Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2012

Νεο ηλιακο συστημα σαν το δικο μας

Καλλιτεχνική απεικόνιση του πλανητικού συστήματος ΚΟΙ-961
Λονδίνο 


Αστρονόμοι στις ΗΠΑ ανακάλυψαν ένα πλανητικό σύστημα σε απόσταση 130 ετών φωτός, στον αστερισμό του Κύκνου. Γύρω από το άστρο ΚΟΙ-961 έχουν εντοπιστεί μέχρι στιγμής τρεις πλανήτες, οι δύο με μέγεθος παρόμοιο με εκείνο της Γης και ένας «αντίγραφο» του Άρη. Η ανακάλυψη είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού εκτός των άλλων δείχνει ότι ηλιακά συστήματα σαν το δικό μας είναι περισσότερο κοινά στο Σύμπαν από όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα.
Το νέο σύστημα
Την ανακάλυψη του νέου πλανητικού συστήματος έκαναν επιστήμονες του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας (Caltech) χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler και το Παρατηρητήριο Keck στη Χαβάh. Το άστρο του συστήματος, που ονομάστηκε KOI-961, είναι ένας κόκκινος νάνος με μάζα έξι φορές μικρότερη από αυτή του Ήλιου. Το KOI-961 είναι λιγότερο ζεστό από τον Ήλιο και το φως που εκπέμπει έχει ερυθρή και όχι κίτρινη απόχρωση όπως του δικού μας άστρου.
Γύρω από το άστρο εντοπίστηκαν να κινούνται τρεις πλανήτες. Ο ΚΟΙ-961.01 έχει μέγεθος 27% μικρότερο από αυτό της Γης και ο ΚΟΙ-961.02 έχει μέγεθος 22% μικρότερο από αυτό του πλανήτη μας. Ο τρίτος πλανήτης, ο ΚΟΙ-961.03, παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αφού έχει μέγεθος σχεδόν ίσο με αυτό του Άρη. Ο ΚΟΙ-961.03 είναι μόλις 8% μεγαλύτερος από τον Άρη και είναι ο μικρότερος σε μέγεθος πλανήτης που εντοπίζεται μακριά από το ηλιακό μας σύστημα. Οι πρώτες εκτιμήσεις των ερευνητών είναι ότι και οι τρεις πλανήτες κινούνται πολύ κοντά στο άστρο τους με αποτέλεσμα οι συνθήκες που επικρατούν εκεί (υψηλή θερμοκρασία κ.α.) να είναι απαγορευτικές για την παρουσία ζωής.
πηγή: http://www.tovima.gr/science

Τρισεκατομμυρια πλανητες στον Γαλαξια!!!


               Ίσως υπάρχουν δέκα δισ. πλανήτες με μέγεθος παρόμοιο με αυτό της Γης
                    Αμέτρητοι είναι οι πλανήτες στον Γαλαξία σύμφωνα με νέα μελέτη
Λονδίνο 
Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας μελέτης σχεδόν όλα τα άστρα του Γαλαξία διαθέτουν τουλάχιστον έναν πλανήτη. Με δεδομένο ότι ο αριθμός των άστρων στον γαλαξία μας εκτιμάται ότι είναι 200-400 δισεκατομμύρια, αν η μελέτη είναι ορθή, ο αριθμός των πλανητών (και των δορυφόρων τους) είναι πιθανό να ξεπερνάει- και μάλιστα κατά πολύ -το ένα τρισεκατομμύριο.
Τα μεγάλα επίγεια και διαστημικά τηλεσκόπια όπως το Kepler που αναζητούν πλανήτες ακολουθούν μεθόδους εντοπισμού τους σε κοντινές στο δικό μας ηλιακό σύστημα περιοχές και σε άστρα που μοιάζουν με τον Ήλιο. Αυτές οι μέθοδοι εντοπίζουν κατά βάση μεγάλους και πολύ μεγάλους σε μέγεθος πλανήτες.
Η μελέτη

Οι ερευνητές αυτή τη φορά επέλεξαν να μελετήσουν και να επεξεργαστούν δεδομένα που έχουν προκύψει από έρευνες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια με τη μέθοδο της βαρυτικής μικροσκοπίας. Η συγκεκριμένη μέθοδος δημιουργεί ένα είδωλο του πλανήτη, μεγεθύνοντας το φως του μέσω της βαρύτητας.
Η συγκεκριμένη μέθοδος επιτρέπει την παρατήρηση διαφόρων ειδών άστρων σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι σχεδόν όλα τα άστρα του Γαλαξία διαθέτουν πλανήτες και κατά μέσο όρο κάθε άστρο διαθέτει περίπου δύο πλανήτες. Οι ερευνητές εκτιμούν μάλιστα ότι υπάρχουν περί τα δέκα δισεκατομμύρια πλανήτες με μέγεθος ανάλογο ή και μικρότερο από αυτό της Γης. H έρευνα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Nature». 

πηγή:http://www.tovima.gr/science/

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

Πειραμα ελευθερης πτωσης στη ........... Σεληνη

Μινι» πλανητικο συστημα θυμιζει τον Δια με τα φεγγαρια του


Σύγκριση μεγέθους ανάμεσα στο σύστημα του άστρου ΚΟΙ-961 και το σύστημα του Δία
Σύγκριση μεγέθους ανάμεσα στο σύστημα του άστρου ΚΟΙ-961 και το σύστημα του Δία   (Φωτογραφία:  NASA/JPL-Caltech )
Ουάσινγκτον
Το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler της NASA ανακαλύπτει όλο και μικρότερους πλανήτες να περιφέρονται γύρω από μακρινά άστρα. Αυτή τη φορά εντόπισε τρεις εξωπλανήτες σημαντικά μικρότερους από τη Γη, περίπου στο μέγεθος του Άρη, οι οποίοι κινούνται σε τροχιά γύρω από έναν κόκκινο νάνο, ένα αμυδρό άστρο λίγο μεγαλύτερο από τον Δία.

Το νέο πλανητικό σύστημα μοιάζει με μικρογραφία του Ηλιακού Συστήματος, αναφέρουν οι ερευνητές σε άρθρο που έχει γίνει δεκτό για δημοσίευση στο έγκριτο Astrophysical Journal.

