Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014
Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014
Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014
Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014
1ος Πανελλαδικος Μαθητικος Διαγωνισμος Ταινιων Βιντεομουσεια 2014
2:41 μ.μ.
Τεχνικη ομαδα
Tο Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας ΚΑΡΠΟΣ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προκηρύσσει τον 1ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Βιντεομουσεία 2014 με θέμα « Ο κόσμος γύρω μας - ο κόσμος όπως τον ζούμε!»
Οι ταινίες «βιντεομουσεία» είναι ταινίες μικρού μήκους με θέματα που οι μαθητές θεωρούν σημαντικά για την ομάδα τους, για τη δική τους νεανική ζωή, θέματα που θα ήθελαννα τα δείξουν στους εφήβους του αύριο. Κάθε ομάδα μαθητών θα πρέπει να αποτυπώσει σε βίντεο μέγιστης διάρκειας 5 λεπτών, «κάτι που κατά τη γνώμη της, αξίζει να διασωθεί, να διαφυλαχθεί σε ένα φανταστικό-εικονικό μουσείο για τους εφήβους του μέλλοντος». Δημιουργικά, σοβαρά, αστεία, πρωτότυπα – τα πάντα από την καθημερινότητα των νέων μπορούν να αποτελέσουν θέμα παραγωγής μιας τέτοιας ταινίας, που θα πρέπει να γυριστεί με ντοκιμαντερίστικη ματιά, π.χ. το παγκάκι έξω από σχολείο, το μουσικό συγκρότημα της τάξης, το γειτονικό δάσος που κάηκε, ένα παιχνίδι που αρέσει, η πλατεία που συχνάζουν, ο περιπτεράς, τα graffiti που ζωγράφισαν στην πλατεία ή ακόμα ο τρόπος που βιώνουν τον κόσμο γύρω τους στις σημερινές συνθήκες ζωής. Η μικρή διάρκεια των ταινιών κατευθύνει στην επιλογή ενός κυρίως θέματος σε κάθε ταινία.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι να δοθεί στους μαθητές-τριες η ευκαιρία να συνεργαστούν πάνω σε μια δημιουργική δραστηριότητα, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης, να γίνουν κριτές και ερευνητές του άμεσου προσωπικού τους περιβάλλοντος και να παρατηρήσουν με κριτική ματιά την καθημερινότητά τους.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε ομάδες πέντε τουλάχιστον μαθητών, από Δημοτικά Σχολεία (Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού), Γυμνάσια και Λύκεια. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι δωρεάν. Δεν γίνονται δεκτές ατομικές συμμετοχές.
Όλα τα είδη είναι ευπρόσδεκτα: με βάση το ντοκιμαντέρ, μπορούν να συνδυαστούν στοιχεία ρεπορτάζ, μαρτυρίας, μη λεκτικής καταγραφής, κινούμενων σχεδίων ακόμα και δραματοποίησης αρκεί να αποδίδουν την προσωπική ματιά και εμπειρία της ομάδας πάνω στο θέμα.
Η ταινία ενδέχεται να προβληθεί σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες και για τον λόγο αυτό όπου υπάρχει ελληνικός λόγος θα πρέπει να συνοδεύεται από αγγλικούς υπότιτλους (οι μαθητές μπορούν να απευθυνθούν σε καθηγητές Αγγλικών ή να αναζητήσουν τη δυνατότητα υποτιτλισμού σε απλά λογισμικά ψηφιακού μοντάζ ).
Η μουσική που θα χρησιμοποιηθεί για τις ταινίες θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι ελεύθερη δικαιωμάτων. Οι μαθητές μπορούν να γράψουν τη δική τους μουσική ή να αναζητήσουν δωρεάν μουσική, χωρίς πνευματικά δικαιώματα, σε πολλούς ειδικούς ιστότοπους (nonroyaltymusic).
Τύπος αρχείου: mp4 .mov ή avi
Διαστάσεις: 720 x 576 ή 1080 x 720 ή 1920 x 1080
Διάρκεια:2’- 5’ λεπτά + 1’ για τίτλους τέλους
Ταινίες που δεν θα είναι στις παραπάνω προδιαγραφές, δεν θα γίνονται δεκτές.
Διακρίσεις- Βραβεία:
- Οι δέκα ταινίες που θα βραβευτούν:
-θα προβληθούν στην τελετή λήξης που θα γίνει στην Αθήνα τoν Ιούνιο 2014
-θα αναρτηθούν στην πλατφόρμαβίντεο του Κέντρου Καρπός
-θα αποτελέσουν μέρος δράσεων διανομής και κριτικής από μαθητές-τριες άλλων σχολείων ως παραδείγματα για συζήτηση
-θα αναρτηθούν στη διαδικτυακή πλατφόρμα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης
- θα προβληθούν στη ζώνη της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης
- Οι ομάδες που θα διακριθούν θα συμμετάσχουν σε μια ημέρα ειδικών κινηματογραφικών εργαστηρίων για προχωρημένους.
