Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Ο αστεροειδης που εκαψε τη Γη …

… πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια

Φωτιές σε κάθε γωνιά της Γης, που κατέκαψαν σχεδόν κάθε δέντρο και αφάνισαν το 80% της ζωής, φαίνεται να προκάλεσε η πτώση του μεγάλου αστεροειδούς πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο.
Η ομάδα ειδικών, με επικεφαλής τον Ντάγκλας Ρόμπερτσον από το Ινστιτούτο Ερευνας στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες, χρησιμοποίησαν υπολογιστικά μοντέλα και οδηγήθηκαν στη διαπίστωση ότι η πτώση του αστεροειδούς ρευστοποίησε τεράστιες ποσότητες πετρωμάτων, οι οποίες εκτοξεύτηκαν πάνω από την ατμόσφαιρα της Γης. Οταν αυτό το υλικό άρχισε να πέφτει ξανά στη Γη, θέρμανε την ατμόσφαιρα σε τέτοιο βαθμό – η θερμοκρασία εκτιμάται ότι έφθασε στους 1.400 βαθμούς Κελσίου – σκοτώνοντας κάθε έμβιο οργανισμό που δεν ήταν προστατευμένος, είτε βρισκόταν στην ξηρά είτε στη θάλασσα. Καθώς το υλικό έφθανε στην ανώτερη ατμόσφαιρα και πάνω από αυτήν συμπυκνωνόταν σε κόκκους με μέγεθος ρυζιού.
«Αν υπήρχε κάποιος άνθρωπος στη Γη τότε, θα ήταν σαν να καθόταν για δυο-τρεις ώρες πάνω σε μια ψησταριά», είπε ο Ρόμπερτσον. Η ατμόσφαιρα για μερικές ώρες μετά την πτώση του αστεροειδούς εξέπεμπε ερυθρό χρώμα. Η συνολική ποσότητα της θερμότητας που προκλήθηκε από την υπέρυθρη ακτινοβολία ήταν αντίστοιχη με την έκρηξη βόμβας ενός μεγατόνου κάθε 7,5 χιλιόμετρα σε όλη την έκταση της Γης. Μία βόμβα υδρογόνου ενός μεγατόνου έχει περίπου την ίδια εκρηκτική ισχύ με 80 ατομικές βόμβες όπως εκείνη που ρίχτηκε στη Χιροσίμα. 

πηγή: tanea.gr

Οταν ευθυγραμμιζονται Γη – Ηλιος – Αρης

 

 

 

 

… διακόπτεται η επικοινωνία με τα διαστημικά σκάφη που εξερευνούν τον Άρη

 Δείτε το σχετικό βίντεο της NASA:


Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Θυσιασαν την 5ημερη για να σωσουν τον συμμαθητη τους

Μαθήματα ανθρωπιάς και στήριξης του πλησίον δίνουν τις τελευταίες ώρες οι μαθητές της Γ' τάξης του λυκείου των Δεμενίκων στην Πάτρα, οι οποίοι προχώρησαν σε μια κίνηση η οποία θα συζητηθεί αλλά και θα μείνει χαραγμένη για καιρό στις μνήμες των μελών του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας της περιοχής.
Οι μαθητές του λυκείου πριν από λίγες ημέρες πληροφορήθηκαν μέσω mail, που έστειλε προς όλα τα σχολεία της περιοχής η διεύθυνση του 11ου Γυμνασίου της Πάτρας, για το σοβαρό πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει μαθητής του συγκεκριμένου σχολείου, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Κόσμος"
Πρόκειται για μαθητή ο οποίος πάσχει από ινομύωμα εγκεφάλου και χρειάζεται οικονομική ενίσχυση για την ιατρική αντιμετώπιση του προβλήματος.
Αμέσως μόλις οι μαθητές της Γ' Λυκείου των Δεμενίκων πληροφορήθηκαν για το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει ο μαθητής του 11ου Γυμνασίου, έλαβαν την απόφαση, όλα τα χρήματα που έχουν συγκεντρώσει για την πραγματοποίηση της πενταήμερης εκδρομής τους, να τα διαθέσουν για τις ανάγκες της νοσηλείας και πραγματοποίησης της εγχείρησης.
Σήμερα Αντιπροσωπεία των μαθητών του Λυκείου Δεμενίκων θα επισκεφθεί στο Νοσοκομείου τον μικρό μαθητή και θα παραδώσει τα χρήματα που προορίζοντο για την εκδρομή.

