Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Βγαλτε το παιδι που κρυβετε μεσα σας...


Ο καθένας μας κρύβει ένα παιδί μέσα του. Κάθε παιδί έχει μια ζεστή καρδιά. Κι είναι ζεστή, επειδή αγαπάει όλο τον κόσμο. 
Κάθε μάλωμα, κάθε χτύπημα, κάθε απόρριψη το κάνει να μαζεύεται. Να συρρικνώνεται. Να συστέλλει τα συναισθήματά του. Να απομονώνεται, να αμύνεται, να επιτίθεται. Να μουτρώνει. Να χάνει την παιδικότητά του. 
Δώστε αγάπη στο παιδί σας, για να ζήσει αυτό που νιώθει, αγάπη για όλο τον κόσμο.
Και ξέρετε κάτι; Ξέρετε ένα μυστικό; Το παιδί την νιώθει την ζεστή καρδιά του. Την νιώθει καλά και το δείχνει. Το δείχνει όταν ανοίγει τα χεράκια του να σας αγκαλιάσει. Το δείχνει όταν σας δίνει ένα φιλάκι. Το δείχνει όταν σας χαμογελά. Το δείχνει όταν χαμογελά στον ύπνο του…
Αυτό είναι το ευτυχισμένο παιδάκι…        
Αυτό είναι το παιδί που έχει Χαρά.
Αυτό είναι το παιδί που αγαπάει όλο τον κόσμο.
Κι εσείς όμως, εσείς που καταχωνιάσατε αυτό το παιδί μέσα σας, με τις έγνοιες, τις ανάγκες, τις δυσκολίες, τα ζόρια, βγάλτε το παιδί που κρύβετε μέσα σας.
Ανοίξτε την καρδιά σας… Χαρείτε!
Γίνετε πιο εκδηλωτικοί στα πρόσωπα που αγαπάτε και εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες για να περάσετε όμορφες στιγμές. Κάντε ό,τι μπορείτε για να τους το δείξετε (όχι αύριο, τώρα που ακόμα τους έχετε και σας έχουν…)
Κάντε παιδικά δωράκια στους φίλους σας ή και στον εαυτό σας και διασκεδάστε με τους αγαπημένους σας.
Παίξτε σαν παιδί! Κάντε σχοινάκι να ξεδώσετε. Γυμναστείτε, διασκεδάζοντας σαν παιδί.
Επιδοθείτε σε επιτραπέζια παιχνίδια, μεταξύ σας, με τους γονείς σας ή με τα παιδιά σας.
Κάντε αυτό που σας περνάει από το μυαλό, αλλά σας φαίνεται πως δεν είναι «καθώς πρέπει» για σας…Η ζωή είναι τόσο μικρή, για να την παίρνουμε διαρκώς στα σοβαρά…
Αναπνεύστε βαθιά, ηρεμήστε, αγαπήστε το παιδί που κρύβεται μέσα σας, πιάστε το από το χέρι και βγάλτε το στον κόσμο που του ανήκει, δώστε στον εαυτό σας το δικαίωμα να αντιδρά, ακολουθήστε τα συναισθήματα σας.
Πείτε αυτό που θέλετε κι όχι αυτό που πρέπει…
Γίνετε ξανά παιδί! Μόνο έτσι άλλωστε θ’ανοίξει ο δρόμος για τον Ουρανό…
(Αν δυσκολεύεστε, πείτε το στην Παναγιά…Θα σας βοηθήσει, θα το δείτε!
Της αρέσει πολύ να βλέπει χαρούμενα παιδάκια…)

Τι ωρα ειναι;

 Η διεθνής κοινότητα διαπραγματεύεται την απάντηση  
Δεν ήρθε η ώρα για αλλαγή

Για το εμβόλιμο δευτερόλεπτο, ο χρόνος ακόμα δεν τελειώνει


Τι ώρα είναι; Η διεθνής κοινότητα διαπραγματεύεται την απάντηση
                                                Φωτογραφία:  Reuters Γενεύη
Οι χώρες-μέλη της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών τελικά ανέβαλαν την απόφασή τους για το εάν θα καταργηθεί το λεγόμενο εμβόλιμο δευτερόλεπτο, το οποίο προστίθεται κάθε ένα με δύο χρόνια στη Συντονισμένη Παγκόσμια Ώρα, προκειμένου να τη συγχρονίζει με την περιφορά της Γης γύρω από τον Ήλιο. Η πρόταση κατάργησης θα επανεξεταστεί το 2015.

Η Συντονισμένη Παγκόσμια Ώρα (UTC) είναι το βασικό πρότυπο μέτρησης του χρόνου, το οποίο χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων στο Διαδίκτυο, τις οικονομικές συναλλαγές και άλλες διεθνείς υπηρεσίες.

Έχει αντικαταστήσει εν πολλοίς τη λεγόμενη Ώρα Γκρίνουιτς (αν και γενικά συμπίπτει μαζί της) και μετράται υπολογίζοντας το μέσο όρο της ώρας που δίνουν δεκάδες ατομικά ρολόγια αναφοράς σε όλο τον κόσμο.

To πρόβλημα όμως είναι ότι η UTC με τον καιρό αποκλίνει από την ηλιακή ώρα, που υπολογίζεται από τη θέση του Ήλιου ή άλλων σωμάτων στον ουρανό. Αυτό οφείλεται σε παράγοντες που επηρεάζουν ανεπαίσθητα τη διάρκεια του 24ωρου, όπως οι παλίρροιες και η ταλάντωση του άξονα περιστροφής.

Προκειμένου να αντισταθμιστεί αυτή η διαφορά ανάμεσα στη UTC και την ηλιακή ώρα, εμβόλιμα δευτερόλεπτα προστίθεται ή αφαιρούνται όποτε χρειάζεται από την UTC. Αυτό έχει συμβεί συνολικά 24 φορές από την καθιέρωση των εμβόλιμων δευτερολέπτων το 1972.

Ένα ακόμα εμβόλιμο δευτερόλεπτο προγραμματίζεται να προστεθεί στις 30 Ιουνίου 2012.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι η προσθήκη του εμβόλιμου δευτερόλεπτου στα ατομικά ρολόγια και τα ρολόγια του Διαδικτύου πρέπει αναγκαστικά να γίνεται χειροκίνητα -γεγονός που αφήνει περιθώριο για ανθρώπινα λάθη που θα μπορούσαν να έχουν σοβαρές συνέπειες.

Η λύση είναι απλή, υποστηρίζουν εδώ και καιρό πολλοί ειδικοί: το εμβόλιμο δευτερόλεπτο πρέπει απλά να καταργηθεί. «Η απόφαση είναι σημαντική, καθώς το πρόβλημα των εμβόλιμων δευτερολέπτων θα εξαφανιστεί και θα μπορέσουμε να ακολουθούμε μια πιο στάνταρτ ώρα σε σχέση με σήμερα» είπε στο Reuters o Βίνσεντ Μινς, επικεφαλής της ομάδας εργασίας της ICU που πρότεινε την κατάργηση.

