Tο DE-STAR χαρακτηρίζεται ως ένα σύστημα
τροχιακής άμυνας κατευθυνόμενης ενέργειας και είναι σχεδιασμένο να
αξιοποιεί την ενέργεια του ήλιου, «παράγοντας» ακτίνες λέηζερ που θα
είναι σε θέση να καταστρέψουν αστεροειδείς που απειλούν τον πλανήτη μας,
ή να τους εκτρέψουν από την πορεία τους.
Το βίντεο που ακολουθεί μας δείχνει πώς μετράμε την ταχύτητα του φωτός χρησιμοποιώντας έναν φούρνο μικροκυμάτων, έναν χάρακα και μια σοκολάτα!.
Αρχικά τοποθετείται η σοκολάτα μέσα στον φούρνο μικροκυμάτων…. Με το που
αρχίζει να λιώνει σε κάποια σημεία της, την βγάζουμε έξω.
Tη νεότερη σε ηλικία μαύρη τρύπα στο
γαλαξία μας, εικάζουν ότι εντόπισαν επιστήμονες αξιοποιώντας δεδομένα
από διαστημικά και επίγεια τηλεσκόπια: Δημιουργήθηκε πριν από περίπου
1.000 χρόνια και απέχει από τη Γη 26.000 έτη φωτός.
Η εντυπωσιακή εικόνα που συνέθεσαν οι
ειδικοί με τη βοήθεια των παρατηρησιακών οργάνων, δείχνει έναν
υπερκαινοφανή αστέρα (σουπερνόβα), δηλαδή ένα αστέρι που ολοκλήρωσε τον
κύκλο της ζωής του και εξερράγη μόλις του τελείωσαν τα πυρηνικά καύσιμα.
Οι εκρήξεις των υπερκαινοφανών αστέρων
είναι σε γενικές γραμμές συμμετρικές. Το αστρικό υλικό που εκτοξεύεται
δηλαδή, είναι σχεδόν ισόποσο προς όλες τις κατευθύνσεις. Όμως στη
συγκεκριμένη περίπτωση, ο υπερκαινοφανής αστέρας W49B διαφέρει. Το
αστρικό υλικό μετά την τελική έκρηξη δείχνει να εκτοξεύεται με
μεγαλύτερη ταχύτητα από τους πόλους, απ’ ότι από την περιοχή του
ισημερινού.
Το σχήμα του σουπερνόβα που είναι
βαρελοειδές, σε συνδυασμό με τον τρόπο εκτόξευσης διαφόρων στοιχείων,
όπως σίδηρο, θείο, πυρίτιο, υποδεικνύουν όπως λένε οι ειδικοί, ότι
επρόκειτο για μία ασύμμετρη έκρηξη. Συνήθως όταν ένα μεγάλο αστέρι
πεθαίνει, αφήνει πίσω του ως απομεινάρι, ένα μικρό συμπαγή και
περιστρεφόμενο πυρήνα που λέγεται αστέρας νετρονίου.
Οι επιστήμονες που παρατήρησαν το
σουπερνόβα με το τηλεσκόπιο Chandra X-ray Observatory της NASA, δεν
βρήκαν κανένα ίχνος τέτοιου πυρήνα, γεγονός που τους κάνει να πιστεύουν
ότι πρόκειται για μία μαύρη τρύπα, και μάλιστα τη νεώτερη που έχει
βρεθεί μέχρι τώρα στο γαλαξία μας.
ο βίντεό τους έκανε τον γύρο του κόσμου και μέσα σε λίγες μόνο
ημέρες περισσότεροι από 287.500 το είδαν στο YouTube. Αυτόν τον τρόπο
βρήκαν μαθητές και καθηγητές από ένα σχολείο της Ισπανίας για να πουν
«Ευχαριστούμε Ελλάδα για την κληρονομιά μας», όπως, άλλωστε, ήταν και ο
τίτλος της σχολικής παραγωγής.