ΠΗΓΗ: www.imerisia.gr

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

''EΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΤΑΚΤΗΜΕΝΟΙ''


Κατάθεση ψυχής! Ένα συγκλονιστικό κείμενο του Αλκίνοου Ιωαννίδη, στο προσωπικό του blog για το νέο δράμα που περνάει η πατρίδα του η Κύπρος! Αξίζει να διαβαστεί από όλους!

Το άρθρο που έχει τον τίτλο «Ελεύθεροι Κατακτημένοι» αναφέρει τα εξής:
«Δεν θα πω για τους άλλους. Λίγο με ενδιαφέρει η ποιότητα και η στάση τους σε τέτοιες στιγμές. Ούτε και περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση. Όσο και να τους βρίσω, χαϊδεύω τα αυτιά μας και τίποτα δεν αλλάζει. Θα πω για εμάς, και συγχωρήστε με:
Έρχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια. Η μέρα που το αληθινό μας πρόσωπο φανερώνεται, θέλουμε-δεν θέλουμε, αφτιασίδωτο και τρομακτικά αληθινό. Πρέπει να το κοιτάξουμε, είναι θέμα ζωής και θανάτου. Πρέπει να το ρωτήσουμε, να μας πει ποιοι είμαστε. Γιατί μόνο αυτό γνωρίζει.
Γυρνάμε απότομα, για να αντικρίσουμε μια τρύπα στον καθρέφτη. Πού απουσιάζει το πρόσωπό μας; Το ξεχάσαμε σε μικρά, ταπεινά, εγκαταλελειμμένα σπίτια, στη σκόνη χαμηλών, πλύνθινων ερειπίων, στους τάφους αγράμματων, ακατέργαστα σοφών παππούδων. Εκεί αφήσαμε θαμμένες τις αληθινές καλημέρες, τη συγκίνηση των στίχων, την αλληλεγγύη των ανθρώπων κι ότι πολύτιμο δεν μετριέται σε χρήμα. Έκτοτε, προχωρήσαμε στον «σύγχρονο κόσμο» απρόσωποι, γυμνοί, παλεύοντας να κρατήσουμε το νήμα της ύπαρξής μας άκοπο, μέσα σε εποχές δύσκολες, μέσα σε ένα τοπίο που δεν μας μοιάζει.
Γίναμε αρχοντοχωριάτες, επενδύοντας στα χειρότερα χαρακτηριστικά των δύο συνθετικών της λέξης. «Έχω γάμο», λέγαμε και στεκόμασταν καλοντυμένοι σε γκαζόν ξενοδοχείων, με φακελάκια στα χέρια, χωρίς αληθινή, από καρδιάς ευχή. «Και οι γάμοι μας, τα δροσερά στεφάνια και τα δάχτυλα, γίνουνται αινίγματα ανεξήγητα για την ψυχή μας». Ούτε αινίγματα, ούτε τίποτε. Όλα απαντημένα, όλα πεζά. Μεγάλα και άδεια. Απομείναμε αναίσθητοι μπροστά στο ιερό, ζώντας ένα γυαλιστερό, αντιαισθητικό, άχαρο, ανέραστο, ανίερο, ξοδεμένο παρόν. Χωρίς μνήμη, χωρίς όνειρο, διαζευγμένοι από το είναι μας!
Τα καλύτερα παιδιά μας τα πουλήσαμε. Τα αφήσαμε να σπαταλούν τη ζωή τους σε λογιστικά βιβλία, σε γραφεία εταιρειών, σε άψυχους λογαριασμούς. Τα κάναμε σκλάβους με τίτλους διευθυντικού στελέχους. Τα ταΐσαμε χρήματα, τα σπουδάσαμε χρήματα, τα μάθαμε να σκέφτονται χρήματα, να υπηρετούν χρήματα, να ονειρεύονται χρήματα, να παντρεύονται χρήματα, να γεννάνε χρήματα, να είναι χρήματα. Μιλούν άπταιστα τα χειρότερα Αγγλικά (αυτά της δουλειάς) και άθλια τα καλύτερα Ελληνικά (τα Κυπριακά). Όταν τα χρήματα λείψουν, από πού θα κρατηθούν;