«Πρόκειται για το μικρότερο πλανητικό σύστημα που έχουμε ανακαλύψει ως σήμερα. Μοιάζει μάλιστα περισσότερο με τον Δία και τα φεγγάρια του σε μέγεθος.» σχολιάζει ο Τζον Τζόνσον, επικεφαλής της έρευνας στη NASA και το Caltech (Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης).

«Η ανακάλυψη αποτελεί περαιτέρω απόδειξη της ποικιλίας των πλανητικών συστημάτων στον Γαλαξία μας» επισημαίνει.

Σε μια άλλη σχετική εξέλιξη, έρευνα που δημοσιευεται στο περιοδικό Nature εκτιμά ότι καθένα από τα τουλάχιστον 100 δισεκατομμύρια άστρα που υπάρχουν στον Γαλαξία μας διαθέτει τουλάχιστον έναν πλανήτη.

Αυτό σημαίνει ότι στον Γαλαξία μας, έναν από τους τουλάχιστον 100 δισεκατομμύρια γαλαξίες του Σύμπαντος, πρέπει να υπάρχουν το λιγότερο 100 δισεκατομμύρια πλανήτες.

Κατασκοπεύοντας έναν νάνο

Οι τρεις νέοι πλανήτες, σε απόσταση 129 ετών φωτός, εκτιμάται ότι έχουν από 0,57 έως 0,78 φορές την ακτίνα της Γης -αυτό σημαίνει ότι ο μικρότερος έχει το μέγεθος του Άρη, ο οποίος έχει τρεις φορές μικρότερη μάζα από τη Γη.

Το πλανητικό σύστημα θυμίζει τον Δία και τα δεκάδες φεγγάρια του, το οποίο με τη σειρά του θεωρείται ανάλογο του Ηλιακού Συστήματος σε μικρογραφία.

Αν και δεν υπάρχουν άμεσες ενδείξεις, οι ερευνητές υποθέτουν ότι και οι τρεις εξωπλανήτες είναι βραχώδεις πλανήτες σαν τη Γη.

Παρόλα αυτά αποκλείεται να φιλοξενούν ζωή, αφού περιφέρονται σε πολύ μικρή απόσταση από το μητρικό τους άστρο και η επιφανειακή θερμοκρασία τους πρέπει να είναι υψηλή.

Το ίδιο το μητρικό άστρο των πλανητών έχει διάμετρο έξι φορές μικρότερο από του Ήλιου, δηλαδή είναι μόλις 70% μικρότερο από τον Δία.

Το άστρο, με την ονομασία KOI-961, δεν μοιάζει καθόλου με τον Ήλιο αφού είναι ένας «κόκκινος νάνος» -ένα άστρο με μάζα που δεν επαρκεί για τη συντήρηση θερμοπυρηνικών αντιδράσεων, το οποίο εκπέμπει μόνο ένα αμυδρό, κοκκινωπό φως.

«Δεδομένου ότι οι κόκκινοι νάνοι είναι τόσο συνήθεις, ο γαλαξίας μας πρέπει να είναι γεμάτος με κατοικήσιμος πλανήτες που κινούνται γύρω από αμυδρούς κόκκινους νάνους» σχολιάζει ο Δρ Τζόνσον.

Οι συναρπαστικές ανακαλύψεις αναμένεται τώρα να συνεχιστούν με όλο και ταχύτερο ρυθμό τα επόμενα χρόνια.


Οι μικρότεροι γνωστοί εξωπλανήτες σε σύγκριση μεγέθους με τη Γη και τον Άρη (NASA/JPL-Caltech)
Η ανακάλυψη του «μίνι» πλανητικού συστήματος έρχεται μόλις ένα μήνα μετά την παρουσίαση των πρώτων εξωπλανητών με μέγεθος μικρότερο από της Γης, τους πλανήτες Kepler-20e και Kepler-20f (εικόνα πάνω).

Και αυτή η ανακάλυψη βασίστηκε στις προηγμένες δυνατότητες του τηλεσκοπίου Kepler, το οποίο παρακολουθεί περίπου 150.000 άστρα ταυτόχρονα και καταγράφει την αμυδρή μείωση της φωτεινότητάς τους τη στιγμή που περνούν από μπροστά τους οι συνοδοί πλανήτες τους.

πηγή: http://www.in.gr/

εργασια μαθητων ''ντετερμινισμος ή χαος''

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ


ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ


Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

χειμωνας ..... στη διαδραστικη εκθεση

πληροφορίες: http://www.eugenfound.edu.gr/

Πανελληνιος Μαθητικος Διαγωνισμος Φυσικης 2012



Η ένωση Ελλήνων Φυσικών διοργανώνει τον 22ο   Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικής σε συνεργασία με το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Ο διαγωνισμός αφορά στους μαθητές όλων των τάξεων των Γενικών Λυκείων της χώρας. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Φυσικής 2012 και για τις τρεις τάξεις θα διενεργηθεί στις 10 Μαρτίου 2012, ημέρα Σάββατο και ώρα 9:30.

περισσότερες πληροφορίες:
http://micro-kosmos.uoa.gr/gr/announcments/pdf/prokirixi_2012.pdf

Γνωριζετε τη γλωσσα που χρησιμοποιουσε στις σημειωσεις του;

ΙΣΑΑΚ ΝΕΥΤΩΝΑΣ


Για ρίξτε μια ματιά στο σημειωματάριό του.
1660 περίπου….

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2012

Μια αληθινη ιστορια που συνεβη στις αρχες του καλοκαιριου

 

 

Ιστορία Ζωής…
1. Αγόρι ηλικίας έξι ετών. Το κεφάλι του ήταν πολύ μεγάλο όταν γεννήθηκε. Θεωρήθηκε ότι είχε εγκεφαλικό πυρετό. Τρία αδέλφια του απέθαναν πριν. Συγγενείς και γείτονες θεωρούν το παιδί ανώμαλο, κάτι στο οποίο η μητέρα δεν συμφωνεί. Στο σχολείο ο δάσκαλος τον θεωρεί νοητικά καθυστερημένο. Η μητέρα θυμωμένη παίρνει το παιδί από το σχολείο και αποφασίζει να γίνει η ίδια δασκάλα του.
2. Αγόρι στο Γυμνάσιο. Παίρνει βεβαίωση από τον γιατρό σύμφωνα με την οποία, λόγω νευρικής κατάπτωσης, πρέπει να διακόψει το σχολείο για έξι μήνες. Καθόλου καλός μαθητής. Δεν έχει φίλους, ενώ έχει προβλήματα με τους δασκάλους του. Μίλησε πολύ αργά. Ο πατέρας του ντρέπεται για το καθόλου αθλητικό παράστημα του γιου του. Κακή προσαρμογή στο σχολείο. Έχει παράξενους τρόπους, κατασκευάζει δική του θρησκεία, ψάλλει στον εαυτό του ύμνους. Οι γονείς του τον θεωρούν «διαφορετικό». 