Η Κριτική Επιτροπή απαρτίζεται από επαγγελματίες κινηματογραφιστές και εκπαιδευτικούς με εμπειρία στις δραστηριότητες πολιτισμού και οπτικοακουστικής παιδείας.
Για την συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι απαραίτητη η συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης μέχρι την Δευτέρα7 Απριλίου 2014στο info@karposontheweb.org Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή ολοκληρωμένης ταινίας είναι ηΔευτέρα28 Απριλίου 2014, ώρα 12:00 (πέντε τουλάχιστον ονόματα μαθητών-τριών που συνεργάστηκαν, θα πρέπει να εμφανίζονται στους τίτλους των συντελεστών της ταινίας).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.karposontheweb.org
και στο τηλέφωνο 210-6850445 (Δευτέρα-Τετάρτη 10:00-17:00)
Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014
Το αλμπουμ των αναμνησεων
9:50 μ.μ.
Τεχνικη ομαδα

Το άλμπουμ των αναμνήσεων
Ευρωπαϊκό βραβείο για το συγκινητικό βίντεο του νηπιαγωγείου Ιεράπετρας!
Ανάμεσα στις εκατοντάδες συμμετοχές σχολείων από όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο μιας σημαντικής εκπαιδευτικής δράσης, αυτή που ξεχώρισε ήταν του 7ου νηπιαγωγείου Ιεράπετρας, δάσκαλοι και μαθητές του οποίου έφτιαξαν ένα υπέροχο βίντεο, με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου της Κρήτης απέσπασαν την πρώτη διάκριση με την εργασία τους που είχε τίτλο «Γνωρίζοντας το παρελθόν μου, γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου».
Πρόκειται για ένα βίντεο με εικόνες από τη ζωή των ανθρώπων της παλαιότερης εποχής, τις οποίες αναπαριστούν παιδιά του 7ου νηπιαγωγείου Ιεράπετρας. Τα παιδιά «σκηνοθέτησαν» μαζί με τις νηπιαγωγούς τη σκηνή που έπρεπε να αναπαραστήσουν, επιστρατεύοντας τις γνώσεις που απέκτησαν μετά από όμορφες αφηγήσεις. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τις νηπιαγωγούς και εκτυπώθηκαν ασπρόμαυρες για να αποπνέουν τον "αέρα" της εποχής.
Εικόνες από τη ζωή των ανθρώπων της παλαιότερης εποχής. Οι εικόνες αυτές είναι φωτογραφίες των παιδιών του 7ου νηπιαγωγείου Ιεράπετρας καθώς αναπαριστούν ορισμένες σκηνές του παρελθόντος με τη μορφή των «παγωμένων» εικόνων. Τα παιδιά «σκηνοθετούσαν» μαζί με τις νηπιαγωγούς τη σκηνή που θα αναπαριστούσαν, χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα των «γωνιών της παράδοσης» και επιστρατεύοντας τις γνώσεις που απέκτησαν. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τις νηπιαγωγούς στο χώρο του νηπιαγωγείου μας (ένα παλιό πετρόχτιστο κτίριο) και εκτυπώθηκαν ασπρόμαυρες για να αποπνέουν τον αέρα της παλιάς εποχής.
Μουσική: Το βαλς των χαμένων ονείρων (Μ.Χατζιδάκις)
Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014
Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014
Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013
Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013
H “αξιολογηση” του καθηγητη Peter Higgs
7:59 π.μ.
Τεχνικη ομαδα
Ο Higgs, ο Βρετανός φυσικός το όνομα του οποίου φέρει το μποζόνιο Higgs, πιστεύει ότι σύμφωνα με το σημερινό ακαδημαϊκό σύστημα αξιολόγησης, δεν θα βρισκόταν πανεπιστήμιο να του δώσει δουλειά. Είναι βέβαιο ότι δεν θα κρινόταν αρκετά … παραγωγικός!
Σε συνέντευξη που έδωσε σε εφημερίδα καθώς πήγαινε στην Στοκχόλμη για να παραλάβει το βραβείο Nobel φυσικής 2013, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
- Δεν έχει στείλει ποτέ του ένα e-mail, δεν χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, δεν έχει καν χρησιμοποιήσει κινητό τηλέφωνο και δημοσίευσε λιγότερες από 10 εργασίες, μετά την πρωτοποριακή του εργασία - δημοσιεύτηκε το 1964 (η οποία προσδιόριζε τον μηχανισμό που προσδίδει μάζα στα υποατομικά σωματίδια).