Αντικαταστήσαμε το γλέντι στην πλατεία του χωριού με το σκυλάδικο. Τον έρωτα με το στριπτιζάδικο. Τα αναγκαία για την επιβίωση, με ένα τζιπ γεμάτο άχρηστα ψώνια. Τον ελεύθερο χρόνο με την υπερωρία. Κάναμε το παιγνίδι των παιδιών υπερπαραγωγή, σε πάρτι γενεθλίων κατά παραγγελία. Ξεχάσαμε ποια είναι τα βασικά συστατικά της ύπαρξής μας, ως ατόμων και ως κοινωνίας, αντικαθιστώντας τα με ότι μάς γυάλισε στη βιτρίνα. Γίναμε ότι μας έπεισε ο διαφημιστής, η τηλεόραση ή το περιοδικό να γίνουμε.
Καταντήσαμε οπαδοί ομάδων, φανατικοί, με μαχαίρια και μίσος. Έφηβος, προτού σιχαθώ όλες τις ομάδες εξίσου, ήμουν με την Ομόνοια. Μια μέρα που έπαιζε με το ΑΠΟΕΛ, αρρώστησε ο τυμπανιστής των αντιπάλων. Ήρθαν στην άλλη κερκίδα και μου ζήτησαν να πάω στη δική τους, για να παίξω το τύμπανο. Πήγα ευχαρίστως.
Πέρασε ο καιρός, αλλάξαμε. Ξεχάσαμε. Χωριστήκαμε σε κόμματα και τα ψηφίσαμε τυφλά, διχαστήκαμε με τρόπο αταίριαστο στην ιστορία και την παράδοσή μας. Σε μια σταλιά τόπο, λέγαμε «οι άλλοι». Πήραμε τα χειρότερα χαρακτηριστικά της Ελλάδας και τα κάναμε αξιώματα.
Να πάει στο καλό τέτοιος εαυτός, να μην ξανάρθει. Καθόλου μην τον κλάψουμε, καθόλου μη μας λείψει. Στον αγύριστο!
Πέρασαν χρόνια. Το κορίτσι από τις Φιλιππίνες έκλαιγε κρυφά στο κρεβάτι του για το παιδί και τη μάνα που άφησε για να σερβίρει καφέ τον κύριο Πάμπο, που έγινε σερ, για να σιδερώνει τα ακριβά βρακιά της κυρίας Αντρούλλας, που έγινε μάνταμ. Η κοπέλα θα γυρίσει φτωχή στο Μπάγκιο Σίτι ή στη Μανίλα. Θα αγκαλιάσει τη μάνα της, θα φιλήσει το παιδί της. Εμείς, πού επιστρέφουμε;
Τι μένει όταν ο σερ και η μάνταμ, έκπληκτοι, χάνουν το αυτοκίνητο, την υπηρέτρια, το λούσο και το σπίτι τους; Τι κρατιέται αναλλοίωτο μέσα στον χρόνο, κάτω από την επιφάνεια που βουλιάζει; Πού ακριβώς βρίσκεται ανεξίτηλα χαραγμένος ο βαθύς Χαρακτήρας, που μας επιτρέπει, όταν όλα αλλάζουν, να λέμε ακόμη «Εμείς»;
Μπορούμε σήμερα να αποφασίσουμε ξανά, ο καθένας για τον εαυτό του και όλοι μαζί, ποιοι είμαστε. Τι είναι σημαντικό και τι όχι. Τι αξίζει να προσπαθήσουμε μέχρι τέλους. Ποια λόγια αξίζει να πούμε προτού φύγουμε, πώς αξίζει να σταθούμε και απέναντι σε τι, προτού πεθάνουμε. Κι αυτό, μπορούμε να το κάνουμε, ακόμη και νηστικοί, άνεργοι και άστεγοι. Ήταν όμως αδύνατον να το κάνουμε χορτάτοι και υποταγμένοι, με έναν εαυτό-καταναλωτή, εξαρτημένο και ευχαριστημένο»!