«Η μέτρηση του χρόνου είναι πολύ σημαντική για το συγχρονισμό όλων των συστημάτων ραδιοεπικοινωνιών. Για παράδειγμα, πολλά συστήματα χρησιμοποιούν την ώρα του GPS για να συγχρονιστούν, οπότε θα ήταν σημαντικό να μπορούν να έχουν όλοι την ίδια ώρα» εξήγησε.

Για τη διόρθωση της απόκλισης από την ηλιακή ώρα, είπε, οι υπεύθυνοι θα μπορούσαν να προσθέτουν ένα εμβόλιμο λεπτό ή μια εμβόλιμη ώρα σε πιο αραιά διαστήματα.

«Η απόκλιση του εμβόλιμου δευτερόλεπτου είναι μόνο 1 λεπτό και 30 δευτερόλεπτα ανά αιώνα. Η απόκλιση σε διάστημα μιας χιλιετίας θα ήταν της τάξης των 15 λεπτών» επισήμανε ο Μινς.

Η απόφαση της ICU για την τύχη του εμβόλιμου δευτερόλεπτου επρόκειτο να ληφθεί την Πέμπτη, τελικά όμως αναβλήθηκε για το 2015 λόγω έλλειψης ομοφωνίας.

Υπέρ της κατάργησης φέρονται να τάσσονται οι ΗΠΑ και η Γαλλία, ενώ η Βρετανία και η Κίνα δείχνουν να προτιμούν το ισχύον σύστημα κυρίως για φιλοσοφικούς λόγους: θεωρούν ότι είναι καλύτερο να διατηρηθεί η σύνδεση ανάμεσα στο ανθρώπινο στάνταρτ μέτρησης του χρόνου και την αστρονομική ώρα.

πηγή: http://www.in.gr/

Η τρελη ιστορια της μεταγραφης του Μεσι


Παρακάτω παρουσιάζετε η τρελή ιστορία του πως η Μπαρτσελόνα δεσμεύτηκε το 2000 πως θα αποκτούσε τον Λιονέλ Μέσι σε μία χαρτοπετσέτα και τις έξι ανανεώσεις εκατ. που ακολούθησαν.

Την εποχή που η Γλυκερία έκανε σουξέ διερωτώμενη: «Γιατί τα πεντοχίλιαρα δεν είναι πετσετάκια», εκείνος ακόμα δεν υπήρχε ούτε ως σκέψη στο μυαλό των γονιών του. Εννοείτε δε πως ο πατέρας του Χόρχε δεν καταλάβαινε γρι ελληνικά ώστε να θέσει το αντίστροφο ερώτημα. Και όμως η ζωή του τα έφερε έτσι που το 2000 μία χαρτοπετσέτα θα μετατρεπόταν αρχικά σε κάμποσες χιλιάδες και εν συνεχεία σε πάμπολλα εκατ. ευρώ και θα έλυνε μονομιάς το οικονομικό πρόβλημα της υπόλοιπης ζωής της οικογένειας και του τότε 13χρονου γιου του Λιονέλ Μέσι.

Τα πάντα είχαν ξεκινήσει λίγο νωρίτερα, όταν οι Μέσι είχαν μεταβεί στη Βαρκελώνη από την Αργεντινή για ιατρικούς λόγους. Ο τότε υπεύθυνος των ακαδημιών και τεχνικός διευθυντής της Μπαρτσελόνα, Κάρλες Ρεσάκ που τον είχε εντοπίσει, ναι μεν είχε δώσει το πράσινο φως της ένταξης του στην ακαδημία της Μασία, αλλά οι διαδικασίες καθυστερούσαν και η οικογένεια απογοητευμένη σκεφτόταν την επιστροφή στην πατρίδα.


Στο τελευταίο ραντεβού των δύο πλευρών, ο Ρέσακ για να μην χάσει τον πιτσιρικά δεσμεύτηκε με την υπογραφή του σε μία χαρτοπετσέτα. Εκείνο το κομμάτι χαρτί που άλλαξε το ρουν της ιστορίας της Μπάρτσα και του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου, ετοιμάζεται να λάβει την περίοπτη θέση του στο Μουσείο του συλλόγου. Εκεί αποφάσισε να το δωρίσει ο πρώην ατζέντης Τζοζέπ Μαρία Μινγκέγια, έχοντας τη σύμφωνη γνώμη και του Ρέσακ και του διευθυντή του Μουσείου. Το μόνο που απομένει είναι η συναίνεση και της οικογένειας Μέσι.

Παρακάτω βλέπουμε  όπως έχει αποτυπωθεί στο βιβλίο για τον Μέσι «Casi toda la verdad» (σ.σ.: Σχεδόν όλη η αλήθεια) που έχει γράψει ο ίδιος ο Μινγκέγια, την απίθανη ιστορία της πιο διάσημης χαρτοπετσέτας του ποδοσφαίρου...



Το τραπέζι του Μέσι
Το ραντεβού δόθηκε στο εστιατόριο του Τένις Κλαμπ Πομπέγια. Σε ένα γωνιακό τραπέζι για δύο (σ.σ.: έκτοτε έχει ονομαστεί τραπέζι του Μέσι) ο Ρεσάκ υποδέχτηκε τον εκπρόσωπο της οικογένειας, Οράσιο Κατζιόλι και ακολούθησε ένας από τους πλέον μυθικούς διάλογους στην ιστορία του αθλήματος:

Οράσιο: «Κοίταξε Τσάρλι (σ.σ.: το χαϊδευτικό του Ρεσάκ), δεν μπορώ να πως στον Χόρχε Μέσι πως μου έδωσες ακόμα μία υπόσχεση. Εχουν χορτάσει από τέτοιες που ποτέ δεν πραγματοποιούνται».

Ρεσάκ: «Το ξέρεις καλά πως τα πράγματα θέλουν τον χρόνο τους. Ζητάω μονάχα λιγάκι ακόμα υπομονή ώστε να διευθετήσω το ζήτημα μέσα στο σύλλογο».

Οράσιο: «Κοίταξε, εδώ υπάρχει και το ζήτημα της υγείας του παιδιού. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο. Ο πατέρας με πιέζει. Την αλήθεια σου λέω. Εάν δεν μου δώσεις εδώ και τώρα μία απάντηση, θα ετοιμάσει τις βαλίτσες και θα πάει το παιδί στη Ρεάλ ή τη Μίλαν».

Ρεσάκ: «Δεν πρέπει να φύγει. Εάν το αφήσω να συμβεί, δεν θα μου το συγχωρήσω ποτέ»:

Οράσιο: «Ναι, αλλά έτσι θα χαθεί κι άλλος χρόνος. Εχεις πει πως ο μικρός σου αρέσει πολύ, αλλά δεν έχεις κάνει κάτι συγκεκριμένο. Τη δοκιμή την παρακολούθησες; Πως σου φάνηκε;»

Ρεσάκ: «Πολύ καλή, πολύ καλή».

Οράσιο: «Πολύ καλή; Ολες οι δοκιμές είναι πολύ καλές. Κι εγώ όταν δοκιμαζόμουν στα 13 μου, μου έλεγαν πως είμαι πολύ καλός και κοίτα που βρίσκομαι τώρα: να χάνω τον χρόνο μου μαζί σου».