  3. Κορίτσι που πλησιάζει τα 28. Εξετάζεται προφορικά στις Πανελλαδικές. Τελείωσε Εσπερινό Λύκειο. Κλειστή και αγέλαστη, έλεγε πως περισσότερο για την εμπειρία δίνει Ιστορία. Κάποιοι επιτηρητές αγανάκτησαν την προηγούμενη φορά που, ενώ δεν είχε γράψει τίποτα, άργησε τόσο στην Επιτροπή. Αυτό το πρωινό φεύγει κλαίγοντας από την τάξη. Τα βάζει με τον εαυτό της για την ανικανότητά της, έχει σπασμούς και οι υπεύθυνοι φωνάζουν την γιατρό να της κάνει ένεση. Πάσχει από ρευματοειδή αρθρίτιδα.


Στην συνέχεια της πρώτης ιστορίας, ο μικρός Θωμάς Έντισον, όταν μεγάλωσε, εφηύρε μεταξύ άλλων το μικρόφωνο, τον ηλεκτρικό λαμπτήρα και τον φωνόγραφο. Της δεύτερης ιστορίας ο έφηβος Άλμπερτ μεγαλώνοντας ανέπτυξε την θεωρία της σχετικότητας και θεωρείται από τα μεγαλύτερα μυαλά του περασμένου αιώνα. Η τρίτη ιστορία παραμένει ανοικτή. Η πρωταγωνίστριά της, η Ζωή, έφυγε σήμερα κλαίγοντας από το εξεταστικό κέντρο.

Για το σύστημα, ανήκει στους «Φυσικώς Αδυνάτους». Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, κινητικά ή ψυχολογικά προβλήματα, όλα υπό την ίδια ταμπέλα. Η Ζωή ως δυσλεκτική πάντα ξεχώριζε στο σχολείο. Κι οι Ντα Βίντσι, Πικάσσο, Ντίσνεϊ, Λένον, Χένρυ Φορντ, Αγκάθα Κρίστι, Τομ Κρουζ, Ορλάντο Μπλουμ, Κίρα Νάιτλι, Μάτζικ Τζόνσον είχαν κάποιας μορφής μαθησιακή δυσκολία μα βρήκαν τον δρόμο τους. Εκείνη ακόμα τον ψάχνει...

 
Ελάχιστοι από αυτά τα παιδιά αγαπούν το σχολείο, αφού ως «Φ.Α.» έχουν περισσότερες δυσκολίες να παλέψουν. Κι εμείς, απέναντι, στην έδρα, στην Ελλάδα του 2011 βιαζόμαστε να ξεμπερδέψουμε μαζί τους, κρίνουμε μεταξύ μας πως πολλοί είναι απλώς βισματούχοι, πως το σύστημα τους αντιμετωπίζει ευνοϊκά. Αναρωτηθήκαμε ποτέ πώς είναι, ενώ έχουν δυνατότητες και χαρίσματα πολλά, να θεωρούνται για δώδεκα χρόνια πιο αποτυχημένοι; Να διαβάζουν ίσως και περισσότερο από άλλους αλλά να μην αποδίδουν; Να έχουν πάνω απ’ το κεφάλι σας καθηγητές και γονείς να τους πιέζουν για την ορθογραφία, για την αποστήθιση, για την ανάγνωση χωρίς κόμπιασμα; 

Οι μαθησιακές δυσκολίες στοιχειώνουν τα μαθητικά χρόνια. Μετά περνούν σε δεύτερο πλάνο, αφού δεν σημαίνουν νοητική υστέρηση. Η κοπέλα σήμερα μονολογούσε με σπασμούς πως τα άλλα παιδιά είναι πιο ικανά, πως η ίδια είναι άχρηστη. Αυτό το βάρος θέλει δουλειά για να αποσεισθεί, ο δρόμος προς την αυτοπεποίθηση σ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι πιο δύσβατος. Αλλά η αλήθεια απέχει. Ούτε ανίκανη είναι, ούτε καταδικασμένη, ακόμα και με δεδομένη την αρθρίτιδα. Δόξα τω Θεώ πολλοί άνθρωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας ορθοπόδησαν, έμαθαν να ζουν με την αρρώστια τους και να χαίρονται τις στιγμές τους. Δύσκολο μα εφικτό, συν Θεώ. 

 
Ίσως όντως δεν έπρεπε να υποβάλει τον εαυτό της σε αυτήν τη διαδικασία. Γιατί να υποστεί τόση πίεση, γιατί το σώμα της να γεμίσει τεράστια εξανθήματα; Τα ματώνει όταν την ξύνουν. Οι πληγές είναι ανοιχτές, ασθενεί το σώμα και η ψυχή. Άγνωστο πώς θα τελειώσει η ιστορία της. Ευχόμαστε μόνο. Εντωμεταξύ, χάρη σ’ εκείνη, θυμηθήκαμε όλους εκείνους τους γονείς που πιέζουν τα παιδιά τους μακριά από τις πραγματικές κλίσεις τους, τα παιδιά που νομίζουν πως όλα τελειώνουν με τις Πανελλήνιες μα και, κυρίως, τα τόσα πολλά που θεωρούμε δεδομένα όταν γκρινιάζουμε για τα μηδαμινά μας. Μακαρίζουμε όσους πόρρω απέχουν…

Μια επιτηρήτρια Πανελλαδικών εξετάσεων...