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

14 Μαρτιου: ημερα του αριθμου π





 Η ημερομηνία 14 Μαρτίου (3/14) έχει καθιερωθεί (για ευνόητους λόγους ως παγκόσμια ημέρα του αριθμού π.
Το επόμενο βίντεο μας εξηγεί γιατί ''η ζωή μας περιέχεται στο π''




Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Ενα μαθημα απο τις αγριοχηνες ~ Διδακτικη ιστορια





Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί οι αποδημητικές χήνες πετάνε σε σχηματισμό V;


Παρασκευή 8 Μαρτίου 2013

Χαος : Κινηση και Αιτιοκρατια




Χάος είναι ο τίτλος μιας σειράς από εννέα βίντεο που δημιούργησαν οι Γάλλοι μαθηματικοί: Aurélien Alvarez, Etienne Ghys και Jos Leys.
Το πρώτο βίντεο της σειράς έχει τίτλο “Χάος Ι Κίνηση και Αιτιοκρατία” και υπότιτλο την ρήση του Ηράκλειτου «Πάντα Ρει».


 

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Αγνωστο «δαχτυλιδι» ακτινοβολιας τυλιξε τη Γη






Μια τρίτη ζώνη ακτινοβολίας Βαν Αλεν εντοπίστηκε γύρω από τον πλανήτη, κλονίζοντας θεωρίες 50 ετών. Πενήντα και πλέον χρόνια τώρα οι επιστήμονες ήξεραν ότι οι ζώνες ακτινοβολίας Βαν Αλεν είναι δυο: η ανακάλυψη μιας τρίτης ανατρέπει τα δεδομένα.
ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Τι περιεχει ενα πρωτονιο;

Είναι γνωστό ότι το πρωτόνιο δεν είναι στοιχειώδες σωματίδιο, αλλά έχει δομή. Ίσως θα έχετε ακούσει ότι το πρωτόνιο συνίσταται από τρία quarks.
Αλλά αυτό είναι ένα ψέμα.
Στην πραγματικότητα συνίσταται από αναρίθμητα γλοιόνια, κουάρκ και αντι-κουάρκ (είναι τόσα πολλά και τόσο ευμετάβλητα που είναι αδύνατον να μετρηθούν).

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

DE-STAR: «Ασπιδα» εναντιον απειλητικων μετεωριτων

Tο DE-STAR χαρακτηρίζεται ως ένα σύστημα τροχιακής άμυνας κατευθυνόμενης ενέργειας και είναι σχεδιασμένο να αξιοποιεί την ενέργεια του ήλιου, «παράγοντας» ακτίνες λέηζερ που θα είναι σε θέση να καταστρέψουν αστεροειδείς που απειλούν τον πλανήτη μας, ή να τους εκτρέψουν από την πορεία τους.


ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ







Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Μετρηστε την ταχυτητα του φωτος με μια σοκολατα!

Το βίντεο που ακολουθεί μας δείχνει πώς μετράμε την ταχύτητα του φωτός χρησιμοποιώντας έναν φούρνο μικροκυμάτων, έναν χάρακα και μια σοκολάτα!.
Αρχικά τοποθετείται η σοκολάτα μέσα στον φούρνο μικροκυμάτων…. Με το που αρχίζει να λιώνει σε κάποια σημεία της, την βγάζουμε έξω.