Ρεσάκ: Εχεις δίκιο, αλλά γνωρίζεις πως εγώ δεν μπορώ να υπογράψω όποιον μου αρέσει. Πρέπει να κάνουμε τα πράγματα σωστά».

Οράσιο: «Εντάξει! Θα μεταφέρω στον Χόρχε πως ενδιαφέρεσαι, αλλά έχεις χέρια σου δεμένα».

Ρεσάκ: «Σερβιτόρε! Μου φέρνεις σε παρακαλώ ένα κομμάτι χαρτί. Και μία χαρτοπετσέτα μου κάνει».

Οράσιο: «Ξέρεις πολύ καλά πως αυτό δεν έχει καμία νομική αξία. Ωστόσο, το αποδέχομαι ως το λόγο ενός κυρίου».

«Εγώ ο Κάρλες Ρεσάκ ως τεχνικός διευθυντής της Μπαρτσελόνα διαβεβαιώνω πως… ».



Ο Οράσιο Κατζιόλι με την διάσημη χαρτοπετσέτα

Το νου σας στο… χαρτί
Τελικά για καλή τύχη των Μπλαουγκράνα, ο Ρεσάκ στάθηκε πραγματικός Κύριος και ο λόγος του είχε σημαντικότερη αξία ακόμα και από κάθε υπογεγραμμένο συμβόλαιο. Χρειάστηκε να περάσουν βέβαια πέντε χρόνια και ο Λιονέλ να γίνει 18 ετών ώστε να υπογράψει την πρώτη του επαγγελματική συμφωνία. Τα χρήματα ήταν καλά για την ηλικία του. Κοντά στις 300.000 ευρώ τον χρόνο, με τη ρήτρα των 150 εκατ. να δείχνει όμως το πόσο πίστευαν στις ικανότητες και την περαιτέρω ανέλιξη του. Εκτοτε κάθε χρόνος περιλάμβανε και από μία ανανέωση, έως ότου έφτασε ο καιρός που ο πιτσιρικάς έγινε ο καλύτερος στον κόσμο και πλέον η ετήσια αμοιβή του ξεπέρασε τα 10 εκατ. ευρώ.

Για να διακωμωδήσει το ζήτημα των συνεχών ανανεώσεων, αλλά και της ιστορίας με την χαρτοπετσέτα, η σατιρική εκπομπή της καταλανικής τηλεόρασης «Cracovia» γύρισε ένα επεισόδιο άκρως παραστατικό. Σε αυτό εμφανίζεται μπροστά από ένα γουρουνόπουλο ο πρόεδρος Ζοάν Λαπόρτα. Ξαφνικά μπαίνει μέσα ο Λιονέλ Μέσι και του ζητάει ανανέωση συμβολαίου. Τότε ο Λαπόρτα ξετυλίγει το ρολό και υπογράφει σε αυτό. Το σκηνικό επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ανά 10 δευτερόλεπτα. Στην τελευταία σκηνή ο Μέσι του ζητάει για πολλοστή φορά να ανανεώσουν. Ο Λαπόρτα του απαντάει πως τελείωσε το ρολό και ο τότε ο πιτσιρικάς του δείχνει πως έχει ακόμα ένα κομμάτι χαρτί κρεμασμένο στη μπλούζα του ώστε να μην λερωθεί.


Το πρώτο δελτίο του Μέσι στη Μπάρτσα


Πηγή: http://www.supercomments.gr/

O πιο «σκοτεινoς» γαλαξιας

Καλλιτεχνική απεικόνιση ενός γαλαξία σκοτεινής ύλης
  Λονδίνο 


Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ανακάλυψη έκαναν επιστήμονες του ΜΙΤ. Εντόπισαν ένα πολύ μακρινό γαλαξία που αποτελείται στο μεγαλύτερο ποσοστό του από την μυστηριώδη σκοτεινή ύλη. Ο JVAS B1938+666 είναι ένας γαλαξίας που ανήκει στην κατηγορία των «νάνων» και βρίσκεται σε απόσταση δέκα δισεκατομμυρίων ετών φωτός από εμάς.
Η ανακάλυψη
Οι ερευνητές εντόπισαν τον γαλαξία χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της βαρυτικής μικροσκοπίας. Η συγκεκριμένη μέθοδος δημιουργεί το μεγενθυμένο είδωλο ενός αντικειμένου (πλανήτη, γαλαξία κλπ) αξιοποιώντας ένα φαινόμενο αλληλεπίδρασης της βαρύτητας με το φως. Είναι μόλις ο δεύτερος γαλαξίας με αυτά τα χαρακτηριστικά (νάνος, μεγάλο ποσοστό σκοτεινής ύλης) που εντοπίζεται στο Σύμπαν.
Με τον όρο «νάνος» περιγράφονται οι γαλαξίες μικρού μεγέθους που βρίσκονται κοντά σε μεγαλύτερους λειτουργώντας ως δορυφόροι τους. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι υπάρχουν χιλιάδες νάνοι γαλαξίες που αποτελούνται από σκοτεινή ύλη η οποία όμως τους καθιστά αόρατους από τα επιστημονικά όργανα γι αυτό και δεν είναι εύκολος ο εντοπισμός τους. «Βρίσκονται εκεί αλλά απλά εμείς δεν μπορούμε να τους δούμε» αναφέρει η Σιμόνα Βεγκέτι, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.
Η ανακάλυψη αναμένεται να προσφέρει νέα στοιχεία τόσο για τον σχηματισμό γαλαξιών και γαλαξιακών σμηνών όσο και για τη μελέτη της σκοτεινής ύλης. H έρευνα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Nature.

πηγή: http://www.tovima.gr/

Αστρολογικος χαρτης 2200 ετων σε σπηλαιο

Εντοπίσθηκε στην Κροατία μαζί με αγγεία της Ελληνιστικής εποχής
Αστρολογικός χάρτης  2200  ετών σε  σπήλαιο
Απεικόνιση του ζωδίου του Καρκίνου επάνω στην ελεφαντοστέινη πλάκα
 
Τον αρχαιότερο αστρολογικό χάρτη, που έχει διασωθεί ως σήμερα φαίνεται ότι ανακάλυψε μία ερευνητική ομάδα που πραγματοποίησε ανασκαφές σε μία σπηλιά της Κροατίας με θέα την Αδριατική.

Στην πραγματικότητα πρόκειται για 30 κομμάτια μιας ελεφαντοστέινης πλάκας επάνω στην οποία είναι χαραγμένα ζώδια αλλά και επιγραφές σε ελληνορωμαϊκό στυλ. Ο Καρκίνος, οι Δίδυμοι, οι Ιχθείς και εντελώς αποσπασματικά ο Τοξότης διασώζονται πάνω στην πλάκα. Να σημειωθεί μάλιστα ότι τα κομμάτια του «χάρτη» βρέθηκαν δίπλα σε ένα σταλαγμίτη φαλλικού σχήματος ανάμεσα σε χιλιάδες θραύσματα αγγείων πόσης της Ελληνιστικής εποχής.

