Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Το Curiosity παιρνει μια πρωτη γευση των εδαφων του Αρη



Το Curiosity παίρνει μια πρώτη γεύση των εδαφών του Άρη
Το Curiosity, ο ρομποτικός εξερευνητής του Άρη, συνέλεξε ένα μικρό δείγμα εδάφους του Κόκκινου Πλανήτη και ξεκίνησε τις αναλύσεις με τα προηγμένα όργανα που διαθέτει. Βασικός στόχος των επιτελών της αποστολής σε αυτή την εξέταση είναι να αποκαλυφθούν τα διάφορα συστατικά του εδάφους και ειδικότερα εκείνα των μεταλλικών στοιχείων που υπάρχουν σε αυτό. Η ανάλυση θα αποκαλύψει εκτός των άλλων και το κατά πόσον είναι πιθανόν τα συστατικά αυτά να υποστηρίξουν τη μικροβιακή ζωή.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προξένησαν στους ερευνητές κάποια λαμπερά ρινίσματα που αρχικώς αποδόθηκαν σε υλικό προερχόμενο από τον ίδιο τον ρομποτικό εξερευνητή Curiosity. Τελικά όμως φαίνεται πως μάλλον τα ρινίσματα αυτά προέρχονται από κάποιο μέταλλο του Κόκκινου Πλανήτη και διεσπάρησαν ύστερα από την τομή που πραγματοποίησε στο έδαφος ο ρομποτικός βραχίονας. Σε κάθε περίπτωση οι ερευνητές θα επιχειρήσουν να συντάξουν την πλήρη «λίστα» των ορυκτών του Άρη.
Τα ρομπότ που τα προηγούμενα χρόνια εξερεύνησαν τον Άρη δεν διέθεταν τέτοια όργανα ανάλυσης και έτσι είναι η πρώτη φορά που θα γίνει ένα τεστ που μπορεί ενδεχομένως να αποκαλύψει την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη. Γι αυτό και η επιστημονική κοινότητα αναμένει τα αποτελέσματα της ανάλυσης με μεγάλο ενδιαφέρον.
 ΠΗΓΗ: Βήμα Science
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΝΝΑ ΣΩΦΡΟΝΑ

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

«Κραυγη» απελπισιας προς τη Βουλη απο 13 δασκαλους


«Η καθημερινότητα στο σχολείο άλλαξε. Κάθε πρωί οι αφηγήσεις των παιδιών δεν έχουν να κάνουν με τι είδαν, τι άκουσαν από τον κόσμο, αλλά με τις οικογενειακές καταστάσεις που βιώνουν: την ανέχεια, την ανεργία, την απόλυση.
Στα διαλείμματα παιδιά δεν έχουν μαζί τους ένα κουλούρι, το μεσημεριανό
φαγητό στο ολοήμερο για κάποια είναι μονάχα μια φέτα ψωμί. Στο μάθημα φαίνονται τα αποτελέσματα της πολύωρης απουσίας των γονιών από το σπίτι, στη σωματική, πνευματική και κοινωνική ανάπτυξη, την ψυχική υγεία του παιδιού».
Αυτή την εικόνα κατέθεσαν 13 εκπαιδευτικοί του62ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας- με υπόμνημα -στο προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων κατά την επίσκεψη του σχολείου τους , το οποίο αναφέρεται στην κατάσταση που βιώνουν στο χώρο της εκπαίδευσης.
Διαβάστε όλο το υπόμνημα ΕΔΩ
ΠΗΓΉ: http://www.esos.gr/

Κοσμικο «θραυσμα» η Σεληνη

Δείτε ένα εκπληκτικό βίντεο με την τρομερή σύγκρουση που οδήγησε στη γέννηση της Σελήνης

ΠΗΓΗ: http://www.tovima.gr/science/

Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

Δημιουργια και εξελιξη της Γης (βιντεο)

Δημιουργία και εξέλιξη της Γης, δομή, μετατόπιση των ηπείρων, εσωτερική θερμότητα.