ΣΤΙΒΕΝ ΧΟΚΙΝΓΚ Ο ανιχνευτης του Συμπαντος

Ο διασημότερος εν ζωή φυσικός στον κόσμο διαψεύδει τις προβλέψεις των γιατρών
Αύριο ο Στίβεν Χόκινγκ γιορτάζει τα 70ά του γενέθλια. Κατόρθωμα από μόνο του εκπληκτικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι πριν από 49 χρόνια οι γιατροί τού έδιναν λίγους μήνες ζωής. Χάρη στην αξιοθαύμαστη αντοχή του στην ασθένεια και σε συνδυασμό με τις εντυπωσιακές ανακαλύψεις του, που ανέτρεψαν τα δεδομένα στην κοσμολογία, θεωρείται ο ροκ σταρ της φυσικής και ο πιο διάσημος εν ζωή επιστήμονας
Το όνομα του Στίβεν Χόκινγκ είναι οικείο ακόμα και σε ανθρώπους που δεν ασχολούνται με τις επιστήμες. Ο βρετανός επιστήμων μετέτρεψε την κατανόηση των νόμων του Σύμπαντος σε λαϊκή υπόθεση. Το βιβλίο του «Ενα σύντομο χρονικό του χρόνου», που κυκλοφόρησε το 1988 και στο οποίο εξιστορούσε την αρχή του χρόνου και τη δημιουργία του Σύμπαντος, πούλησε 10 εκατ. αντίτυπα παγκοσμίως, αριθμός εξωπραγματικός για επιστημονικό κείμενο.

ΕΚΤΟΣ ΚΑΝΟΝΩΝ. Από μικρός, ο Χόκινγκ είχε φανεί ότι διαθέτει ξεχωριστό μυαλό και ότι σκεφτόταν εκτός κανόνων. Στα πρώτα κιόλας χρόνια της έρευνάς του ανακάλυψε σημαντικές έννοιες για τη φύση των μελανών οπών, που τότε ήταν κάτι πολύ καινούργιο στην επιστήμη. Σε ηλικία 32 ετών είχε γίνει ήδη μέλος της Βασιλικής Ακαδημίας Επιστημών, της παλαιότερης επιστημονικής ένωσης στον κόσμο, με μέλη τους 1.400 επιφανέστερους επιστήμονες στον πλανήτη.
Διάσημος στον επιστημονικό κόσμο ήταν από το 1974 όταν διατύπωσε την περίφημη θεωρία του για τις μαύρες τρύπες, ουράνια αντικείμενα με τόσο ισχυρό βαρυτικό πεδίο που ούτε το φως δεν μπορεί να διαφύγει από το εσωτερικό τους. Ο βρετανός φυσικός είπε τότε ότι οι μαύρες τρύπες εκπέμπουν ακτινοβολία, όπως δηλαδή οποιοδήποτε θερμό σώμα.
Η θεωρία του είναι άκρως επαναστατική και θεωρείται από τις σημαντικότερες στη φυσική του 20ού αιώνα, γιατί ενώνει τους ετερόκλητους τομείς της κβαντικής θεωρίας, που αφορά τα υποατομικά σωματίδια, της γενικής θεωρίας της σχετικότητας του Αϊνστάιν, η οποία αφορά τη βαρύτητα και τα φαινόμενα μεγάλης κλίμακας, και της θερμοδυναμικής. Οι επιστήμονες τη χαρακτηρίζουν από τις πιο «όμορφες» θεωρίες της επιστήμης και συμφωνούν ότι ανέτρεψε τα έως τότε δεδομένα στην προσπάθεια του ανθρώπου να κατανοήσει τους νόμους του Σύμπαντος και να απαντήσει στο βασικό ερώτημα: «Πώς δημιουργήθηκε;».
Καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι από τα 21 του χρόνια, ο Χόκινγκ έχασε τη φωνή του το 1985. Από τότε, χρησιμοποιεί έναν υπολογιστή συνθεσάιζερ φωνής για να επικοινωνήσει με τον κόσμο. Στην αρχή, τον ήλεγχε με το χέρι. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει χάσει την ικανότητα της κίνησης του χεριού και γι' αυτό χρησιμοποιεί μια συσκευή που του επιτρέπει να ελέγχει τον υπολογιστή με τις κινήσεις των ματιών. Η συσκευή που εφαρμόζεται στα γυαλιά του εκπέμπει υπέρυθρη ακτίνα, που αλλάζει όταν το μάτι κλείνει ή οι μύες των παρειών κινούνται.
Χάρη σε έναν νέο υπολογιστή που κατασκευάστηκε ειδικά γι' αυτόν το 2009, αυτή η κίνηση μετατρέπεται σε ομιλία, γραφή ή κίνηση της αναπηρικής καρέκλας του. Το σύστημα χρησιμοποιεί επίσης ραδιοκύματα που του δίνουν έλεγχο στις πόρτες του σπιτιού και του γραφείου του.
Η νόσος από την οποία πάσχει - νευρομυϊκή διαταραχή - ονομάζεται πλαγία μυατροφική σκλήρυνση και πλήττει τους κινητήριους νευρώνες. Είναι γνωστή και ως νόσος του Λου Γκέριγκ, αμερικανού παίκτη του μπέιζμπολ που πέθανε από αυτήν το 1941. Εκδηλώθηκε όταν ήταν φοιτητής στο Κέμπριτζ, αλλά δεν πτόησε ούτε λεπτό τον Χόκινγκ. Αλλωστε, όπως είπε σε συνέντευξή του στα «ΝΕΑ» το 1998, «η αναπηρία μου είναι μια λεπτομέρεια που δεν έχει καταφέρει να εισχωρήσει στη συνείδησή μου. Στα όνειρά μου, δεν πάσχω από καμία ανίατη ασθένεια».
Στην ιστοσελίδα του παραδέχεται ότι η ασθένειά του συνέβαλε στη διασημότητά του. «Οι άνθρωποι γοητεύονται από το χάσμα ανάμεσα στις περιορισμένες σωματικές ικανότητές μου και στο αχανές Σύμπαν με το οποίο ασχολούμαι».
Οι σωματικές και πνευματικές αντοχές του πάντως είναι αξιοζήλευτες. Μέχρι το 2009, κατείχε επί 30 χρόνια τη Λουκασιανή Εδρα Μαθηματικών στο Τμήμα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Θεωρητικής Φυσικής του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ. Την ίδια έδρα κατείχε και ο Ισαάκ Νεύτων. Η εβδομάδα του μοιραζόταν ανάμεσα στη διδασκαλία, στη συγγραφή και την έρευνα. Σήμερα συνεχίζει το ερευνητικό του έργο διευθύνοντας το Κέντρο Θεωρητικής Κοσμολογίας του Πανεπιστημίου Κέμπριτζ, ενώ εξακολουθεί να περιοδεύει στον κόσμο δίνοντας διαλέξεις σε κατάμεστα αμφιθέατρα.
Στη διάρκεια της εντυπωσιακής του καριέρας, ο βρετανός επιστήμων ποτέ δεν φοβήθηκε να διατυπώσει τις απόψεις του, όσο αιρετικές και να θεωρούνται. Ετσι άλλωστε έφερε τα πάνω - κάτω στην επιστήμη του.
Στη συνέντευξή του στα «ΝΕΑ», απαντώντας στην ερώτηση αν πιστεύει στον Θεό, είχε δηλώσει: «Αν πω ότι πιστεύω στον Θεό, οι άνθρωποι θα υποθέσουν πως πιστεύω στην ιδέα τους περί Θεού. Αν πω όχι, θα με κατηγορήσουν ως υλιστή χωρίς καμία πνευματική διάσταση».
Τελικά, την απάντηση την έδωσε πέρυσι, στο νέο του μπεστ σέλερ, «Το μεγάλο σχέδιο»: «Δεν δημιούργησε ο Θεός το Σύμπαν αλλά οι νόμοι της Φυσικής».
Στο βιβλίο που έχει συγγράψει με τον αμερικανό φυσικό Λέοναρντ Μλοντίνοφ, ο Χόκινγκ εξηγεί πως μία νέα σειρά από θεωρίες καθιστά «περιττό» έναν δημιουργό για το Σύμπαν. «Επειδή υπάρχει ένας νόμος όπως αυτός της βαρύτητας, το Σύμπαν μπορεί να δημιουργηθεί και θα δημιουργηθεί μόνο του από το τίποτα. Η αυτόματη δημιουργία είναι ο λόγος που υπάρχει κάτι από το να μην υπάρχει τίποτα, ο λόγος που υπάρχει το Σύμπαν, ο λόγος που υπάρχουμε εμείς. Δεν είναι απαραίτητο να επικαλούμαστε τον Θεό για να ανάψει τον διακόπτη λειτουργίας του Σύμπαντος».

ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ. Πιστεύει επίσης ότι ο Παράδεισος είναι ένα παραμύθι που επινοήθηκε για όσους φοβούνται το σκοτάδι. Δηλώσεις όπως αυτές καθώς και συχνές εμφανίσεις του σε τηλεοπτικές εκπομπές - είναι σταρ στους Σίμπσον - έχουν βοηθήσει στην εξάπλωση της φήμης του στο ευρύ κοινό, που τον θαυμάζει έτσι κι αλλιώς. Πέρυσι, γυναικεία περιοδικά τον ανακήρυξαν Ανδρα της Χρονιάς στη Βρετανία, μπροστά από τον «Τζέιμς Μποντ» Ντάνιελ Κρεγκ και τον Ντέιβιντ Μπέκαμ.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι ο Χόκινγκ δεν έχει καμία σχέση με το στερεότυπο του επιστήμονα-φυτού. Εμφανίζεται συχνά σε κλαμπ, όπου δεν διστάζει να χορέψει στην πίστα και έχει αδυναμία στις γυναίκες. Εχει παντρευτεί και έχει πάρει διαζύγιο δύο φορές. Εχει αποκτήσει τρία παιδιά.
Η κόρη του Λούσι λέει ότι ο πατέρας της λατρεύει τα φώτα της δημοσιότητας, τις μεγάλες σκηνές και τα λαμπερά φώτα.

ΕΙΠΕ
Ο κόσμος θέλει έναν Αϊνστάιν για να τον θαυμάζει. Μπορεί να είμαι αρκετά καλός, δεν είμαι όμως Αϊνστάιν. Αυτός ήταν εξαιρετικός

ΕΙΠΑΝ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ
Η ζωή του είναι ένας θρίαμβος. Μετά τον Αϊνστάιν, έχει συμβάλει τα μέγιστα για να κατανοήσουμε καλύτερα τη βαρύτητα, τον χώρο και τον χρόνο Λόρδος Μάρτιν Ρις, αστρονόμος στο Κέμπριτζ και συμφοιτητής του Χόκινγκ τη δεκαετία του ‘60

Εκπαιδευτικα Σαββατοκυριακα για μικρους και μεγαλους στον «Ελληνικο Κοσμο»


Τα «Αργοναυτικά», το ωραιότερο έπος των Αλεξανδρινών χρόνων, εμπνέει το θίασο «Αθηναϊκές Μαριονέτες», ο οποίος ετοίμασε μια εντυπωσιακή παράσταση κουκλοθέατρου με θέμα την ελληνική μυθολογία

Τα «Αργοναυτικά», το ωραιότερο έπος των Αλεξανδρινών χρόνων, εμπνέει το θίασο «Αθηναϊκές Μαριονέτες», ο οποίος ετοίμασε μια εντυπωσιακή παράσταση κουκλοθέατρου με θέμα την ελληνική μυθολογία 
Αθήνα
Παιδιά από τριών ετών και πάνω θα υποδέχεται κάθε Σαββατοκύριακο του Ιανουαρίου ο «Ελληνικός Κόσμος» για να παίξουν, να μάθουν και να δημιουργήσουν μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που διοργανώνει.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

Σάββατο 7 Ιανουαρίου «Ταξιδεύοντας με τα χρώματα και τα σχήματα της φαντασίας μας»
Ένα ουράνιο τόξο παρασύρει τα παιδιά στην έκθεση «Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών». Τα παιδιά προσγειώνονται στην παλέτα ενός ζωγράφου, αναμειγνύουν σχήματα και χρώματα και μέσα από ένα παιχνίδι τέχνης εκφράζονται δημιουργικά.

Κυριακή 8 Ιανουαρίου «Ήρωες του σήμερα και του χθες»
Σε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, τα παιδιά γνωρίζουν χαρακτήρες που εξάπτουν τη φαντασία, από το Θησέα, τον Ηρακλή και τον Οδυσσέα μέχρι σημερινούς ήρωες όπως τον Σπάιντερμαν, τον Μπάτμαν και τον Σούπερμαν.

Σάββατο 14 Ιανουαρίου «Παν μέτρον άριστον»... και στη διατροφή
Τα παιδιά ξεκινούν την ημέρα τους πηγαίνοντας στην «αγορά» του «Ελληνικού Κόσμου». Εκεί, πραγματοποιώντας τις «αγορές» τους για το μεσημεριανό γεύμα, μικροί και μεγάλοι θα συνειδητοποιήσουν την προέλευση των τροφών και την ευεργετική επίδραση της ισορροπημένης διατροφής στον οργανισμό.