Την άποψη ότι πρόκειται πιθανώς και για το μεγαλύτερο γνωστό παράδειγμα που έρχεται από τον ελληνορωμαϊκό κόσμο διατυπώνει ο Αλεξάντερ Τζόουνς, καθηγητής στο Ινστιτούτο για τη Μελέτη του Αρχαίου Κόσμου στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Ο ίδιος μάλιστα επισημαίνει ότι υπάρχουν πολλοί ζωδιακοί χάρτες που έχουν καταγραφεί ως ένα είδος εγγράφου σε πάπυρο ή σε τοίχο αλλά κανένας από αυτούς δεν είναι τόσο παλιός. Η ραδιοχρονολόγηση άλλωστε έδειξε ότι ελεφαντόδοντο που χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την κατασκευή του αστρολογικού χάρτη είναι περίπου 2.200 ετών, βρίσκεται δηλαδή πολύ κοντά στην εμφάνιση αυτής της νέας μορφής της αστρολογίας.

Και τι έκανε ο αρχαίος αστρολόγος με αυτήν την πλάκα; Πιθανότατα την χρησιμοποιούσε για να προσδιορίσει τη θέση των πλανητών, του Ήλιου και της Σελήνης και σε συνδυασμό με το έτος γέννησης του ανθρώπου να εύρισκε το ωροσκόπιό του.

Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι τα αγγεία πόσης που βρέθηκαν στο σπήλαιο ήταν προσεκτικά επιλεγμένα και είχαν κατασκευασθεί εκτός της χώρας. Ελάχιστοι αποθηκευτικοί αμφορείς εντοπίσθηκαν εξάλλου, κάτι που για τους αρχαιολόγους σημαίνει, ότι αφού μετέφεραν το κρασί στα αγγεία για να κάνουν τις σπονδές, στη συνέχεια τους πετούσαν. Κι αυτό, γιατί ένας αμφορέας δεν είναι κατάλληλος για να εναποτεθεί σε ιερό.

Οι αρχαιολόγοι δεν είναι βέβαιοι πώς κατέληξε ο «χάρτης» στο σπήλαιο ή πού κατασκευάσθηκε αρχικά. Η αστρολογία, όπως είναι γνωστό γεννήθηκε στην Βαβυλώνα, όπου αναπτύχθηκε ένας ιδιαίτερος τύπος ωροσκοπίων περί τα 2400 χρόνια πριν. Στη συνέχεια, πριν από 2.100 χρόνια περίπου εξαπλώθηκε στην Ανατολική Μεσόγειο και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στην Αίγυπτο, την οποία εκείνη την εποχή κυβερνούσαν έλληνες βασιλείς.

Οσον αφορά την προέλευση της πλάκας η Αίγυπτος είναι μία πιθανότητα. Μπορεί δηλαδή ένας αστρολόγος από μία από τις ελληνικές αποικίες να πήγε στο σπήλαιο για να δώσει μια πρόβλεψη. Μπορεί όμως να ήταν και ένα λάφυρο από τη λεηλασία ενός περαστικού πλοίου, που ως πολύτιμο αντικείμενο ανατέθηκε στη συνέχεια στο ιερό. Ο σταλαγμίτης με το φαλλικό σχήμα εξάλλου φαίνεται ότι ήταν επίκεντρο των προσφορών και των τελετουργιών που τελούνταν στο σπήλαιο.

Το τμήμα του σπηλαίου πάντως, όπου υπήρξαν τα ευρήματα ήταν αποκομμένο από το υπόλοιπο και όπως διαπίστωσαν οι αρχαιολόγοι είχε σφραγιστεί περί τον 1ο π.Χ. αιώνα, πιθανώς κατά τη διάρκεια μιας επίθεσης των Ρωμαίων στην περιοχή.
 
 

"ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ & ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΨΥΧΗΣ''


Κάποτε ενας αγρότης πουλούσε κουταβάκια...
Έφτιαξε λοιπόν μια πινακίδα κι όπως έβαζε το τελευταίο καρφί, αισθάνθηκε κάποιον να τον τραβά από το μανίκι.
Γύρισε κι είδε... ένα μικρό αγόρι.
"Κύριε, θέλω να αγοράσω ένα κουταβάκι" είπε το αγόρι.
Ο αγρότης σκέφτηκε λίγο και απάντησε. "Ξέρεις, αυτά τα κουταβάκια είναι από πολύ σπουδαίους γονείς και στοιχίζουν πολλά χρήματα".
Το αγόρι χαμήλωσε το κεφάλι για ένα λεπτό.
Μετά έβγαλε από τη τσέπη του μερικά κέρματα, τα έδειχνε στον αγρότη και ρώτησε "έχω αυτά τα χρήματα. Φτάνουν για να δω τα κουταβάκια;"
Ο αγρότης έβγαλε ένα σφύριγμα και στη στιγμή πετάχτηκε από το σκυλόσπιτο η μαμά σκύλα κι από πίσω της τρέχοντας πέντε γούνινες μπαλίτσες.
Το αγόρι τα κοιτούσε με μάτια γεμάτα ευτυχία.
Ξαφνικά, είδε μια ακόμα γούνινη μπαλίτσα να έρχεται προς το μέρος τους, ακολουθώντας όμως με μεγάλη δυσκολία τα άλλα κουτάβια.
Σερνόταν και αγωνιζόταν να τα φτάσει.
"Αυτό θέλω" είπε το αγόρι.
"Μα δεν μπορείς να πάρεις αυτό" είπε ο αγρότης. "Δεν θα μπορέσει ποτέ να τρέξει και να παίξει όπως τα άλλα κουτάβια".
Το αγόρι έσκυψε και σήκωσε το μπατζάκι του παντελονιού του αποκαλύπτοντας… δύο ατσάλινες λάμες να συγκρατούν το πόδι του και να καταλήγουν σε ένα ειδικό παπούτσι...
"Βλέπετε κύριε" είπε το αγόρι, "ούτε κι εγώ μπορώ να τρέξω πολύ καλά και θα χρειαστεί στη ζωή του κάποιον να τον καταλαβαίνει".
Ο αγρότης με δάκρυα στα μάτια έσκυψε, πήρε το κουτάβι και το απόθεσε στην αγκαλιά του αγοριού.
"Πόσο κάνει κύριε;" ρώτησε ο μικρός.
"Τίποτα δεν κάνει αγόρι μου" είπε ο αγρότης,

"ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ & ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΨΥΧΗΣ''

πηγή: http://agioritikovima.gr/





Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Ενα διδακτικο παραμυθι... Μας αφορα ολους...

