό 250 ιεροδιδασκάλων στις μουφτείες της Θράκης ενώ συγχρόνως διορίζατε μόνο 52 δασκάλους για τα Δημοτικά όλης της Ελληνικής επικράτειας (βλ. Πρώτο Θέμα 10-07-2011), 
η σχεδιαζόμενη αλλαγή του βιβλίου των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου, για το οποίο η Υφυπουργός Παιδείας, κα Χριστοφιλοπούλου απέφυγε να απαντήσει σε επερώτηση βουλευτού αν όντως αληθεύει ότι δεν θα υπάρχει στο συγκεκριμένο πόνημα καμία αναφορά στο πρόσωπο της Παναγίας, και πάρα πολλά άλλα, τα οποία επιλείψει με ο χρόνος διηγούμενον.

      Η παρούσα γραπτή επικοινωνία μας, δεν έχει σκοπό να σας πείσει για κάτι. Αμάν κάναμε για να καταλάβετε ότι πρέπει να καταργηθεί η τριετής παραμονή των εκπαιδευτικών, και τώρα επιμένετε στην διετία· έχει μπλοκάρει το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων· δεν ικανοποιείτε δίκαια αιτήματα μεταθέσεων και αποσπάσεων, ακόμη κι όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι για τους εκπαιδευτικούς μας.

      Ο Έλληνας εκπαιδευτικός, όπως κι ολόκληρη η Ελληνική κοινωνία, καταρρακώθηκε οικονομικώς και κοινωνικώς. Στο ερώτημα γιατί φτάσαμε ως εδώ, η παπαδιαμάντειος περιγραφή καθίσταται αποστομωτική: «κάτω, εις την συσσωρευμένην κόνιν τριών δεκαετηρίδων, έβοσκον χιλιάδες βλατούδες, ψαλίδες, αλογάκια και άλλα ζωύφια και εχόρευον μυριάδες ποντικοί»! Υλικός εξευτελισμός επήλθε, δεν θα επιτρέψουμε και τον πνευματικό.

   Εμπόδιο στην αποψίλωσή σας, το φύτεμά μας.
   Εμπόδιο στο γκρέμισμά σας, το κτίσιμό μας.
   Εμπόδιο στον παραλογισμό σας, η λογική μας.
             
              Οι αμυγδαλιές άνθισαν, έρχεται Άνοιξη…


                                                       Εκζητών επί τούτοις τις πρεσβείες
                                                     των Αγίων Τριών Ιεραρχών,



                                                       Νικόλαος Παν. Αντωνόπουλος
                                                       Προϊστάμενος Δημοτικού Σχολείου
                                                          Αλίκων Μάνης


Υ.Γ.: Σας εσωκλείω ένα κλωνάρι αμυγδαλιάς από τα ακριτικά Άλικα. Βέβαια, όταν θα το παραλάβετε, θα έχει μαραθεί. Δεν πειράζει όμως· με αντιπαραβολικό τρόπο θα εννοήσετε πως τα αποτελέσματα των ενεργειών σας μαραίνονται σύντομα…



πηγή: http://opougis.blogspot.com/

Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

ΠΩΣ Ο ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Αφιερωμα στις Νευροεπιστημες: «Τα μυστηρια του εγκεφαλου»

Όλο τον Μάρτιο και το πρώτο Σαββατοκύριακο του Απριλίου, η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας σας προσκαλεί σε μια διαδρομή στα μυστήρια μονοπάτια του εγκεφάλου! Μέσα από πειράματα, δραστηριότητες και μια ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή στα διαδραστικά εκθέματα, οι επισκέπτες ανακαλύπτουν πώς λειτουργεί το νευρικό μας σύστημα, ο εγκέφαλος και οι αισθήσεις. Παράλληλα, μέσα από μια αφήγηση μεταφερόμαστε στις αινιγματικές περιόδους του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης και ανακαλύπτουμε τι μορφή είχε τότε η Ιατρική.
περισσότερες πληροφορίες: http://www.eugenfound.edu.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=99

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2012

αστερια-αστερισμοι

ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΙΚΕΛΗ ΕΥΗ

Τι κοινο εχουν ο Μπαχ και η Τζοπλιν;


δείτε την απάντηση:

 http://www.tovima.gr/science/article/?aid=445354&h1=true

Ποσο μακρια στο συμπαν εχουν φτασει οι τηλεοπτικες μας εκπομπες;




απαντήσεις στην παρακάτω διεύθυνση:

http://physicsgg.wordpress.com/

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Rebranding Greece

ΔΕΙΤΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ

Η ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΑΤΡΑΧΩΝ ''ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΖΩΗΣ''

Heinrich Rudolf Hertz: 115η επετειος γεννησης του μεγαλου φυσικου


22 Φεβρουαρίου 2012, συμπληρώνονται 115 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Γερμανού φυσικού Χάινριχ Ρούντολφ Χερτς ή Χερτζ, (Heinrich Rudolf Hertz), στις παρατηρήσεις του οποίου βασίζεται η ανάπτυξη των ραντάρ, του ραδιοφώνου, της τηλεόρασης.
Γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου 1857 στο Αμβούργο, και το 1880 απέκτησε το διδακτορικό του δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Βερολίνου.
Οι παρατηρήσεις του θα κατανοούνταν πλήρως αργότερα και θα γίνονταν αναπόσπαστο μέρος της νέας «ασύρματης εποχής». Χονδρικά, τα πειράματα του Χερτζ εξηγούν την αντανάκλαση, τη διάθλαση, την πολικότητα, την αντικυμάτωση και την ταχύτητα των ηλεκτρικών κυμάτων. Τα πειράματά του βοήθησαν στην κατανόηση του ηλεκτρομαγνητισμού και η συσκευή του εξελίχθηκε περαιτέρω από τους συνεχιστές του.
Επιβεβαίωσε την ηλεκτρομαγνητική θεωρία του Τζέιμς Μάξγουελ και κατά τη διάρκεια πειραμάτων (1886 - 1889) παρήγαγε και μελέτησε ηλεκτρομαγνητικά κύματα (γνωστά επίσης ως ερτζιανά κύματα, ή ραδιοκύματα). Κατέδειξε ότι αυτά είναι μακρά, εγκάρσια κύματα που ταξιδεύουν με την ταχύτητα του φωτός και μπορούν να απεικονιστούν, να διαθλαστούν, και να πολωθούν όπως το φως. Προσέγγισε το φωτοηλεκτρικό φαινόμενο. Ανέπτυξε την Ηλεκτροδυναμική κινούμενων σωματιδίων.
Η μονάδα της συχνότητας, το Hertz, ονομάστηκε έτσι προς τιμή του. Στα γραπτά του περιλαμβάνονται εργασίες όπως «Τα ηλεκτρικά κύματα» (1890, TR. 1893) και «Αρχές της μηχανικής» (1894, TR. 1899).
Πέθανε στη Βόννη την 1η Ιανουαρίου 1894 σε ηλικία μόλις 37 ετών.

Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

ΤΡΥΦΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ


Σε μία εποχή που το δημόσιο σχολείο βάλλεται από παντού, υπάρχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές που αντιστέκονται και μεγαλουργούν.
Τα τρυφερά χρόνια είναι ένα σχολικό περιοδικό που εκδίδεται εδώ και μερικά χρόνια απο το 13ο και 21ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου.
Δείτε το νέο τεύχος του περιοδικού στο παρακάτω link και τα συμπεράσματα δικά σας.
     http://21dim-kerats.att.sch.gr/2009/trxr2011.pdf

Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2012

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

EIΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