Κυριακή 15 Ιανουαρίου «Τα παιδία, χωρίς ηλικία, παίζει!»
Οι υποχρεώσεις της καθημερινής ζωής δεν αφήνουν πολύ χρόνο για παιχνίδι. Για το λόγο αυτό, παιδιά και γονείς θα παίξουν με την ψυχή τους.

Σάββατο 21 Ιανουαρίου
«Ο ποντικός και η θυγατέρα του» (ένα λαϊκό παραμύθι)
Οι μικροί φίλοι μας θα προσεγγίσουν τη λαϊκή μας παράδοση μέσα από ένα παραμύθι. Αυτό το παραμύθι θα «ζωντανέψει» με τη βοήθεια ποικίλων δραστηριοτήτων οι οποίες γίνονται αφορμή για δημιουργική έκφραση και πολύ παιχνίδι.

Κυριακή 22 Ιανουαρίου «Ψάλε μας, θεά, τον τρομερό θυμό του Αχιλλέα!»
Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα θα ταξιδέψει τα παιδιά έως την αρχαία Τροία, όπου θα ανακαλύψουν πληροφορίες για τον πιο ξακουστό πόλεμο όλων των εποχών, τις αιτίες που τον προκάλεσαν και τους άθλους ηρώων που άφησαν εποχή, όπως ο Αχιλλέας, ο Οδυσσέας και ο Έκτορας.

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012 «Η Αργοναυτική Εκστρατεία»
Τα «Αργοναυτικά», το ωραιότερο έπος των Αλεξανδρινών χρόνων, εμπνέει το θίασο «Αθηναϊκές Μαριονέτες», ο οποίος ετοίμασε μια εντυπωσιακή παράσταση κουκλοθέατρου με θέμα την ελληνική μυθολογία.

Κυριακή 29 Ιανουαρίου «Εργαστήρι: κατασκευάζοντας κούκλες»
Ένα μαγικό εργαστήρι που ταξιδεύει τα παιδιά στον κόσμο του κουκλοθέατρου. Ένα εργαστήρι στο οποίο δε θα αξιοποιήσουν μόνο τα χέρια τους, αλλά και τη φαντασία τους και όλες τις εικόνες από τον κόσμο των παραμυθιών ή της μυθολογίας που θα τους έρθουν στο μυαλό.

πηγή http://news.in.gr/

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012

Η σωστη διατροφη για τους μαθητες




Η σωστή διατροφή για τους μαθητές


Το σωστό πρωϊνό για μαθητές

Το πρώτο γεύμα της ημέρας που δεν πρέπει να λείπει ποτέ από την διατροφή του μαθητή  επιβάλλεται να περιλαμβάνει δημητριακά ολικής άλεσης, καθώς σύμφωνα με μια πρωτοποριακή  αμερικανική επιδημιολογική μελέτη, τέτοιου είδους τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες και φυτικές ίνες βοηθούν στην επίλυση μαθηματικών  υπολογισμών. Επίσης, απαραίτητα για το πρωϊνό των μαθητών είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, που εξασφαλίζουν  πρωτεϊνες για την αύξηση της μυικής μάζας και  ασβέστιο μαζί με βιταμίνη D  για  το «χτίσιμο» γερού σκελετού. Ωστόσο, για την αποφυγή πρόσληψης περιττών θερμίδων που ευνοούν την  εξάπλωση της επιδημίας της παιδικής παχυσαρκίας το γάλα  πρέπει να είναι  ημι-αποβουτυρωμένο ή άπαχο και το γιαούρτι ή τα τυριά χαμηλά σε λίπος.

Υδατάνθρακες  στην διατροφή του μαθητή

Αν και όλα τα θρεπτικά συστατικά  είναι απαραίτητα στην ισορροπημένη διατροφή των μαθητών, οι υδατάνθρακες παίζουν  πρωταγωνιστικό ρόλο κατά την σχολική ζωή καθώς αφενός καλύπτουν τις  ανάγκες του παιδιού σε ενέργεια και αφετέρου συμβάλλουν στη διατήρηση της ομαλής εγκεφαλικής λειτουργίας. Κι αυτό γιατί ο εγκέφαλος του μαθητή μπορεί να χρησιμοποιήσει μονάχα γλυκόζη-δηλαδή την δομική τους μονάδα σαν καύσιμη ύλη.  Εξίσου πολύτιμα  για την βελτίωση της ικανότητας  μάθησης από τους μαθητές  είναι οι βιταμίνες Β6 και Β12,  το ιχθυέλαιο DHA και τα αμινοξέα λευκίνη, βαλίνη  και ισολευκίνη που περιέχονται στα πρωτεϊνούχα τρόφιμα. «Από αυτές τις δύο κατηγορίες  θρεπτικών  συστατικών,  οι βιταμίνες Β6 και Β12 του συμπλέγματος Β διεγείρουν την λειτουργία του κεντρικού νευρικού  συστήματος, ενώ το ιχθυέλαιο DHA συμμετέχει σαν δομικό συστατικό στις μεμβράνες των φαιών κυττάρων» επισημαίνει ο Αντώνης Ζαμπέλας. Τέλος,  τα αμινοξέα βαλίνη, λευκίνη και  ισολευκίνη  χρησιμοποιούνται καλύτερα από τον εγκέφαλο και γι αυτό  είναι  πολύτιμα στην διατροφή του μαθητή.

Διατροφή του μαθητή στο σχολείο

Κατά την διάρκεια των σχολικών ωρών οι μαθητές  κουράζονται και γι αυτό έχουν ανάγκη από  τα κατάλληλα σνακ που τους προσφέρουν ενέργεια.  Οι καλύτερες επιλογές γι αυτή  τη περίπτωση είναι οι υγιεινές τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες όπως τα  φρούτα, τα bar δημητριακών ( κατά προτίμηση χωρίς επικαλύψεις σοκολάτας ή ζάχαρης),  το  κουλούρι Θεσσαλονίκης ή ένα  κουτάκι  άπαχο γάλα με κακάο.