Ένα ποντικάκι κάποτε, παρατηρούσε από την τρυπούλα του τον αγρότη και τη γυναίκα του που ξεδίπλωναν ένα πακέτο. Τι λιχουδιά άραγε έκρυβε εκείνο το πακέτο; Αναρωτήθηκε. Όταν οι δύο αγρότες άνοιξαν το πακέτο, δεν φαντάζεστε πόσο μεγάλο ήταν το σοκ που έπαθε, όταν διαπίστωσε πως επρόκειτο για μια ποντικοπαγίδα!     
Τρέχει γρήγορα λοιπόν στον αχυρώνα για να ανακοινώσει το φοβερό νέο!.Μια ποντικοπαγίδα μέσα στο σπίτι! Μια ποντικοπαγίδα μέσα στο σπίτι!
Η κότα κακάρισε, έξυσε την πλάτη της και σηκώνοντας το λαιμό της είπε: " ποντικέ μου, καταλαβαίνω πως αυτό αποτελεί πρόβλημα για σένα, αλλά δεν βλέπω να έχει καμιά επίπτωση σε μένα! Δε με ενοχλεί καθόλου εμένα η ποντικοπαγίδα στο σπίτι!".
Το ποντικάκι γύρισε τότε στο γουρούνι και τού φώναξε: "Έχει μια ποντικοπαγίδα στο σπίτι! Το γουρούνι έδειξε συμπόνια αλλά απάντησε: "Λυπάμαι πολύ ποντικέ μου, αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτα άλλο από το να προσευχηθώ. Να είσαι σίγουρος ότι θα το κάνω. Θα προσευχηθώ." Τότε το ποντίκι στράφηκε προς το βόδι και τού φώναξε κρούοντας τον κώδωνα τού κινδύνου:
"Έχει μια ποντικοπαγίδα στο σπίτι! Έχει μια ποντικοπαγίδα στο σπίτι!" Και το βόδι απάντησε: "Κοιτάξτε, ποντικέ μου, πολύ λυπάμαι για τον κίνδυνο που διατρέχεις, αλλά εμένα η ποντικοπαγίδα το μόνο που μπορεί να μου κάνει, είναι ένα τσιμπηματάκι στο δέρμα μου! "
Έτσι, ο ποντικούλης, έφυγε με κατεβασμένο το κεφάλι, περίλυπος και απογοητευμένος γιατί θα έπρεπε ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο της ποντικοπαγίδας!
Την επόμενη νύχτα, ένας παράξενος θόρυβος, κάτι σαν το θόρυβο που κάνει η ποντικοπαγίδα όταν κλείνει, ξύπνησε τη γυναίκα τού αγρότη που έτρεξε να δει τι συνέβη. Μέσα στη νύχτα όμως, δεν πρόσεξε πως στην παγίδα πιάστηκε από την ουρά ένα φίδι .... Φοβισμένο το φίδι δάγκωσε τη γυναίκα. Ο άντρας της έτρεξε γρήγορα και την πήγε στο νοσοκομείο. Αλλοίμονο όμως, την έφερε στο σπίτι με πολύ υψηλό πυρετό. Ο γιατρός τον συμβούλεψε να της κάνει ζεστές σουπίτσες.. Έτσι ο αγρότης *έσφαξε την κότα* για να κάνει μια καλή κοτόσουπα!
Η γυναίκα όμως πήγαινε από το κακό στο χειρότερο και όλοι οι γείτονες ερχόταν στη φάρμα να βοηθήσουν. Ο καθένας με τη σειρά του καθόταν στο προσκεφάλι της γυναίκας από ένα 8ωρο. Για να τους ταΐσει όλους αυτούς ο αγρότης αναγκάστηκε να *σφάξει το γουρούνι*. Τελικά όμως η γυναίκα δε τη γλύτωσε! Πέθανε! Στη κηδεία της ήρθε πάρα πολύς κόσμος, γιατί ήταν καλή γυναίκα και την αγαπούσαν όλοι. Για να φιλοξενήσει όλον αυτόν τον κόσμο ο αγρότης αναγκάστηκε να *σφάξει το βόδι*
Ο κυρ Ποντικός μας, έβλεπε όλο αυτό το πήγαιν' έλα από την τρυπούλα του με πάρα πολύ μεγάλη θλίψη.......
ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ: Χάσαμε την ανθρωπιά μας. και ενισχύσαμε τον ατομισμό μας..! Όταν κάποιος δίπλα μας κινδυνεύει, βρισκόμαστε όλοι σε κίνδυνο! Είμαστε όλοι συνεπιβάτες σ' αυτό το πλοίο που λέγεται ζωή! Ο καθένας μας αποτελεί τον κρίκο της ίδιας αλυσίδας! Είμαστε σαν τις ίνες ενός υφάσματος. Και αν ένα μέρος του υφάσματος χαλάσει, το ύφασμα είναι άχρηστο....
Είναι αδύνατον να γελάμε, αν δεν γελάει ολόκληρη η γειτονιά

"Η κοινωνια ειναι καπως ετσι..."

ΓΡΑΜΜΕΝΟ  ΣΕ  ΕΝΑΝ  ΤΟΙΧΟ  ΚΑΠΟΥ  ΣΤΗ  ΣΕΒΙΛΗ:

Η κοινωνία είναι κάπως έτσι:

Ο φτωχός δουλεύει
Ο πλούσιος τον εκμεταλλεύεται
Ο στρατιωτικός φυλάει και τους δύο
Ο φορολογούμενος πληρώνει και για τους τρεις
Ο μπαγαμπόντης ξεκουράζεται και για τους τέσσερις
Ο μπεκρούλιακας πίνει και για τους πέντε
Ο τραπεζίτης καταχράται και τους έξι
Ο δικηγόρος κοροϊδεύει και τους επτά
Ο γιατρός σκοτώνει και τους οκτώ
Ο νεκροθάφτης θάβει και τους εννέα
Ο πολιτικός ζει στις πλάτες και των δέκα...

ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ

 
Από την πρώτη μέρα αρχίζει άμεσα σε σας και το παιδί σας μια έντονη αμοιβαία σχέση, που με τον καιρό θα γίνει μια αληθινή και διαρκής αγάπη. Κρατήστε το αγκαλιά κι αφήστε το να διαβάσει στα μάτια σας πόσο το αγαπάτε και όταν αισθάνεται άσχημα μόνο η δική σας παρουσία θα μπορεί να το παρηγορήσει. Να υπάρχει συνέπεια στα λόγια και στις πράξεις σας. Αν χαστουκίζετε το παιδί σας όταν είναι άτακτο, τότε και αυτό θα δείρει τα άλλα παιδιά όταν το θυμώσουν.

Προτιμήστε θετικές αντί αρνητικές εκφράσεις. «Κρέμασε το παλτό σου για να μην το πατήσουν» αντί «Μην πετάς το παλτό σου στο πάτωμα».

Να του λέτε «παρακαλώ» και «ευχαριστώ» όταν του ζητάτε να κάνει κάτι. Αν είναι απορροφημένο στο παιχνίδι του πείτε το «Τελείωσε πρώτα και μετά πας για ύπνο» αντί «Μάζεψε αμέσως τα παιχνίδια σου, είναι ώρα για ύπνο».

Μην είστε πολύ αυστηρή. Προσέξτε πώς μιλάτε στο παιδί σας. Μη δίνετε συνέχεια διαταγές.
Αν η συμπεριφορά σας ήταν άδικη, παραδεχθείτε το και ζητήστε συγγνώμη.

Μην επιβεβαιώνετε την εξουσία σας επάνω στο παιδί, χωρίς λόγο. Αποφύγετε να ανταγωνίζεστε το παιδί.

Να του εξηγείτε γιατί δεν πρέπει να κάνει κάτι.... Το παιδί σας έχει ανάγκη από την αγάπη και τη συνεχή προσοχή σας.

Ενθαρρύνετε το να σας βοηθάει. Οι «δουλειές» είναι για το παιδί παιχνίδι και όχι καθήκον. Τις κάνει για να αισθάνεται ότι καταφέρνει κάτι σημαντικό και ότι συμμετέχει στην οικογενειακή ζωή.