ΠΗΓΗ:  http://physicsgg.me

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

H νεοτερη μαυρη τρυπα στον γαλαξια μας

Tη νεότερη σε ηλικία μαύρη τρύπα στο γαλαξία μας, εικάζουν ότι εντόπισαν επιστήμονες αξιοποιώντας δεδομένα από διαστημικά και επίγεια τηλεσκόπια: Δημιουργήθηκε πριν από περίπου 1.000 χρόνια και απέχει από τη Γη 26.000 έτη φωτός.
Η εντυπωσιακή εικόνα που συνέθεσαν οι ειδικοί με τη βοήθεια των παρατηρησιακών οργάνων, δείχνει έναν υπερκαινοφανή αστέρα (σουπερνόβα), δηλαδή ένα αστέρι που ολοκλήρωσε τον κύκλο της ζωής του και εξερράγη μόλις του τελείωσαν τα πυρηνικά καύσιμα.
Οι εκρήξεις των υπερκαινοφανών αστέρων είναι σε γενικές γραμμές συμμετρικές. Το αστρικό υλικό που εκτοξεύεται δηλαδή, είναι σχεδόν ισόποσο προς όλες τις κατευθύνσεις. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο υπερκαινοφανής αστέρας W49B διαφέρει. Το αστρικό υλικό μετά την τελική έκρηξη δείχνει να εκτοξεύεται με μεγαλύτερη ταχύτητα από τους πόλους, απ’ ότι από την περιοχή του ισημερινού.
Το σχήμα του σουπερνόβα που είναι βαρελοειδές, σε συνδυασμό με τον τρόπο εκτόξευσης διαφόρων στοιχείων, όπως σίδηρο, θείο, πυρίτιο, υποδεικνύουν όπως λένε οι ειδικοί, ότι επρόκειτο για μία ασύμμετρη έκρηξη. Συνήθως όταν ένα μεγάλο αστέρι πεθαίνει, αφήνει πίσω του ως απομεινάρι, ένα μικρό συμπαγή και περιστρεφόμενο πυρήνα που λέγεται αστέρας νετρονίου.
Οι επιστήμονες που παρατήρησαν το σουπερνόβα με το τηλεσκόπιο Chandra X-ray Observatory της NASA, δεν βρήκαν κανένα ίχνος τέτοιου πυρήνα, γεγονός που τους κάνει να πιστεύουν ότι πρόκειται για μία μαύρη τρύπα, και μάλιστα τη νεώτερη που έχει βρεθεί μέχρι τώρα στο γαλαξία μας.

ΠΗΓΗ: http://physicsgg.me

Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Gracias Ελλαδα! Μαθητικο βιντεο για τη συμβολη της χωρας μας στον πολιτισμο με αγαπη απo την Ισπανiα