- Ο ίδιος αμφισβητεί την πιθανότητα να επιτευχθεί σήμερα μία παρόμοια ανακάλυψη δεδομένου ότι η σημερινή ακαδημαϊκή νοοτροπία απαιτεί από τους επιστήμονες να συνεργάζονται με αποκλειστικό σκοπό την παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερων δημοσιεύσεων. «Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα μπορούσα στις σημερινές συνθήκες να έχω την απαιτούμενη γαλήνη και ηρεμία για να κάνω ό,τι έκανα το 1964».
- Δήλωσε κατηγορηματικά ότι θα είχε σίγουρα απολυθεί αν δεν είχε προταθεί για το Νόμπελ το 1980. Όπως έμαθε αργότερα, οι αρχές του πανεπιστημίου του Εδιμβούργου έκριναν ότι «υπάρχει πιθανότητα να πάρει το βραβείο Νόμπελ –και αν δεν τα καταφέρει μπορούμε να τον ξεφορτωθούμε ανά πάσα στιγμή».
- Προκάλεσε αμηχανία στο τμήμα του όταν άρχισαν οι διαδικασίες «αξιολόγησης των ερευνητών». Στο έγγραφο που κυκλοφόρησε στο τμήμα και ζητούσε «τον κατάλογο με τις πρόσφατες δημοσιεύσεις» του κάθε ερευνητή, η απάντηση του Higgs ήταν μονολεκτική: «Καμία».
- Μέχρι τη στιγμή που συνταξιοδοτήθηκε το 1996, αισθανόταν άβολα με τα νέα ακαδημαϊκά ήθη. «Μετά την αποχώρησή μου κάποια στιγμή επισκέφθηκα ξανά το τμήμα μου, αρκετά χρόνια μετά. Αισθάνθηκα εντελώς εκτός κλίματος. Ο τρόπος έρευνάς μου δεν ήταν πια αποδεκτός και δεν θα έβρισκα πουθενά δουλειά. Κανένας δεν θα με θεωρούσε αρκετά παραγωγικό»
- Ο Higgs αποκάλυψε επίσης ότι η καριέρα του είχε τεθεί σε κίνδυνο εξαιτίας των διαφωνιών του με την ηγεσία του πανεπιστημίου ως προς τον χειρισμό των φοιτητικών διαδηλώσεων καθώς και την συμμετοχή του πανεπιστημίου σε εταιρείες της Νότιας Αφρικής κατά τη διάρκεια του καθεστώτος του απαρτχάιντ.
- Εκφράζει τη λύπη του για το ότι το σωματίδιο που προσδιόρισε το 1964 έγινε ευρύτερα γνωστό ως το «σωματίδιο του Θεού»
- Είπε: « Μερικοί άνθρωποι παραπαίουν μεταξύ επιστήμης και θεολογίας. Ισχυρίζονται ότι αυτό που συνέβη στο CERN αποδεικνύει την ύπαρξη του Θεού». Άθεος ο ίδιος από την ηλικία των 10 ετών, φοβάται ότι αυτό το «παρατσούκλι» θα προκαλέσει ακόμα μεγαλύτερη σύγχυση στο μυαλό των ανθρώπων που πιστεύουν τυφλά το παραμύθι της δημιουργίας του κόσμου σε επτά ημέρες – άραγε πόσο έξυπνοι μπορεί να είναι;
- Αποκάλυψε επίσης ότι απέρριψε τον τίτλο του ιππότη το 1999, διότι θεωρεί κυνικό το σύστημα απονομής τιμητικών διακρίσεων – εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες της εκάστοτε κυβέρνησης.
- Ποτέ δεν μπήκε στον πειρασμό να αγοράσει μια τηλεόραση, αλλά πείστηκε να παρακολουθήσει κάποια επεισόδια της σειράς «The Big Bang Theory», αλλά δήλωσε πως δεν εντυπωσιάστηκε….
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013
Η ιστορια του Μουσειου Μπενακη ταινια
6:12 π.μ.