Αφήστε το να παίρνει αποφάσεις. Να διαλέγει ποιο ρούχο θέλει να φορέσει ή πώς θέλει να τακτοποιήσει το δωμάτιο του ή πού θα προτιμούσε να πάει περίπατο.

Το παιδί σας έχει ανάγκη να νοιώθει ότι το αγαπούν. Αυτό θα το βοηθήσει να γίνει συναισθηματικά δυνατό.

Να του λέτε ότι το αγαπάτε. Να το χαϊδεύετε και να το παίρνετε στην αγκαλιά σας.

Σεβαστείτε τα αισθήματα του. Όταν φαίνεται κακοδιάθετο, έχει ανάγκη να κλάψει και να παραπονεθεί. Όταν του λέτε «μην είσαι κλαψιάρης» του αρνείσθε το δικαίωμα να νοιώθει λυπημένο.

Επαινέστε το και δείξτε ενθουσιασμό για κάθε του κατόρθωμα.

Όταν μιλάει δείξτε το ενδιαφέρον και εκτιμήστε τη ζωντανή και ανεξάρτητη προσωπικότητα, που δημιούργησε το παιδί σας.

Μη ξεχνάτε ότι η προσωπικότητα του παιδιού διαμορφώνεται από τη συμπεριφορά τη δική σας απέναντι του. Συμπεριφερθείτε του σαν ένα ξεχωριστό άτομο με δικές του επιθυμίες και απόψεις.

Αν το παιδί σας αρχίζει να γίνεται δύστροπο είναι γιατί αρχίζει να γίνεται ανεξάρτητο άτομο. Σ' αυτό το δύσκολο στάδιο αντιμετωπίστε το με μεγαλύτερη κατανόηση και περισσότερη επιείκεια. Δώστε του όσο μεγαλύτερη ανεξαρτησία μπορείτε. Αντιμετωπίστε με σταθερότητα και στοργή την κακή συμπεριφορά που σύντομα θα περάσει.

E. FENWICK
Από το Βιβλίο «Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012


Είπε μονολογώντας ο παππούς, καθισμένος στην πολυθρόνα του μπροστά στη τηλεόραση που ανακοίνωνε και νέες μειώσεις στις συντάξεις:
Όταν ήμουν μαθητής, άκουγα κάθε τόσο τη δασκάλα μου να λέει:
«Να προσέχετε τα κόμματα! Ένα λάθος κόμμα, μπορεί να σας χαλάσει τελείως τη σύνταξη!»
Έπρεπε να περάσουν εξήντα χρόνια για να καταλάβω τι εννοούσε.

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Προσοχη στα τουρκικα κερματα που γεμισαν την ελληνικη αγορα

 
 Μοιάζουν με το κέρμα των 2 ευρώ αλλά η αξία τους είναι 40 σεντς
 
Οπως είναι γνωστό, η Τουρκία έχει ένα νέο νόμισμα, τη «Νέα Τουρκική Λίρα» (Yeni Turk Lirasi), το οποίο αντικαθιστά το παλιό, υπερπληθωρισμένο νόμισμα.
Κοιτάζοντας το νέο νόμισμα και συγκεκριμένα το κέρμα της μίας λίρας οποιοσδήποτε θα παρατηρήσει ότι μοιάζει με το κέρμα των 2 ευρώ.
Αν συγκρίνουμε αυτά τα δύο κομμάτια, βρίσκουμε ότι έχουν ακριβώς την ίδια εμφάνιση (ένα δαχτυλίδι νικέλιο γύρω από την κεντρική χαλκού) και σχεδόν το ίδιο μέγεθος.
Η μόνη διαφορά είναι ότι αντί του αριθμού  2, υπάρχει ο αριθμός 1.
Είναι σαφές, ότι ουδείς γνωρίζει αν η ομοιότητα της νέας τουρκικής λίρας με το κέρμα των 2 ευρώ είναι συμπτωματική ή όχι. Παρ΄όλα αυτά οι συναλλασόμενοι πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τα κέρματα των δυο ευρώ που παίρνουν ως ρέστα για να μην βγούν χαμένοι έστω και κατά 1,60 ευρώ ανά νόμισμα.
πηγή:  http://www.tovima.gr/

διασημα πειραματα σκεψης

H γάτα του Schroedinger
              H γάτα του Schroedinger




Τα πειράματα δε γίνονται μόνο μέσα στα εργαστήρια, ούτε καν στον φυσικό κόσμο που μας περιβάλλει, προκαλώντας μας συνεχώς να λύσουμε τα μυστήριά του. Τα πειράματα γίνονται μέσα στο νου των ανθρώπων πρώτα από όλα κι από κει ξεκινούν το ταξίδι τους για να δοκιμαστούν και να εφαρμοστούν οπουδήποτε αλλού. Κάποια δε από αυτά, παραμένουν εκεί που γεννήθηκαν: στη χώρα του νου. Εκεί λοιπόν θα περιηγηθούμε διαβάζοντας τα πιο διάσημα τέτοια πειράματα σκέψης, που άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο μας.

Οι μπάλες του Γαλιλαίου

Σε αντίθεση με τα όσα έχουμε διδαχτεί στο σχολείο, το πιθανότερο είναι ότι ο Γαλιλαίος δεν πετούσε μπάλες από τον πύργο της Πίζας. Εφάρμοσε το πείραμα της βαρύτητας στο εργαστήριο του νου του. Οι σύγχρονοί του στον 16ο αιώνα πίστευαν ότι τα πιο βαριά αντικείμενα πέφτουν γρηγορότερα απ' ότι τα πιο ελαφριά. Έτσι ο Γαλιλαίος φαντάστηκε μία βαριά μπάλα που ήταν δεμένη μέσω ενός σκοινιού με μία ελαφριά μπάλα. Θα μπορούσε η ελαφριά μπάλα να δημιουργήσει μία έλξη στη βαριά και να καθυστερήσει την πτώση της; Όχι, συμπέρανε. Θα χτυπούσαν το έδαφος ταυτόχρονα.

Η γάτα του Schrοedinger

Μία γάτα είναι κλεισμένη σε ένα καλά σφραγισμένο και μονωμένο κουτί που περιέχει ραδιενεργό υλικό, έναν μετρητή Geiger και έναν μηχανισμό που είναι ρυθμισμένος να απελευθερώνει δηλητήριο εάν χτυπήσει ένα φωτόνιο στο σύστημα. Σύμφωνα με τον Schrφdinger, η γάτα μέσα στο κουτί δεν είναι ούτε ζωντανή αλλά ούτε και νεκρή, αλλά υπάρχει συγχρόνως και στις δύο αυτές πιθανές καταστάσεις. Οι δύο αυτές πιθανές καταστάσεις καταρρέουν σε μία (η γάτα είναι είτε νεκρή είτε ζωντανή) μόλις παρατηρηθεί το φαινόμενο από κάποιον παρατηρητή. Μέχρι να γίνει όμως αυτό, η κατάσταση του συστήματος εμπεριέχει συγχρόνως και τις δύο πιθανότητες. Το νοητικό αυτό πείραμα προτάθηκε το 1935 από τον Erwin Schrφdinger με στόχο να εξετάσει την κβαντική απροσδιοριστία σε ένα μακροσκοπικό φαινόμενο.