Διατροφή του μαθητή στο σπίτι

Η σωστή διατροφή ωστόσο πρέπει να συνεχίζεται και στο σπίτι, αφού άλλωστε το μεσημεριανό γεύμα είναι  απαραίτητο στους μαθητές. Όταν λοιπόν  επιστρέφουν στο σπίτι από το σχολείο  πρέπει να βρίσκουν μαγειρεμένο φαγητό, γιατί στην αντίθετη περίπτωση ξεγελούν την πείνα τους καταναλώνοντας junk food, που τους προσφέρει μονάχα άχρηστες θερμίδες μέσα από «κρυφά» λίπη και «κρυφή» ζάχαρη, σε συνδυασμό με άφθονο αλάτι και συντηρητικά. Τόσο το μεσημέρι, όσο και το  βράδυ το μενού του μαθητή  πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει σαλάτα και φρούτο σε καθημερινή βάση. Σύμφωνα με τις συστάσεις των ειδικών, τα όσπρια πρέπει να αποτελούν το κύριο γεύμα 1-2 φορές την εβδομάδα,  ενώ το ίδιο ισχύει και για το ψάρι. Όταν τρώνε κρέας, οι μαθητές καλό είναι να βγάζουν πάντα το ορατό λίπος, ενώ οι γονείς τους  δεν πρέπει να τους πιέζουν  να αδειάσουν το πιάτο τους αν δεν πεινάνε. Κι αυτό γιατί η πίεση για την κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας τροφής-σε συνδυασμό με τις ανθυγιεινές λιχουδιές που  οι μαθητές αγοράζουν σε περίπτερα, σούπερ-μάρκετ ή φαστφουντάδικα  βοηθούν τα παιδιά να γίνουν παχύσαρκα. Και όπως επιβεβαιώνει πρόσφατη  έρευνα από την Μονάδα  Εφηβικής Υγείας  του  Νοσοκομείου Αγλαϊα Κυριακού  οι μαθητές που γίνονται  υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, έχουν 80% πιθανότητα  να διατηρήσουν στο ακέραιο τα  παραπανίσια κιλά τους σε όλη τους την ενήλικη ζωή, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη,  καρδιοπάθειες και τους σχετιζόμενους με την παχυσαρκία καρκίνους.

Συμβουλές διατροφής για μαθητές από τον Μανώλη Μανωλαράκη,  πρόεδρο του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων-Τεχνολόγων Διατροφής.

  1. Τα παιδιά δεν πρέπει να φεύγουν  για το σχολείο νηστικά, καθώς σύμφωνα με ελληνική μελέτη, όσα δεν τρώνε πρωϊνό  ζυγίζουν 3 κιλά παραπάνω. Μια πρόταση για βιαστικούς μαθητές, ώστε να διατρέφονται σωστά παιδιά είναι  3 απλά μπισκότα (τύπου νταϊτζέστιβ ολικής άλεσης)  και ένα ποτήρι  ημι-αποβουτυρωμένο γάλα.
  2. Αν οι γονείς απουσιάζουν στην εργασία τους  την ώρα  που γυρνούν στο σπίτι οι μαθητές  είναι προτιμότερο  να αφήνουν το φαγητό για τα παιδιά τους ήδη σερβιρισμένο σε  ατομικές μερίδες στον φούρνο. Κι αυτό γιατί    τα άλλα άτομα που μπορεί να είναι στο σπίτι εκείνη την ώρα όπως η  γιαγιά, ο παππούς ή η οικιακή βοηθός  σερβίρουν κατά κανόνα πολύ μεγαλύτερη  ποσότητα φαγητού από την συνιστώμενη.
  3. Αν οι μαθητές αθλούνται χρειάζονται έξτρα ενέργεια, που παρέχεται από μικρά γεύματα. Τα γεύματα αυτά καλό είναι να καταναλώνονται τουλάχιστον μια ώρα πριν την άθληση και μισή με μια ώρα μετά το τέλος της προπόνησης.  Οι κανόνες για τη σωστή διατροφή των  μαθητών  απαγορεύουν να πηγαίνουν οι μαθητές νηστικοί  στην προπόνηση γιατί  έτσι ωθούνται στην λαιμαργία. Επίσης οι μαθητές δεν πρέπει να πηγαίνουν για σπορ διψασμένοι  γιατί  από την απώλεια  ηλεκτρολυτών καταπονείται  ο οργανισμός τους, ενώ παράλληλα κινδυνεύουν να υποστούν  αφυδάτωση.
πηγή: www.healthview.gr