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ

Ένας από τους τρεις μεγαλύτερους μαθηματικούς της Αρχαίας Ελλάδας (οι άλλοι δύο είναι ο  Ευκλείδης  και ο  Αρχιμήδης).
Ο Απολλώνιος ο Περγαίος γεννήθηκε στην Πέργα της Παμφυλίας έζησε το 260 π.Χ - 190 π.Χ. και το κύριο έργο του ήταν το οκτάτομο "Κωνικά" στο οποίο πρώτος αυτός ανακάλυψε τις κωνικές τομές, που είναι η παραβολή, η υπερβολή, ο κύκλος και η έλλειψη. Με το έργο του έδωσε ώθηση στη γεωμετρία της εποχής του.
ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ΚΥΚΛΟΣ
Επίσης στα "Κωνικά" δίνει τις αρχικές γνώσεις της γεωμετρίας, που ίσχυαν μέχρι τον 17ο αιώνα μΧ που ο Γάλλος Φιλόσοφος και Μαθηματικός Ρενέ Ντεκάρτ τους έδωσε περισσότερη ανάπτυξη.

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Νoμπελ φυσικης 2012




Το βραβείο Νόμπελ φυσικής 2012 απονέμεται στους Serge  Haroche  και David J. Wineland  για την έρευνά τους στον τομέα της πειραματικής κβαντικής φυσικής.
      Ο Wineland από το Κολοράντο εργάστηκε σε παγίδες ιόντων, ενώ και ο Haroche από το Παρίσι πάνω στη σύλληψη φωτονίων. Το έργο τους αναμένεται να έχει εφαρμογές στους κβαντικούς υπολογιστές.

Bραβειο Nobel Χημειας 2012

στους Robert J. Lefkowitz και Brian K. Kobilka  
Η εργασία τους εξηγεί πως τα δισεκατομμύρια των κυττάρων στο σώμα μας αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους.
Περισσότερα για την εργασία τους πατήστε ΕΔΩ
ΠΗΓΗ: http://physicsgg.wordpress.com/

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

NIELS BOHR


Δανός φυσικός, από τους διαπρεπέστερους επιστήμονες του 20ου αιώνα, με σημαντικό έργο στην κατανόηση της δομής του ατόμου και την Κβαντική Φυσική. Για τα επιτεύγματά του τιμήθηκε με Νόμπελ Φυσικής το 1922.