ο βίντεό τους έκανε τον γύρο του κόσμου και μέσα σε λίγες μόνο ημέρες περισσότεροι από 287.500 το είδαν στο YouTube. Αυτόν τον τρόπο βρήκαν μαθητές και καθηγητές από ένα σχολείο της Ισπανίας για να πουν «Ευχαριστούμε Ελλάδα για την κληρονομιά μας», όπως, άλλωστε, ήταν και ο τίτλος της σχολικής παραγωγής.
Μία από τις πρώτες εικόνες του επτάλεπτου βίντεο δείχνει μαθητές, οι οποίοι - ο καθένας με τη σειρά του - ευχαριστούν την Ελλάδα «για την ηθική, τον Πλάτωνα, την ισηγορία, τη λογική, τον Σωκράτη, τη διαλλακτική, τη φιλοσοφία». Επόμενη εικόνα: μαθητές τρέχουν στο στάδιο του σχολείου. Σταματούν κι αρχίζουν να ευχαριστούν την Ελλάδα «για το τρίαθλο, το δέκαθλο, τον Μαραθώνιο και τους Ολυμπιακούς Αγώνες».
Εμπνευστής αυτής της πρωτοβουλίας είναι ένας καθηγητής Λατινικών του λυκείου Ingeniero de la Cierva στο Πατίνο, κοντά στην περιοχή Μούρθια της Ισπανίας. Το όνομά του αρχαιοελληνικό: Αριστείδης Μίνγκεθ Μπάνιος. Καθηγητής και μαθητές μιλούν στα «ΝΕΑ» για το συγκινητικό βίντεο αλλά και την αγάπη τους για τη χώρα μας.
«Η οικογένειά μου αγαπά την Ελλάδα. Και η ιστορία του ονόματός μου είναι καλή και... ελληνική. Στον θείο του πατέρα μου άρεσε πολύ η Αρχαία Ιστορία και ιδίως η ιστορία του Αριστείδη του Δίκαιου. Τότε διάλεξε αυτό το όνομα για τον πατέρα μου, μετά ο πατέρας μου διάλεξε αυτό το όνομα για μένα κι εγώ για το παιδί μου», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο Ισπανός Αριστείδης, απαντώντας στις ερωτήσεις σε καλά ελληνικά, με τη βοήθεια της συζύγου του, η οποία έμαθε τη γλώσσα στο Σχολείο των Γλωσσών.
Ο ίδιος σπούδασε λατινικά και αρχαία ελληνικά στο Πανεπιστήμιο της Μούρθια ενώ έχει επισκεφθεί τη χώρα μας τέσσερις φορές, «για να παρακολουθήσω μάθημα θεάτρου - η δεύτερη φορά ήταν μαζί με τους μαθητές μου -, ενώ έχω έρθει δύο φορές και για διακοπές».
Σκοπός αυτού του βίντεο ήταν, όπως σημειώνει ο ισπανός καθηγητής, «να δείξουμε ότι οι Ισπανοί οφείλουμε μεγάλο μέρος της κληρονομιάς μας στην Ελλάδα. Παράλληλα, όμως, τώρα στην Ισπανία οι καθηγητές των Αρχαίων Ελληνικών έχουν μεγάλο πρόβλημα γιατί στον νέο νόμο για την Παιδεία η ισπανική κυβέρνηση θέλει να διαγράψει τα Αρχαία Ελληνικά από το πρόγραμμα σπουδών του Λυκείου. Γι' αυτό αποφασίσαμε να δείξουμε ότι οι μαθητές γνωρίζουν καλύτερα την κληρονομιά μας γιατί μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά».
Περίπου 100 άτομα, κυρίως μαθητές, ηλικίας 12-16 ετών, πήραν μέρος στο βίντεο. Τα γυρίσματα κράτησαν μόλις μία ημέρα στους χώρους του σχολείου ενώ μία εβδομάδα χρειάστηκε για να γίνει το μοντάζ. Ο ίδιος ο καθηγητής εμφανίζεται στο οπτικό αφιέρωμα άλλοτε να διδάσκει στα παιδιά και άλλοτε μπροστά στην κάμερα, ντυμένος Διόνυσος, να πίνει κρασί και σηκώνοντας το ποτήρι να αναφωνεί: «Μία πρόποση για τον Διόνυσο». Οπως χαρακτηριστικά λέει, όμως, σε αυτόν που θα ήθελε αναμφίβολα να μοιάσει είναι στον πολυμήχανο Οδυσσέα.

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ». Στην τελευταία σκηνή του βίντεο, 25 μαθητές εμφανίζονται καθισμένοι όλοι μαζί στις σχολικές κερκίδες και ένας ένας, αφού σηκωθούν, ευχαριστούν τη χώρα μας τόσο στα ισπανικά όσο και στα ελληνικά. «Είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι που μάθαμε τόσα πράγματα για την Ελλάδα που δεν τα ξέραμε. Αν και αρχικά ήμασταν αρκετά αγχωμένοι επειδή έπρεπε να μιλήσουμε μπροστά στην κάμερα, είμαστε πολύ περήφανοι για το βίντεο», δηλώνουν οι μαθητές στα «ΝΕΑ».
Εμαθαν, όπως λένε, πολλές λέξεις που έχουν ελληνικές ρίζες, «όπως για παράδειγμα μαθηματικά, τεχνολογία, μηχανική, φωτοτυπίες, θέατρο. Παράλληλα, διαπιστώσαμε πως ακόμη και πολλές δικές μας παραδόσεις έχουν ελληνική προέλευση». Μάλιστα, οι ισπανοί μαθητές δίνουν μία συμβουλή στους έλληνες συνομηλίκους τους: «Πάρτε το παράδειγμα του Λεωνίδα και των Σπαρτιατών στις Θερμοπύλες: παραμείνετε δυνατοί και αισθανθείτε περήφανοι για τη χώρα σας, γιατί είναι πανέμορφη».
ΠΗΓΗ: http://www.tanea.gr/news