Μία από τις πρώτες εικόνες του επτάλεπτου βίντεο δείχνει μαθητές,
οι οποίοι - ο καθένας με τη σειρά του - ευχαριστούν την Ελλάδα «για την
ηθική, τον Πλάτωνα, την ισηγορία, τη λογική, τον Σωκράτη, τη
διαλλακτική, τη φιλοσοφία». Επόμενη εικόνα: μαθητές τρέχουν στο στάδιο
του σχολείου. Σταματούν κι αρχίζουν να ευχαριστούν την Ελλάδα «για το
τρίαθλο, το δέκαθλο, τον Μαραθώνιο και τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
Εμπνευστής αυτής της πρωτοβουλίας είναι ένας καθηγητής Λατινικών
του λυκείου Ingeniero de la Cierva στο Πατίνο, κοντά στην περιοχή
Μούρθια της Ισπανίας. Το όνομά του αρχαιοελληνικό: Αριστείδης Μίνγκεθ
Μπάνιος. Καθηγητής και μαθητές μιλούν στα «ΝΕΑ» για το συγκινητικό
βίντεο αλλά και την αγάπη τους για τη χώρα μας.
«Η οικογένειά μου αγαπά την Ελλάδα. Και η ιστορία του ονόματός μου
είναι καλή και... ελληνική. Στον θείο του πατέρα μου άρεσε πολύ η Αρχαία
Ιστορία και ιδίως η ιστορία του Αριστείδη του Δίκαιου. Τότε διάλεξε
αυτό το όνομα για τον πατέρα μου, μετά ο πατέρας μου διάλεξε αυτό το
όνομα για μένα κι εγώ για το παιδί μου», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο Ισπανός
Αριστείδης, απαντώντας στις ερωτήσεις σε καλά ελληνικά, με τη βοήθεια
της συζύγου του, η οποία έμαθε τη γλώσσα στο Σχολείο των Γλωσσών.
Ο ίδιος σπούδασε λατινικά και αρχαία ελληνικά στο Πανεπιστήμιο της
Μούρθια ενώ έχει επισκεφθεί τη χώρα μας τέσσερις φορές, «για να
παρακολουθήσω μάθημα θεάτρου - η δεύτερη φορά ήταν μαζί με τους μαθητές
μου -, ενώ έχω έρθει δύο φορές και για διακοπές».
Σκοπός αυτού του βίντεο ήταν, όπως σημειώνει ο ισπανός καθηγητής,
«να δείξουμε ότι οι Ισπανοί οφείλουμε μεγάλο μέρος της κληρονομιάς μας
στην Ελλάδα. Παράλληλα, όμως, τώρα στην Ισπανία οι καθηγητές των Αρχαίων
Ελληνικών έχουν μεγάλο πρόβλημα γιατί στον νέο νόμο για την Παιδεία η
ισπανική κυβέρνηση θέλει να διαγράψει τα Αρχαία Ελληνικά από το
πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου. Γι' αυτό αποφασίσαμε να δείξουμε ότι οι
μαθητές γνωρίζουν καλύτερα την κληρονομιά μας γιατί μαθαίνουν Αρχαία
Ελληνικά».
Περίπου 100 άτομα, κυρίως μαθητές, ηλικίας 12-16 ετών, πήραν μέρος
στο βίντεο. Τα γυρίσματα κράτησαν μόλις μία ημέρα στους χώρους του
σχολείου ενώ μία εβδομάδα χρειάστηκε για να γίνει το μοντάζ. Ο ίδιος ο
καθηγητής εμφανίζεται στο οπτικό αφιέρωμα άλλοτε να διδάσκει στα παιδιά
και άλλοτε μπροστά στην κάμερα, ντυμένος Διόνυσος, να πίνει κρασί και
σηκώνοντας το ποτήρι να αναφωνεί: «Μία πρόποση για τον Διόνυσο». Οπως
χαρακτηριστικά λέει, όμως, σε αυτόν που θα ήθελε αναμφίβολα να μοιάσει
είναι στον πολυμήχανο Οδυσσέα.
«ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ». Στην τελευταία σκηνή του βίντεο, 25
μαθητές εμφανίζονται καθισμένοι όλοι μαζί στις σχολικές κερκίδες και
ένας ένας, αφού σηκωθούν, ευχαριστούν τη χώρα μας τόσο στα ισπανικά όσο
και στα ελληνικά. «Είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι που μάθαμε τόσα πράγματα
για την Ελλάδα που δεν τα ξέραμε. Αν και αρχικά ήμασταν αρκετά αγχωμένοι
επειδή έπρεπε να μιλήσουμε μπροστά στην κάμερα, είμαστε πολύ περήφανοι
για το βίντεο», δηλώνουν οι μαθητές στα «ΝΕΑ».
Εμαθαν, όπως λένε, πολλές λέξεις που έχουν ελληνικές ρίζες, «όπως
για παράδειγμα μαθηματικά, τεχνολογία, μηχανική, φωτοτυπίες, θέατρο.