Το κινέζικο δωμάτιο του Searle

Ένας άνθρωπος βρίσκεται μόνος του μέσα σε ένα δωμάτιο. Κάποιος που βρίσκεται έξω από το δωμάτιο, του σπρώχνει κάτω από την πόρτα χαρτιά στα οποία είναι γραμμένο κείμενο στα κινέζικα. Ο άνθρωπος του δωματίου δε γνωρίζει κινέζικα, αλλά έχει ένα βιβλίο το οποίο αντιστοιχίζει τις κατάλληλες αποκρίσεις στα κινέζικα, που ταιριάζουν με τα κείμενα που εισέρχονται στο δωμάτιο. Έτσι, για κάθε κείμενο που λαμβάνει στέλνει έξω την κατάλληλη απάντηση. Για έναν εξωτερικό παρατηρητή, φαίνεται ότι ο άνθρωπος του πειράματος γνωρίζει κινέζικα. Το νοητικό αυτό πείραμα προτάθηκε το 1980 από τον φιλόσοφο John Searle, με σκοπό να καταρρίψει τις θεωρίες που υποστήριζαν την τεχνητή νοημοσύνη. Ο επεξεργαστής ενός υπολογιστή όπως και ο άνθρωπος του πειράματος στερείται κατανόησης του τι κάνει και γι' αυτόν το λόγο δεν έχει πραγματική νοημοσύνη.

Οι χελώνες του Hawking

Το διάσημο βιβλίο του Stephen Hawking 'Το χρονικό του Χρόνου' ξεκινάει με την ιστορία ενός επιστήμονα που δίνει μια διάλεξη για την αστρονομία. Τελειώνοντας την ομιλία του, μία ηλικιωμένη γυναίκα σηκώνεται και επιμένει ότι η θεωρία που πρότεινε ο επιστήμονας είναι λανθασμένη: η γη δεν είναι στρογγυλή και ούτε γυρίζει γύρω από τον ήλιο. Αντίθετα, είναι μία επίπεδη επιφάνεια που στηρίζεται στην πλάτη μιας γιγάντιας χελώνας. Ο επιστήμονας τη ρώτησε, που στηρίζεται η χελώνα αυτή και η γυναίκα δήλωσε ότι στηρίζεται σε μία άλλη χελώνα κι εκείνη σε μία ακόμα και ούτω καθ' εξής. Ο Stephen Hawking χρησιμοποίησε την ιστορία αυτή για να συστήσει στους κοσμολόγους να προσέχουν, ώστε να μην χρησιμοποιούν ατεκμηρίωτες θεωρίες ως αποδείξεις για άλλες θεωρίες που δε μπορούν να αποδειχθούν.

Ο Einstein και η ακτίνα του φωτός

Όταν ο Einstein ήταν 16 χρονών, φανταζόταν ότι κυνηγάει μία ακτίνα φωτός μέχρι να την πιάσει. Μόλις θα γινόταν αυτό, το κύμα του φωτός θα 'πάγωνε'. Αυτό όμως ήταν απίθανο σύμφωνα με τη φυσική της εποχής του. Η επιμονή του αυτή να λύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα με το κυνήγι της ακτίνας του φωτός, ήταν η αιτία που τον οδήγησε στην Ειδική Θεωρία της Σχετικότητας. Ίσως αυτή η ιστορία να φαίνεται αρκετά περίεργη, για να μπορεί να δικαιολογήσει πως έγινε η σύλληψη της Θεωρίας από αυτό το νοητικό πείραμα. Οι φυσικοί εξακολουθούν να διαφωνούν σχετικά με αυτό το ζήτημα.

Οι μαϊμούδες του Borel

Παραλλαγές του νοητικού αυτού πειράματος είναι πολύ παλιές, φτάνοντας μέχρι την αρχαία Ελλάδα. Η σύγχρονη εκδοχή του θεωρήματος που αφορά το άπειρο προτάθηκε το 1913 από τον γάλλο μαθηματικό Emile Borel. Η υπόθεση έχει ως εξής: ένας άπειρος αριθμός από μαϊμούδες που θα χτυπούν συνεχώς τα δάχτυλά τους σε γραφομηχανές για άπειρο χρόνο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι κάποτε θα καταφέρουν να γράψουν όλα τα έργα του Shakespeare. Φαίνεται απίθανο, γιατί ο νους μας πολύ δύσκολα μπορεί να συλλάβει την έννοια του απείρου. Αλλά από μαθηματικής απόψεως ισχύει.

Ο δαίμων του Maxwell

Το 1867 ο James Clerk Maxwell φαντάστηκε δύο θαλάμους, τον Α και τον Β, κάθε ένας από τους οποίους θα ήταν γεμάτος με αέριο στην ίδια θερμοκρασία και μεταξύ τους θα υπήρχε μία πόρτα. Ως θυρωρό στην πόρτα αυτή φαντάστηκε ένα δαίμονα, που χωρίς να παράγει ούτε καν το απειροελάχιστο έργο, θα επέτρεπε στα γρηγορότερα κινούμενα σωματίδια να περάσουν από τον Α στον Β θάλαμο και στα πιο αργά να περάσουν από τον Β στον Α. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, η ταχύτητα των σωματιδίων (και επομένως η θερμοκρασία) θα έχει αυξηθεί στο θάλαμο Β. Το απίθανο αυτό πείραμα σκέψης χρησιμοποιήθηκε για να στηρίξει τον δεύτερο θερμοδυναμικό νόμο.

πηγή: http://tech.pathfinder.gr/

Εθελοντισμος στην αστρονομια

Κυνηγοί νέων πλανητών ζητούν τη βοήθεια του κοινού


Με λίγη τύχη, οι εθελοντές θα μπορούσαν να εντοπίσουν κι άλλα ξαδέλφια της Γης (Kαλλιτεχνική απεικόνιση: NASA)
Με λίγη τύχη, οι εθελοντές θα μπορούσαν να εντοπίσουν κι άλλα ξαδέλφια της Γης
(Kαλλιτεχνική απεικόνιση: NASA)  
Λονδίνο
Διεθνής ερευνητική πρωτοβουλία για τον εντοπισμό εξωπλανητών ζητά τη βοήθεια των χρηστών του Διαδικτύου, οι οποίοι καλούνται να αναλύσουν τον ωκεανό δεδομένων που μεταδίδει το εξειδικευμένο τηλεσκόπιο Kepler.

Αρκετοί πλανήτες έχουν ήδη ανακαλυφθεί από εθελοντές του δικτυακού τόπου Planethunters (Κυνηγοί Πλανητών), o oποίος δημιουργήθηκε πέρυσι από διεθνή ομάδα με τη συμμετοχή των πανεπιστημίων της Οξφόρδης και του Γέιλ.

Τώρα, η βάση δεδομένων της πρωτοβουλίας εμπλουτίζεται με ακόμα εννέα μήνες παρατηρήσεων από το Kepler της NASA. Σύμφωνα με το δικτυακό τόπο του BBC, η νέα προσπάθεια ξεκινά με αφορμή το Stargazing Live, μια τριήμερη εκδήλωση του BBC Two για την παρατήρηση ουράνιων σωμάτων από το κοινό.