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

Σε αποσταση... αναπνοης απο τη Γη θα περασει αστεροειδης στις 15 Φεβρουαριου

Ο αστεροειδής 2012 DA14 είναι ένας από τους χιλιάδες «μικρομεσαίους» αστεροειδείς που κυκλοφορούν στη διαστημική μας γειτονιά και πλησιάζουν τη Γη, άλλοτε σε μεγαλύτερη και άλλοτε σε μικρότερη απόσταση. Οι επιστήμονες είχαν επικεντρώσει εδώ και ένα χρόνο την προσοχή τους στον 2012 DA14 και είχαν προβλέψει ότι θα περάσει στις 15 Φεβρουαρίου σε πολύ κοντινή απόσταση από τη Γη. Πράγματι οι τελευταίες παρατηρήσεις του αστεροειδή δείχνουν ότι στις 15 Φεβρουαρίου θα περάσει σε απόσταση 27.000 χλμ. από τον πλανήτη μας.

Ο αστεροειδής έχει διάμετρο 50 μέτρων και θα εισέλθει στην περιοχή που βρίσκονται σε τροχιά οι λεγόμενοι «γεωσύγχρονοι δορυφόροι» που είναι στην συντριπτική τους πλειονότητα τηλεπικοινωνιακοί. Είναι ο μεγαλύτερος σε μέγεθος αστεροειδής που θα εισέλθει σε αυτή την περιοχή αλλά οι ειδικοί είναι καθησυχαστικοί και θεωρούν ότι δεν πρόκειται να κινδυνεύσει κάποιος δορυφόρος.

Ο 2012 DA14 θα περάσει τόσο κοντά από τη Γη που μπορεί να γίνει ορατός με μικρά τηλεσκόπια ή ακόμη και με κυάλια. Αν πάντως κάποια στιγμή στο μέλλον ο 2012 DA14 «λοξοδρομήσει» και προσκούσει στον πλανήτη μας οι επιπτώσεις θα είναι ανυπολόγιστες αφού οι επιστήμονες υπολογίζουν ότι η σύγκρουση θα προκαλέσει μια έκρηξη ισχύος 2,5 μεγατόνων ΤΝΤ. Αυτό σημαίνει ότι ο αστεροειδής μπορεί να «εξαφανίσει» μια μητρόπολη όπως παραδείγματος χάριν, το Λονδίνο.

ΠΗΓΗ:  http://www.tovima.gr/science/

Η βαρυτητα του Feynman: αφιερωμα στον μεγαλο φυσικο


Τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013 στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Το  Ίδρυμα Ευγενίδου και η Ένωση Ελλήνων Φυσικών, επί τη ευκαιρία της επετείου 25 χρόνων από τον θάνατό του, τιμούν τον επιστήμονα και άνθρωπο Richard Phillips Feynman, με μια ιδιαίτερη εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου και ώρα 18:30 στο Ψηφιακό Πλανητάριο του Ιδρύματος Ευγενίδου.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη. Απαραίτητα είναι όμως τα δελτία εισόδου, η διανομή των οποίων θα ξεκινήσει από τις 17:30 της ίδιας ημέρας (Ταμείο Πλανηταρίου)



Λίγα λόγια για τον Feynman

Κάθε χρόνο στα μέσα Φεβρουαρίου, εδώ και είκοσι πέντε χρόνια, πολλοί φυσικοί σε διάφορα μέρη του κόσμου αναβάλλουν την προγραμματισμένη τους διάλεξη για να προσφέρουν στους φοιτητές τους ένα ειδικό μάθημα που το ονομάζουν Φυσική Χ. Πρόκειται για ένα ανορθόδοξο μάθημα—οι φοιτητές είναι ελεύθεροι να θέσουν οποιαδήποτε επιστημονική ερώτηση και ο καθηγητής οφείλει να απαντήσει  στηριζόμενος μόνο στην επιστημονική γνώση και πρακτική.