Παράλληλα, διαπιστώσαμε πως ακόμη και πολλές δικές μας παραδόσεις έχουν
ελληνική προέλευση». Μάλιστα, οι ισπανοί μαθητές δίνουν μία συμβουλή
στους έλληνες συνομηλίκους τους: «Πάρτε το παράδειγμα του Λεωνίδα και
των Σπαρτιατών στις Θερμοπύλες: παραμείνετε δυνατοί και αισθανθείτε
περήφανοι για τη χώρα σας, γιατί είναι πανέμορφη».
Ο αστεροειδής 2012 DA14 είναι ένας από τους χιλιάδες «μικρομεσαίους»
αστεροειδείς που κυκλοφορούν στη διαστημική μας γειτονιά και πλησιάζουν
τη Γη, άλλοτε σε μεγαλύτερη και άλλοτε σε μικρότερη απόσταση. Οι
επιστήμονες είχαν επικεντρώσει εδώ και ένα χρόνο την προσοχή τους στον
2012 DA14 και είχαν προβλέψει ότι θα περάσει στις 15 Φεβρουαρίου σε πολύ
κοντινή απόσταση από τη Γη. Πράγματι οι τελευταίες παρατηρήσεις του
αστεροειδή δείχνουν ότι στις 15 Φεβρουαρίου θα περάσει σε απόσταση
27.000 χλμ. από τον πλανήτη μας. Ο αστεροειδής έχει διάμετρο 50 μέτρων και θα εισέλθει στην
περιοχή που βρίσκονται σε τροχιά οι λεγόμενοι «γεωσύγχρονοι δορυφόροι»
που είναι στην συντριπτική τους πλειονότητα τηλεπικοινωνιακοί. Είναι ο
μεγαλύτερος σε μέγεθος αστεροειδής που θα εισέλθει σε αυτή την περιοχή
αλλά οι ειδικοί είναι καθησυχαστικοί και θεωρούν ότι δεν πρόκειται να
κινδυνεύσει κάποιος δορυφόρος.
Ο 2012 DA14 θα περάσει τόσο κοντά από τη Γη που μπορεί να γίνει ορατός
με μικρά τηλεσκόπια ή ακόμη και με κυάλια. Αν πάντως κάποια στιγμή στο
μέλλον ο 2012 DA14 «λοξοδρομήσει» και προσκούσει στον πλανήτη μας οι
επιπτώσεις θα είναι ανυπολόγιστες αφού οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι η
σύγκρουση θα προκαλέσει μια έκρηξη ισχύος 2,5 μεγατόνων ΤΝΤ. Αυτό
σημαίνει ότι ο αστεροειδής μπορεί να «εξαφανίσει» μια μητρόπολη όπως
παραδείγματος χάριν, το Λονδίνο.
Τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013 στο Ίδρυμα
Ευγενίδου
ΤοΊδρυμα Ευγενίδου και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών,
επί τη ευκαιρία της επετείου 25 χρόνων από τον θάνατό του, τιμούν τον επιστήμονα
και άνθρωπο RichardPhillipsFeynman, με μια ιδιαίτερη εκδήλωση που θα
πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου και ώρα 18:30 στο Ψηφιακό Πλανητάριο
του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Η
είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη. Απαραίτητα είναι όμως τα δελτία εισόδου,
η διανομή των οποίων θα ξεκινήσει από τις 17:30 της ίδιας ημέρας (Ταμείο
Πλανηταρίου)
Λίγα λόγια για τον Feynman
Κάθε χρόνο στα μέσα Φεβρουαρίου, εδώ και είκοσι πέντε χρόνια, πολλοί
φυσικοί σε διάφορα μέρη του κόσμου αναβάλλουν την προγραμματισμένη τους διάλεξη
για να προσφέρουν στους φοιτητές τους ένα ειδικό μάθημα που το ονομάζουν Φυσική
Χ. Πρόκειται για ένα ανορθόδοξο μάθημα—οι φοιτητές είναι ελεύθεροι να
θέσουν οποιαδήποτε επιστημονική ερώτηση και ο καθηγητής οφείλει να
απαντήσειστηριζόμενος μόνο στην
επιστημονική γνώση και πρακτική.