Η ανεμελια απουσιαζει απο τις ταξεις

 
Η ανεμελιά απουσιάζει από τις τάξεις
Μία μέρα, λίγο πριν από τις γιορτές, από το Β΄2 του δημοσίου γυμνασίου μιας συνοικίας των βορείων προαστίων της Αθήνας ακούστηκε φασαρία. Φωνές, γέλια και τσιρίδες ξεχύθηκαν με τέτοια ορμή στον διάδρομο, που έκαναν τους μαθητές και τους καθηγητές από τις υπόλοιπες τάξεις να σιωπήσουν προσπαθώντας να αντιληφθούν τι ακριβώς είχε συμβεί. Γρήγορα, όμως, το κύμα ενέργειας από το Β΄2 εξαπλώθηκε σε όλο το σχολείο, παιδιά και δάσκαλοι έσκασαν χαμόγελα που μετατράπηκαν σε δυνατά γέλια, λες και κάποιος είχε ανοίξει μια βαλβίδα απελευθερώνοντας αέρα.
Είχε καιρό να ελαφρύνει έτσι το κλίμα στο σχολείο. Το είχε πει ο ίδιος ο διευθυντής στην τελευταία συνάντηση γονέων και κηδεμόνων: «Προσοχή στο τι λέτε στα παιδιά σας. Είναι η πρώτη φορά στην επαγγελματική μου ζωή που βλέπω τόσο ήσυχες τάξεις, τους μαθητές τόσο σκεπτικούς. Τα παιδιά δεν έχουν κέφια, δεν κάνουν αταξίες. Είναι φανερό ότι έχουν επηρεαστεί από τη γενικότερη οικονομική ανασφάλεια, από τα προβλήματα στα σπίτια τα δικά τους και των φίλων τους. Ομως, τα παιδιά είναι παιδιά. Πρέπει να επιστρέψει η ανεμελιά τους, ειδάλλως οι επιπτώσεις θα είναι ακόμα χειρότερες. Κάθε φορά που γίνεται φασαρία σε μια τάξη, εμείς χαιρόμαστε περισσότερο από τα παιδιά».
«Τα λόγια του διευθυντή μάς προβλημάτισαν όλους», παραδέχεται στην «Κ» η κ. Κλεοπάτρα Λεφάκη, μητέρα δύο κοριτσιών της Α΄ και της Γ΄ Γυμνασίου. «Μπορεί να προσέχουμε πώς φερόμαστε μπροστά στα παιδιά μας, όμως εκείνα αντιλαμβάνονται τα πάντα, ακόμα και τον αδιόρατο φόβο σου. Οι κόρες μου έχουν συμμαθητές που έχουν όχι έναν, αλλά δύο άνεργους γονείς. Τα προβλήματα είναι μεγάλα και υπαρκτά και μας αφορούν όλους».
Στο πλαίσιο της δουλειάς της, η κλινική ψυχολόγος κ. Ελένη Κουλούτζου επισκέπτεται συχνά-πυκνά σχολικές τάξεις. Και η ίδια βεβαιώνει αυτό που εμπειρικά παρατηρούν καθηγητές και γονείς: «Τα παιδιά από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο παρουσιάζουν το τελευταίο διάστημα μια διαφορετική ωριμότητα», λέει στην «Κ». «Τα παιδιά συζητούν πιο σοβαρά θέματα, μοιάζουν πιο συνειδητοποιημένα απ’ ό,τι στο παρελθόν». Οπως λέει, ωστόσο, αυτό έχει δύο πλευρές. «Το θετικό είναι ότι τα παιδιά δείχνουν να έχουν αντίληψη της πραγματικότητας, να βρίσκονται “μέσα” στην κατάσταση που ζει η χώρα, οι οικογένειές τους. Από την άλλη, είναι φανερό ότι έχει οξυνθεί το συναίσθημα του φόβου και της ανασφάλειας, με αποτέλεσμα να έχει περιοριστεί ο αυθορμητισμός τους». Θα πρέπει να υπάρξει ισορροπία, αναφέρουν οι ειδικοί, η παιδική ηλικία είναι καθοριστική για την εξέλιξη της ζωής τους.
Τη χρυσή αυτή τομή πρέπει να αναζητήσει κάθε γονιός ξεχωριστά, με τη βοήθεια φυσικά των δασκάλων και των καθηγητών. «Για εμάς, η λύση είναι η συζήτηση, το να μην αφήνουμε σκοτεινά σημεία ή ευκαιρίες ο φόβος να διογκώνεται στο μυαλό των παιδιών», λέει η κ. Λεφάκη. «Συζητάμε πολύ ούτως ώστε αφ’ ενός τα παιδιά να προετοιμάζονται για ένα δυσάρεστο ενδεχόμενο, την απώλεια μέρους του εισοδήματός μας για παράδειγμα, και αφ’ ετέρου να εκδηλώνουν τις απορίες τους με άνεση. Από την πλευρά μας, προσπαθούμε με τον άντρα μου να τους εμφυσήσουμε μια νέα νοοτροπία, να εκτιμούν αυτά που έχουν και να μη διαμαρτύρονται. Να μην είναι καταναλωτικές και να διαμαρτύρονται μπροστά στην αισχροκέρδεια. Φυσικά, έχουν κοπεί και τα πολλά πολλά από το κυλικείο του σχολείου. Ενα καλό πρωινό μπορεί να τις κρατήσει ώς το μεσημέρι που θα φάμε μαζί στο σπίτι».
Σχετικές έρευνες
Το γεγονός ότι η ανεμελιά έχει δώσει τη θέση της στο άγχος για τους Ελληνες μαθητές αποτυπώνεται και στις τελευταίες έρευνες. Πρόσφατη μελέτη του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής αποκάλυψε ότι δύο στα τρία κορίτσια και ένα στα δύο αγόρια 15 έως 18 ετών αναφέρουν ότι τους τελευταίους έξι μήνες παρουσίασαν κάποιο ψυχοσωματικό σύμπτωμα με συχνότητα τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα.
Για την ανακούφιση των συμπτωμάτων, τρεις στους πέντε εφήβους, κυρίως κορίτσια, καταφεύγουν σε φάρμακα. Τα συμπτώματα που αναφέρονται συχνότερα είναι θυμός και γκρίνια (32,3%), νευρικότητα (32%), ακεφιά (22,3%), δυσκολία συγκέντρωσης στο αντικείμενο εργασίας (21,7%), πονοκέφαλος (17,9%), δυσκολία στον ύπνο (13,6%), πόνος στη μέση (9,3%), πόνος στο στομάχι (7,6%) και ζαλάδα (7,6%).

πηγή: http://news.kathimerini.gr/

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Η ιστορια του ποδοσφαιρου

 

Η ανάγκη δημιουργίας ενός κανονισμού για το άθλημα που σήμερα ονομάζουμε ποδόσφαιρο γεννήθηκε στα μέσα του 19ου αιώνα, προκειμένου να οριοθετηθεί το παιχνίδι σε σχέση με άλλα παρόμοια, όπως το ράγκμπι, που παίζονταν στα δημόσια σχολεία της Αγγλίας.

Οι πρώτοι κανόνες τέθηκαν στο περίφημο κολέγιο του Κέιμπριτζ το 1848, σε μία συνεδρίαση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από τα κολέγια Ίτον, Χάροου και Ράγκμπι. Εννέα χρόνια αργότερα, το πρώτο ποδοσφαιρικό σωματείο, η Σέφιλντ, προσέθεσε τους δικούς της και διαφοροποίησε κάποιους άλλους.
Όλες αυτές οι προσπάθειες κορυφώθηκαν το 1863. Στις 26 Oκτωβρίου, αντιπρόσωποι ομάδων κι ενός κολεγίου συγκεντρώθηκαν στην Ταβέρνα των Μασόνων στο Λονδίνο, όπου συμφώνησαν στην ίδρυση της Ένωσης Ποδοσφαίρου Αγγλίας και στη δημιουργία των κανονισμών που διέπουν το άθλημα έως σήμερα. Τότε γεννήθηκε και ο όρος «soccer», όπως ονομάζεται το ποδόσφαιρο στ' αγγλικά. Η λέξη προέρχεται από τη σύντμηση δύο λέξεων: Social Ceremony, που στα ελληνικά σημαίνει «κοινωνική τελετή».
Σήμερα, υπεύθυνη για την τροποποίηση των κανονισμών είναι η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, η γνωστή μας FIFA που ιδρύθηκε στις 21 Μαίου του 1904 στο Παρίσι. Τιμήν ένεκεν, για την προσφορά της στο άθλημα, η Βρετανία είναι η μόνη χώρα που διατηρεί τέσσερις εθνικές ομάδες, αυτές της Αγγλίας, της Σκοτίας, της Ουαλίας και της Βόρειας Ιρλανδίας.

πηγή: www.sansimera.gr