Μια τέτοια τάξη υπήρχε στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας για είκοσι σχεδόν χρόνια, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Και οι φυσικοί σ’ όλο τον κόσμο που συνεχίζουν την παράδοση τιμούν με αυτό τον τρόπο τον πρωτοπόρο εκείνης της Φυσικής Χ, το μεγάλο επιστήμονα και δάσκαλο Richard Phillips Feynman (Ρίτσαρντ Φίλιπς Φάινμαν). Φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από το θάνατό του και το Ίδρυμα  Ευγενίδου τον τιμά με μια εκδήλωση αφιερωμένη στην επιστήμη του, τη μεγαλοφυα του και την προσωπικότητά του.

Ο Feynman γεννήθηκε το 1918 στη Νέα Υόρκη και μεγάλωσε μια εποχή που η σχετικότητα του Αϊνστάιν είχε δικαιωθεί και η κβαντική περιγραφή των ατόμων και των ηλεκτρονίων είχε ξεκινήσει, εγκαινιάζοντας τη χρυσή εποχή της φυσικής και της τεχνολογίας. Μεγάλωσε μέσα σε μια φιλομαθή οικογένεια και έλαμψε με τους θριάμβους του στους μαθητικούς διαγωνισμούς πριν αρχίσει τις σπουδές στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης και ολοκληρώσει το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον. Όταν ξεκίνησε την καριέρα του στο Πανεπιστήμιο Κορνέλ, είχε ήδη συμμετάσχει στο Σχέδιο Μανχάταν για την ατομική βόμβα και είχε δείξει στον κόσμο μια νέα—αξεπέραστη σε πρωτοτυπία και αποτελεσματικότητα—θεωρία για τα φυσικά φαινόμενα του μικρόκοσμου. Γρήγορα κατέληξε στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της  Καλιφόρνιας, όπου και παρέμεινε μέχρι το θάνατό του στις 15 Φεβρουαρίου 1988.

Ο επιστήμονας Feynman δικαίωσε πλήρως τη φήμη του και το Νόμπελ Φυσικής που του απονεμήθηκε το 1965. Εκτός από μια νέα και πρωτοποριακή διατύπωση της κβαντομηχανικής, τα περίφημα υπολογιστικά διαγράμματα, που φέρουν το όνομά του, και τη θεωρία του για την αλληλεπίδραση ηλεκτρονίων και φωτός, κατά τη διάρκεια της ακαδημαϊκής του ζωής καταπιάστηκε με το φαινόμενο της υπερρευστότητας του υγρού ηλίου, την κβαντική ερμηνεία της βαρύτητας, τη δομή και τις αλληλεπιδράσεις των στοιχειωδών σωματιδίων και τη θεωρία των υπολογιστών. Ήταν επίσης ο πρώτος που αντιλήφθηκε την ύπαρξη μηχανισμού στους αστέρες που οδηγεί σε μελανές οπές και, σε μια περίφημη ομιλία του, εισήγαγε την έννοια της μικροτεχνολογίας.

Όμως ο Feynman πέρασε στην ιστορία κυρίως ως δάσκαλος με γνωστότερες τις διαλέξεις γενικής φυσικής στις αρχές της δεκαετίας του ’60, ένα εγχείρημα σχεδιασμένο για προπτυχιακούς φοιτητές που όμως κατέληξε—εν αγνοία του διδάσκοντος—σε διαλέξεις για μεταπτυχιακούς και επαγγελματίες φυσικούς. (Οι διαλέξεις έχουν εκδοθεί σε τρεις τόμους γνωστοί ως «τα κόκκινα βιβλία»). Η επιτυχία των διαλέξεων αυτών και η δημοτικότητα του ίδιου ανάμεσα σε φοιτητές και συναδέλφους αποτέλεσε φαινόμενο, όπως αποτέλεσαν φαινόμενα η βαθιά πίστη του στην επιστήμη, η πολυσχιδής προσωπικότητά του, ο παράξενος αλλά χαρισματικός χαρακτήρας του και ακόμη οι περιπετειώδεις σχέσεις του με τις γυναίκες.

Λίγο πριν από το θάνατό του, ήταν επίσης αυτός που μπροστά στο σοκαρισμένο αμερικανικό κοινό εξήγησε με ένα απλό πείραμα την αιτία της καταστροφής του διαστημικού λεωφορείου Τσάλενζερ το 1986.
 ΠΗΓΗ: www.eugenfound.edu.gr