Μια τέτοια τάξη υπήρχε στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας για
είκοσι σχεδόν χρόνια, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Και οι φυσικοί σ’
όλο τον κόσμο που συνεχίζουν την παράδοση τιμούν με αυτό τον τρόπο τον
πρωτοπόρο εκείνης της Φυσικής Χ, το μεγάλο επιστήμονα και δάσκαλο RichardPhillipsFeynman (Ρίτσαρντ Φίλιπς Φάινμαν). Φέτος
συμπληρώνονται 25 χρόνια από το θάνατό του και το Ίδρυμα Ευγενίδου τον τιμά με μια εκδήλωση αφιερωμένη
στην επιστήμη του, τη μεγαλοφυΐα του και την προσωπικότητά του.
Ο Feynman γεννήθηκε το 1918 στη Νέα Υόρκη και μεγάλωσε μια εποχή που η
σχετικότητα του Αϊνστάιν είχε δικαιωθεί και η κβαντική περιγραφή των ατόμων και
των ηλεκτρονίων είχε ξεκινήσει, εγκαινιάζοντας τη χρυσή εποχή της φυσικής και
της τεχνολογίας. Μεγάλωσε μέσα σε μια φιλομαθή οικογένεια και έλαμψε με τους
θριάμβους του στους μαθητικούς διαγωνισμούς πριν αρχίσει τις σπουδές στο
Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ολοκληρώσει το διδακτορικό του στο
Πανεπιστήμιο Πρίνστον. Όταν ξεκίνησε την καριέρα του στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ,
είχε ήδη συμμετάσχει στο Σχέδιο Μανχάταν για την ατομική βόμβα και είχε δείξει
στον κόσμο μια νέα—αξεπέραστη σε πρωτοτυπία και αποτελεσματικότητα—θεωρία για
τα φυσικά φαινόμενα του μικρόκοσμου. Γρήγορα κατέληξε στο Τεχνολογικό
Ινστιτούτο τηςΚαλιφόρνιας, όπου και
παρέμεινε μέχρι το θάνατό του στις 15 Φεβρουαρίου 1988.
Ο επιστήμονας Feynman δικαίωσε πλήρως τη φήμη του και το Νόμπελ Φυσικής που
του απονεμήθηκε το 1965. Εκτός από μια νέα και πρωτοποριακή διατύπωση της
κβαντομηχανικής, τα περίφημα υπολογιστικά διαγράμματα, που φέρουν το όνομά του,
και τη θεωρία του για την αλληλεπίδραση ηλεκτρονίων και φωτός, κατά τη διάρκεια
της ακαδημαϊκής του ζωής καταπιάστηκε με το φαινόμενο της υπερρευστότητας του
υγρού ηλίου, την κβαντική ερμηνεία της βαρύτητας, τη δομή και τις
αλληλεπιδράσεις των στοιχειωδών σωματιδίων και τη θεωρία των υπολογιστών. Ήταν
επίσης ο πρώτος που αντιλήφθηκε την ύπαρξη μηχανισμού στους αστέρες που οδηγεί
σε μελανές οπές και, σε μια περίφημη ομιλία του, εισήγαγε την έννοια της μικροτεχνολογίας.
Όμως ο Feynman πέρασε στην ιστορία κυρίως ως δάσκαλος με γνωστότερες τις
διαλέξεις γενικής φυσικής στις αρχές της δεκαετίας του ’60, ένα εγχείρημα
σχεδιασμένο για προπτυχιακούς φοιτητές που όμως κατέληξε—εν αγνοία του
διδάσκοντος—σε διαλέξεις για μεταπτυχιακούς και επαγγελματίες φυσικούς. (Οι
διαλέξεις έχουν εκδοθεί σε τρεις τόμους γνωστοί ως «τα κόκκινα βιβλία»). Η
επιτυχία των διαλέξεων αυτών και η δημοτικότητα του ίδιου ανάμεσα σε φοιτητές
και συναδέλφους αποτέλεσε φαινόμενο, όπως αποτέλεσαν φαινόμενα η βαθιά πίστη
του στην επιστήμη, η πολυσχιδής προσωπικότητά του, ο παράξενος αλλά
χαρισματικός χαρακτήρας του και ακόμη οι περιπετειώδεις
σχέσεις του με τις γυναίκες.
Λίγο πριν από το θάνατό του, ήταν επίσης αυτός που μπροστά στο σοκαρισμένο
αμερικανικό κοινό εξήγησε με ένα απλό πείραμα την αιτία της καταστροφής του
διαστημικού λεωφορείου Τσάλενζερ το 1986.