Το Kepler, που εκτοξεύτηκε το 2009 με την αποστολή να ανακαλύψει πλανήτες σαν τη Γη, παρακολουθεί ταυτόχρονα περίπου 150.000 άστρα σε μια περιοχή του Γαλαξία μας όπου υπάρχουν άστρα σαν τον Ήλιο.

Η μεγαλύτερη επιτυχία του ήρθε πέρυσι, όταν ανακάλυψε έναν πλανήτη του οποίου το μέγεθος και η θερμοκρασία μοιάζουν με της Γης. Ο Kepler-22b, όπως ονομάστηκε ο ξάδελφος της Γης, βρίσκεται σε απόσταση 600 ετών φωτός.

Συγκεκριμένα, το τηλεσκόπιο είναι σχεδιασμένο να εντοπίζει την ανεπαίσθητη μείωση της φωτεινότητας μακρινών άστρων την ώρα που περνούν από μπροστά τους οι πλανήτες τους (εικόνα κάτω).


Οι πλανήτες ανακαλύπτονται από τη μείωση της φωτεινότητας που προκαλούν καθώς περνούν μπροστά από τα μητρικά τους άστρα (Πηγή: Planethunt)

Τα σήματα αναλύονται με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού, το οποίο όμως αδυνατεί να εντοπίσει τους πλανήτες σε όλες τις περιπτώσεις.

«Γνωρίζουμε ότι όταν εξετάζουν οι άνθρωποι τα δεδομένα βρίσκουν πλανήτες που οι υπολογιστές δεν μπορούσαν να βρουν» επισημαίνει ο Κρις Λίντοτ από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Η ανάλυση των δεδομένων από εθελοντές, εξηγεί, θα ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματική στην περίπτωση ασυνήθιστων πλανητικών συστημάτων, τα οποία βρίσκονται για παράδειγμα σε δυαδικά συστήματα, δηλαδή κινούνται σε τροχιά γύρω από δύο ή περισσότερα άστρα ταυτόχρονα.

Όσοι μπορέσουν να ανακαλύψουν νέους πλανήτες θα περάσουν στην επιστημονική ιστορία, καθώς το όνομά τους θα εμφανίζεται στην αστρονομική βιβλιογραφία.

Δεν θα μπορούν όμως να διαλέγουν ονόματα για τους νέους πλανήτες, οι οποίοι παίρνουν υποχρεωτικά το όνομα του μητρικού τους άστρου, με την προσθήκη ενός μοναδικού αριθμού, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση του Kepler-22b.

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2012

Διαγωνισμος φωτογραφιας ''Εστιαστε στην Ενεργεια''

Γενικές πληροφορίεςΤο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ), στο πλαίσιο του έργου “10ACTION” (δράσεις για την αλλαγή της ενεργειακής συμπεριφοράς των Ευρωπαίων πολιτών), το οποίο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ευφυής Ενέργεια για την Ευρώπη, διοργανώνει διαγωνισμό φωτογραφίας για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων με θέμα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Στόχος του έργου, που συντονίζει το Πολυτεχνείο της Μαδρίτης (UPM), και συμμετέχουν οργανισμοί από 5 Ευρωπαϊκές χώρες, είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών και έμμεσα των οικογενειών τους σχετικά με ενεργειακά - περιβαλλοντικά ζητήματα και η βελτίωση της ενεργειακής συμπεριφοράς τους.
Στο διαγωνισμό φωτογραφίας συμμετέχουν σχολεία από την Ελλάδα, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Γερμανία και την Αυστρία.
Ο διαγωνισμός φωτογραφίας έχει εγκριθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.

Θέμα του διαγωνισμού
Οι μαθητές καλούνται να τραβήξουν φωτογραφίες που παρουσιάζουν ή αναδεικνύουν τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της ενέργειας γενικότερα, στην καθημερινότητα.

Βραβεία
Τρία βραβεία θα δοθούν σε κάθε συμμετέχουσα χώρα: Έπαθλο 1ης θέσης: 600.00 Ευρώ Έπαθλο 2ης θέσης: 300.00 Ευρώ Έπαθλο 3ης θέσης: 150.00 Ευρώ
Στη συνέχεια οι φωτογραφίες των τριών εθνικών νικητών της κάθε χώρας θα διαγωνιστούν για τα διεθνή βραβεία:Έπαθλο 1ης θέσης: 1000.00 Ευρώ Έπαθλο 2ης θέσης: 700.00 Ευρώ Έπαθλο 3ης θέσης: 350.00 Ευρώ
Οι τελικοί διεθνείς νικητές μαζί με έναν κηδεμόνα θα κληθούν να παρευρεθούν στην τελετή βράβευσης στη Μαδρίτη. Τα έξοδα ταξιδιού θα είναι πληρωμένα από το10ACTION.

Κανόνες του διαγωνισμού
Στο διαγωνισμό φωτογραφίας μπορούν να συμμετέχουν οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων ηλικίας 12 έως 18 ετών. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν:Μια Φωτογραφία Φωτογραφίες που παρουσιάζουν μια αλλαγή, για παράδειγμα ένα τοπίο “πριν και μετά” Μια σειρά φωτογραφιών (έως και 3) που αναδεικνύουν /τεκμηριώνουν μια διαδικασία
Το θέμα μπορεί να καλυφθεί με έναν χιουμοριστικό, ποιητικό, αφηγηματικό, φανταστικό, αποδεικτικό ή μεταφορικό τρόπο.

Έναρξη διαγωνισμού: Οκτώβριος 2011
Λήξη διαγωνισμού: 29 Φεβρουαρίου 2012

Τις φωτογραφίες σας μπορείτε να μας στις στείλετε μέσω του διαδικτυακού τόπου: http://10action-teenagers.sdeurope.org/login/index.php?lang=el

Οι φωτογραφίες που θα μας στείλετε, θα πρέπει να τις έχετε τραβήξει με όσο το δυνατόν καλύτερη φωτογραφική μηχανή ώστε να είναι καθαρές και υψηλής ανάλυσης. Το έργο σας δεν πρέπει να ξεπερνάει σε μέγεθος τα 30mb.

Περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση: http://10action-teenagers.sdeurope.org/theme/formfactor/pix/PHOTO_GR.pdf

ο πρωθυπουργος και η ...... γεφυρα


Είναι ο Αμερικάνος πρόεδρος και δείχνει στον Έλληνα πρωθυπουργό τα αξιοθέατα
της χώρας.

- Το βλέπεις αυτό το γήπεδο; ρωτάει. 25% στην τσέπη μου.

Μετά πάλι:

- Το βλέπεις αυτό το πάρκο; 20% στην τσέπη μου.

Ξανά σε λίγο:
- Το βλέπεις αυτό το μετρό; 20% στην τσέπη μου.


Μετά από καιρό ο Αμερικανός έρχεται στην Ελλάδα

και ο Έλληνας πρωθυπουργός ανταποδίδει την ξενάγηση.

- Τη βλέπεις αυτήν την γέφυρα;

- Όχι, λέει ο Αμερικάνος.

- 100% στην τσέπη μου!