Ο Νιλς Μπορ (Niels Bohr) γεννήθηκε στις 7 Οκτωβρίου 1885 στην Κοπεγχάγη. Ο πατέρας του Κρίστιαν Μπορ υπήρξε καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και ήταν διεθνώς γνωστός για τις μελέτες του σχετικά με την αναπνοή. Η μητέρα του Έλεν Άντλερ προερχόταν από εύπορη εβραϊκή οικογένεια της Κοπεγχάγης με εξέχουσα θέση στους οικονομικούς και πολιτικούς κύκλους της Δανίας. Ο Μπορ βαπτίστηκε Χριστιανός και εντάχθηκε, όπως και ο πατέρας του, στην Λουθηρανική Εκκλησία. Γρήγορα όμως έχασε κάθε θρησκευτικό ενδιαφέρον και μέχρι το τέλος της ζωής του δήλωνε άθεος. Ήταν παθιασμένος ποδοσφαιρόφιλος και στα νεανικά του χρόνια έπαιζε τερματοφύλακας στην ομάδα Ακαντέμισκ Μπόλντκλουμπ της Κοπεγχάγης.
Ο Μπορ διακρίθηκε ως φοιτητής στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης. Σπούδασε φιλοσοφία και μαθηματικά,ενώ πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην φυσική. Το 1911 υποστήριξε την διδακτορική του διατριβή με θέμα την ηλεκτρονική θεωρία των μετάλλων. Στην διατριβή του επισήμανε με ιδιαίτερη έμφαση ότι η κλασική Φυσική εμφανίζεται ανεπαρκής για την μελέτη της συμπεριφοράς της ύλης σε επίπεδο ατόμων.Ακολούθως ο Μπορ πήγε στην Αγγλία για να συνεχίσει τις σπουδές του κοντά  
στον νομπελίστα φυσικό Τζόζεφ Τόμσον (1856-1940) στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ. Ο Τόμσον, όμως, δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις ιδέες του Μπορ σχετικά με τα ηλεκτρόνια των μετάλλων. Έτσι ο Μπορ αναγκάστηκε να μετακινηθεί στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και να ενταχθεί στην ερευνητική ομάδα  ενός άλλου νομπελίστα, του νεοζηλανδού  Έρνεστ Ράδεφορντ (1871-1937), που πραγματοποιούσε έρευνες για την δομή του ατόμου και σήμερα θεωρείται ο πατέρας της πυρηνικής φυσικής.
Το καλοκαίρι του 1912 επέστρεψε στην Κοπεγχάγη για να παντρευτεί την καλή του Μαργκρέτε Νέρλουντ με την οποία απέκτησε έξι παιδιά, μεταξύ αυτών και τον νομπελίστα φυσικό Όγκε Μπορ (1922-2009). Μετά τον γάμο του επέστρεψε στο Μάντσεστερ και συνέχισε το ερευνητικό του έργο στην δομή του ατόμου. Το 1913, συνδύασε το μοντέλο του Ράδεφορντ για τη δομή του ατόμου  με τη Κβαντική Θεωρία του Μαξ Πλανκ και υπέθεσε ότι το ηλεκτρόνιο μπορεί να ακολουθεί μόνον ορισμένες τροχιές, και όχι οποιεσδήποτε και  ότι το ηλεκτρόνιο ακτινοβολεί όχι συνεχώς, όπως ήταν η ως τότε κρατούσα άποψη, αλλά μόνο όταν αλλάζει τροχιά.
Το 1916 εξελέγη καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης
και το 1921 ίδρυσε το Ινστιτούτο Θεωρητικής Φυσικής, του οποίου διετέλεσε διευθυντής έως το τέλος της ζωής του. Σύντομα το Ινστιτούτο Μπορ στην Κοπεγχάγη μετατράπηκε σε διεθνές κέντρο ερευνών σε θέματα ατομικής φυσικής και κβαντικής θεωρίας. Όλα αυτά τα χρόνια ο Μπορ προσπάθησε να διατυπώσει μια συνεπή κβαντική θεωρία, που θα αντικαθιστούσε την κλασσική Μηχανική και Ηλεκτροδυναμική σε ατομικό επίπεδο και θα ήταν επαρκής για την επαρκή επεξεργασία όλων των θεμάτων στον κόσμο του ατόμου, σε μια εποχή που οι γνώσεις για το άτομο βασίζονταν σε αβέβαιες αρχές. Επεχείρησε επίσης να ερμηνεύσει την δομή και τις ιδιότητες των ατόμων όλων των χημικών στοιχείων, όπως αυτές εμφανίζονται στο περιοδικό σύστημα και στα πολύπλοκα συστήματα των φασμάτων εκπομπής τους. Για τις εργασίες του αυτές τιμήθηκε με το Νόμπελ Φυσικής το 1922.
Εποχή άφησαν στο χώρο της φυσικής  οι αντιπαραθέσεις του με τον Άλμπερτ Αϊνστάιν στα μέσα της δεκαετίας του είκοσι, σχετικά με την τότε νέα κβαντική μηχανική. Ο Αϊνστάιν εκτιμούσε σε μεγάλο βαθμό το πρώιμο έργο του Μπορ, χαρακτηρίζοντάς το ως την «υψίστη μορφή μουσικότητας στη σφαίρα της σκέψης», δεν αποδέχθηκε, όμως, ποτέ το επιχείρημα ότι η κβαντομηχανική αποτελεί την «λογική γενίκευση της κλασικής Φυσικής», που προέβαλε ο Μπορ για την κατανόηση των ατομικών φαινομένων.
Κατά την δεκαετία της δεκαετίας τριάντα σημαντική υπήρξε η συμβολή του στον αναπτυσσόμενο χώρο των πυρηνικών επιστημών. Ιδιαίτερα  διαδραμάτισε αποφασιστικό ρόλο στην κατανόηση του φαινομένου της πυρηνικής σχάσης (1939).
Το 1940, όταν η Δανία καταλήφθηκε από τους Γερμανούς, ο Μπορ έκανε ότι μπορούσε για να σώσει το Ινστιτούτο του, αλλά το 1943 αναγκάστηκε
να εκπατριστεί, λόγω της εβραϊκής καταγωγής του και της αντιναζιστικής του ιδεολογίας. Κατέφυγε πρώτα στην Σουηδία  και στην συνέχεια στην Αγγλία, όπου συμμετείχε στο «Σχέδιο Μανχάταν» («Manhattan Project»), το αμερικανικό πρόγραμμα για την κατασκευή της ατομικής βόμβας. Μετά από μερικούς μήνες μετακόμισε στο Λος Άλαμος του Νέου Μεξικού, όπου συνέχισε να εργάζεται πάνω στη κατασκευή της ατομικής βόμβας.
Η ανησυχία του Μπορ για τις επιπτώσεις της πυρηνικής  ενέργειας στην ανθρωπότητα εκδηλώθηκε ήδη από το 1944, όταν μάταια προσπάθησε να πείσει τον βρετανό πρωθυπουργό Ουίνστον Τσόρτσιλ και τον αμερικανό πρόεδρο Φραγκλίνο Ρούζβελτ για την ανάγκη ύπαρξης διεθνούς συνεργασίας όσον αφορά τον χειρισμό αυτών των θεμάτων. Ο Μπορ πίστευε σε ένα «ανοικτό κόσμο», όπου η ανταλλαγή ανθρώπων και ιδεών ανάμεσα στις διάφορες χώρες είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον έλεγχο των πυρηνικών εξοπλισμών. Το 1954, ο Μπορ συνέβαλε στην ίδρυση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πυρηνικής Έρευνας (CERN).
ΠΗΓΗ: www.sansimera.gr


Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΔΙΝΟΥΝ ΦΤΕΡΑ



Υπάρχει ένας μύθος για το πώς τα πουλιά απέκτησαν τα φτερά τους. Στην αρχή πλάστηκαν χωρίς φτερά και ο Θεός έκαμε τα φτερά και τα έβαλε μπροστά τους λέγοντας: «Πάρτε αυτά τα βάρη να τα κουβαλήσετε».
Στην αρχή όταν ο Θεός τα κάλεσε να πάρουν τα φτερά τους που βρίσκονταν στα πόδια τους τα πουλιά δίστασαν, γιατί τους φάνηκε πολύ δύσκολο, να τα σηκώσουν. Όμως γρήγορα άκουσαν την εντολή του Θεού και παίρνοντας τα φτερά στο ράμφος τους, τα έβαλαν στους ώμους τους για να τα κουβαλήσουν.
Για ένα διάστημα τους φάνηκε το βάρος βαρύ και ασήκωτο, αλλά καθώς προχωρούσαν, διπλώνοντάς τα πάνω στα πλευρά τους, τα φτερά μεγάλωσαν στα σώματά τους και γρήγορα ανακάλυψαν πώς να τα χρησιμοποιούν. Τα βάρη έγιναν φτερά!

πηγή: http://istologio.org

Χωρις παρελθον, δεν υπαρχει μελλον



Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο απαγόρευσε να παιχτεί στην τηλεόραση το σποτ των Ελλήνων αρχαιολόγων.  Δείτε το

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

«Ελληνικη οραση» σε διαστημικο οχημα



Η αποστολή ExoMars θα ερευνήσει αν υπήρξε ή υπάρχει ζωή υπό τη μορφή μικροοργανισμών στον Αρη
Το ρομποτικό όχημα (γραφιστική απεικόνιση) θα πρέπει να πλοηγείται εντελώς αυτόνομα, καθώς δεν θα βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το Κέντρο Ελέγχου στη Γη. Στόχος των Ελλήνων επιστημόνων είναι να αναπτύξουν ένα σύστημα που θα επιτρέπει στο όχημα να “βλέπει” γύρω του και να αποφασίζει πως θα κινηθεί.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ

Βραδια του Ερευνητη


  Θέλεις να δεις τα αποτελέσματα της έρευνας που γίνεται στα Ελληνικά και τα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια; Να δεις πώς οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι επιστήμονες ερευνούν, πειραματίζονται και κατασκευάζουν αυτά που θα αλλάξουν το μέλλον μας; Να μιλήσεις μαζί τους και να μάθεις τις συνθήκες εργασίας τους και τις προοπτικές των Ελληνικών και Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Ινστιτούτων; Ή απλά να ζήσεις από κοντά την πιο "fun" πλευρά της επιστήμης με πειράματα, παιχνίδια, διαγωνισμούς και ένα "astro party" που θα κρατήσει μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες;
Αν η απάντηση είναι "ναι", τότε η "Βραδιά του Ερευνητή" (Researchers' night) είναι η ευκαιρία σου!
Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.openscience.gr/researchersnight2012

Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2012

odysseus πανευρωπαϊκος εκπαιδευτικος διαγωνισμος για το διαστημα



Ο διαγωνισμός Οδυσσέας αφορά μαθητές μεταξύ 14 και 18 ετών από όλες τις χώρες της Ευρώπης και τους καλεί να αναπτύξουν εργασίες για το διάστημα στηριζόμενοι στις γνώσεις τους, τη δημιουργικότητα αλλά και την κριτική τους σκέψη. Οι μαθητές που επιθυμούν να συμμετάσχουν μπορούν να σχηματίσουν ομάδες από 2 εως 5 μέλη και να έχουν ως επιβλέποντα έναν εκπαιδευτικό. Οι διαγωνιζόμενες ομάδες μπορούν να επιλέξουν να διαγωνιστούν σε μια από τις παρακάτω θεματικές κατηγορίες :
α. Ηλιακό Σύστημα,
 β. Διαστημόπλοια-Σχεδιασμός Αποστολών,     
γ. Εξέλιξη της Ζωής.

Οι συμμετέχουσες ομάδες θα διαγωνιστούν πρώτα σε εθνικό επίπεδο όπου και θα ανακηρυχθούν τρεις νικήτριες ομάδες, μια για κάθε κατηγορία. Οι νικήτριες ομάδες από κάθε χώρα θα διαγωνιστούν στη συνέχεια σε ευρωπαϊκό επίπεδο όπου και θα ανακηρυχθούν οι νικήτριες ομάδες ανά κατηγορία για όλη την Ευρώπη.
Οι τρεις ομάδες που θα ανακηρυχθούν νικήτριες σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν την έκθεση SPACE EXPO της ESA στην Ολλανδία και να παραστούν στην τελετή απονομής των βραβείων του διαγωνισμού τον Απρίλιο του 2013. Τα έξοδα του ταξιδιού θα καλυφθούν από το διαγωνισμό.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το site του διαγωνισμού:
http://www.odysseus-contest.eu/  

Ποτε δεν ξεχνας εναν καλο δασκαλο




TI EINAI H BAΡΥΤΗΤΑ; ΒΙΝΤΕΟ