Εντελώς διαφορετική από τα συνηθισμένα ήταν η τελετή αναγόρευσης του
Κώστα Γαβρά σε επίτιμο διδάκτορα του τμήματος Κινηματογράφου της σχολής
Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.
Ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης μετέτρεψε την τυπική τελετή αναγόρευσης, η
οποία κράτησε περίπου τρεις ώρες, σε συζήτηση, στην οποία δέχθηκε
ερωτήσεις από τους νέους του ακροατηρίου, τονίζοντας πως «η καινούρια ανθρωπότητα γεννιέται μετά από μεγάλες κρίσεις».
«Αντισταθείτε, αντισταθείτε σ' αυτόν που σας λέει να κάνετε μικρά
όνειρα, αντισταθείτε στα όνειρα των γονιών σας για μια θεσούλα,
αντισταθείτε στη μιζέρια της καθημερινότητας, αντισταθείτε σ΄ ό,τι
πλήττει την αισθητική σας, μην υποκλινόσαστε σ' ό,τι δεν σας αρέσει,
αντισταθείτε -όχι απαραίτητα στην πολιτική, αλλά στην καθημερινότητα-
αυτή είναι περισσότερο πολιτική-, αντισταθείτε στους καθηγητές σας,
αντισταθείτε και δράστε...» σημείωσε από το βήμα ο κ. Γαβράς.
Παράλληλα, ζήτησε από τους νέους να αρνηθούν τον εύκολο πλουτισμό, τους ζήτησε να πιστέψουν την ουτοπία, «κι εγώ άρχισα με μικρά όνειρα αλλά με ξεπέρασαν» είπε και επέμεινε πως «η δουλειά κι όχι η δουλεία είναι το 100% του μυστικού για την επιτυχία. Το 10% ίσως είναι το ταλέντο».
ταν οι επιστήμονες μιλάνε για την ηλικία του σύμπαντος εννοούν τον
χρόνο που κύλησε από την στιγμή της δημιουργίας – την μεγάλη έκρηξη –
μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τη θεωρία της μεγάλης έκρηξης το σύμπαν
διαστέλλεται. Η διαστολή περιγράφεται από το νόμο του Hubble: Αν ένας γαλαξίας απέχει από τον δικό μας απόσταση d, τότε απομακρύνεται με ταχύτητα v, η οποία υπολογίζεται από την εξίσωση:
v = H d
O νόμος ισχύει για οποιοδήποτε τυχαίο ζεύγος γαλαξιών του σύμπαντος. Το μέγεθος Η που εμφανίζεται στην εξίσωση είναι μια σταθερά – η σταθερά Hubble – και οι επιστήμονες υπολογίζουν την τιμή της σε 70,6 km / s Mpc. Μpc είναι το μεγα-παρσέκ, μονάδα μήκους των αστρονόμων για την μέτρηση μεγάλων αποστάσεων στο σύμπαν (1parsec=3,058 10^16 m).
Σύμφωνα με τη θεωρία της μεγάλης έκρηξης κάποτε – πριν από χρόνο t – την στιγμή που δημιουργήθηκε το σύμπαν δυο γαλαξίες που σήμερα απέχουν απόσταση d,
είχαν μηδενική απόσταση. Συνεπώς ο χρόνος που πέρασε από την στιγμή της
μεγάλης έκρηξης μέχρι σήμερα υπολογίζεται από την εξίσωση της ταχύτητας
v = d / t ήt = d / v
Aντικαθιστώντας την ταχύτητα από τον νόμο του Hubble προκύπτει ότι η ηλικία του σύμπαντος ισούται με
t =1 / H
αρκεί δηλαδή να διαιρέσουμε τη μονάδα με την σταθερά του Hubble!
Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι 13,8 δισεκατομμύρια χρόνια.
Παρότι ο υπολογισμός αυτός είναι προσεγγιστικός (για παράδειγμα, θεωρεί
κανείς ότι η ταχύτητα απομάκρυνσης των γαλαξιών είναι η ίδια από την
στιγμή της μεγάλης έκρηξης μέχρι σήμερα), είναι πάρα πολύ κοντά στην
πραγματική τιμή. Πράγματι, ένας πιο λεπτομερής υπολογισμός δίνει την
τιμή 13,7 (συν πλην 0,13) δισεκατομμύρια χρόνια.
“Αν κάνεις αυτό που αγαπάς μια ώρα σου φαίνεται σαν πέντε λεπτά , αν
κάνεις κάτι που δεν ταιριάζει στο πνεύμα σου τα πέντε λεπτά τα νιώθεις
σαν μια ώρα” Ken Robinson.
«Greek minds at work». Δεν πρόκειται για
χολιγουντιανή ταινία, αλλά για μια πολλά υποσχόμενη ομάδα που εργάζεται
σε αμερικανικό έδαφος υπό ελληνική «σημαία». Δέκα Έλληνες επιστήμονες
έως 25 χρόνων, με εξειδίκευση σε ρομποτική, ηλεκτρονικά, software και
επικοινωνία, συνέστησαν τη διεπιστημονική ομάδα που ετοιμάζει την
κατασκευή και εκτόξευση του πρώτου ελληνικού δορυφόρου. «Θέλω να δώσω
κίνητρο στα νέα παιδιά στην Ελλάδα να συνεχίσουν να ονειρεύονται»,
δηλώνει o εμπνευστής και επικεφαλής του εγχειρήματος, καθηγητής
Αεροδιαστημικής Μηχανικής στο ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο Σαν Χοσέ στη
Silicon Valley της Καλιφόρνιας, Περικλής Παπαδόπουλος.
Ο μικροδορυφόρος, ονόματι Λ-sat,
από το ελληνικό γράμμα Λ που συναντάται στη λέξη Ελλάς, Ηλιος, Λίθος
(δηλαδή «Γη του φωτός»), θα έχει δύο στόχους κατά την παραμονή του στο
Διάστημα για περίπου 300 μέρες το 2014. Αρχικά, θα εντοπίζει σε
πραγματικό χρόνο τις γεωγραφικές συντεταγμένες των ελληνικών εμπορικών
πλοίων, προσφέροντάς τους σχετική πληροφόρηση για το ενδεχόμενο
πειρατείας, ενώ θα προσφέρει τη δυνάτοτητα άμεσης επικοινωνίας με τον
καπετάνιο. Ο δεύτερος σκοπός του δορυφόρου είναι ακαδημαϊκός και θα
πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κολούμπια: θα ελεγχθεί η
αντίδραση του υλικού grapheme, από το οποίο αποτελούνται το τρανζίστορ
του μέλλοντος, στην (ηλιακή) ακτινοβολία του Διαστήματος.
Οι νεαροί Ελληνες μετακόμισαν πριν από
τρεις μήνες στις ΗΠΑ και έκτοτε εργάζονται νυχθημερόν. «Αλλοι με
προσέγγισαν από μόνοι τους και άλλους τους επέλεξα εγώ», διηγείται ο δρ
Παπαδόπουλος. «Συνομιλήσαμε αρχικά μέσω skype και με κέρδισαν τόσο με
τις γνώσεις τους όσο και με το ήθος τους». Μολονότι ο κλάδος
«ανδροκρατείται», στην ομάδα υπάρχουν και δύο κοπέλες, ενώ αναμένονται
άλλα δύο άτομα από Ελλάδα. «Αυτή τη στιγμή βρίσκεται εν εξελίξει η
διαδικασία έκδοσης της σχετικής άδειας για να μπορούν να εργάζονται μέσα
στις εγκαταστάσεις της NASA».\
Ξεκινάει
μια σημαντική πρωτοβουλία στο Κερατσίνι. Εθελοντές καθηγητές και
φοιτητές θα ξεκινήσουν τη λειτουργία ενός διαφορετικού σχολείου, του
"Σχολείου Αλληλεγγύης". Είναι μια προσπάθεια έμπρακτης αλληλεγγύης, ώστε
να μη μείνει κανένας μαθητής χωρίς πρόσβαση στην εκπαίδευση και τη
μόρφωση. Το σχολείο απευθύνεται στους μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου.
Μαθητής λυκείου από το Στρασβούργο,
15 ετών, συνυπέγραψε επιστημονική μελέτη αστροφυσικής, που δημοσιεύεται
στο επιστημονικό περιοδικό «Nature»
Σε ηλικία 15 ετών κατάφερε ό,τι προσπαθούν άλλοι επιστήμονες σε όλη τους
τη ζωή. Να δουν κάποια εργασία τους και μαζί το όνομά τους να
φιλοξενείται στην περίφημη επιθεώρηση «Νature» και μάλιστα στο εξώφυλλο!