Τεχνικη ομαδα
«Γεννήθηκα στην Αλεξάνδρεια το 1873. Έλληνας στην καταγωγή. Αισιόδοξος». Έτσι ξεκινά η αφήγηση του ιδρυτή του Μουσείου Μπενάκη, Αντώνη Μπενάκη, ο οποίος μας ξεναγεί στην ιστορία του μουσείου. «Ακολούθησα το παράδειγμα των προγόνων μου, αφιερώνοντας τη ζωή μου στη διαφύλαξη της κληρονομιάς τους. Ίδρυσα το Μουσείο Μπενάκη». Βασισμένο στις αρχές που του ενέπνευσε η οικογένειά του, το μουσείο στηρίζεται στη φιλοσοφία του να μοιράζεις και να μοιράζεσαι.
Είναι τα παιδιά οι πρωταγωνιστές της ταινίας, για να επισημάνουν την προτεραιότητα του εκπαιδευτικού ρόλου του μουσείου, αλλά και για να ανακαλύψουν με το καινούριο βλέμμα τους τούς θησαυρούς του μέσα από την πολιτιστική κληρονομιά της παράδοσής μας. Είναι τα παιδιά αυτά που ανακαλύπτουν τα εκθέματα, ανοίγουν σεντούκια με θησαυρούς, περιηγούνται στον χώρο του μουσείου που μετατρέπεται σε χώρο παιχνιδιού και γνώσης.
«Έφυγα, μα το ξέρετε, είμαι ακόμα και για πάντα εδώ. Είμαι ο Αντώνης Μπενάκης».
Για να δείτε το φίλμ πατήστε ΕΔΩ
πηγή: www.lifo.gr
Ο πλανητης που δεν επρεπε να υπαρχει
5:45 π.μ.
Τεχνικη ομαδα
Ένα ακόμη εξωπλανήτη ανακάλυψαν οι αστρονόμοι αλλά αυτή τη φορά πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίπτωση αφού οι ειδικοί λένε ότι κανονικά αυτός ο πλανήτης δεν έπρεπε να υπάρχει. Τα χαρακτηριστικά του και ειδικά το μέγεθος σε σχέση με τη θέση στην οποία βρίσκεται πονοκεφαλιάζουν τους επιστήμονες.
Ο πλανήτης
Την ανακάλυψη έκανε διεθνής ομάδα αστρονόμων με επικεφαλής επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Αριζόνα. Ο πλανήτης που εντόπισαν έλαβε την κωδική ονομασία HD 106906b. Πρόκειται για ένα πλανήτη βρέφος αφού σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ερευνητών δημιουργήθηκε μόλις πριν από 13 εκατομμύρια έτη όταν η Γη μας είναι αισίως… 4,5 δισ. ετών.
Ο HD 106906b είναι ένας γίγαντας με μάζα 11 φορές μεγαλύτερη από εκείνη του Δία. Αυτό που έχει κάνει τους επιστήμονες να απορούν είναι η θέση στην οποία βρίσκεται στο πλανητικό σύστημα που ανήκει. Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι βρίσκεται σε απόσταση περίπου 650 φορές πιο απομακρυσμένη από το μητρικό του άστρο από εκείνη που βρίσκεται η Γη από τον Ηλιο.
Πως βρέθηκε εκεί;
Η ύπαρξη ενός τέτοιου μεγέθους πλανήτη σε τόσο μεγάλη απόσταση από το μητρικό του άστρο προβληματίζει τους ειδικούς. Οι πλανήτες δημιουργούνται από την ύλη (σκόνη, αέρια) που υπάρχει στον κοσμικό δίσκο που δημιουργείται γύρω από ένα νεογέννητο άστρο. Η περισσότερη ύλη συγκεντρώνεται στον πυρήνα και τα εσωτερικά στρώματα του δίσκου. Στα εξωτερικά του στρώματα δεν υπάρχουν μεγάλες ποσότητες ύλης ή τουλάχιστον τέτοιες που να επιτρέπουν τον σχηματισμό ενός γιγάντιου πλανήτη όπως ο HD 106906b.
Αν το σύστημα στο οποίο ανήκει ο HD 106906b ήταν δυαδικό, δηλαδή υπήρχαν δύο άστρα σε αυτό, η ύπαρξη του θα μπορούσε να εξηγηθεί. Ομως πρόκειται για ένα πλανητικό σύστημα με ένα άστρο παρόμοιο μάλιστα με τον Ηλιο.
«Αυτό το πλανητικό σύστημα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον επειδή κανένα μοντέλο σχηματισμού πλανητών ή άστρων εξηγεί αυτό που βλέπουμε» αναφέρει η Βανέσα Μπέιλι επικεφαλής της μελέτης. Η ανακάλυψη αυτού του πλανήτη είναι συναρπαστική επειδή βρίσκεται τόσο μακριά από το μητρικό του άστρο εγείροντας μια σειρά από ερώτημα για την ιστορία, τον σχηματισμό και τη σύνθεση του.
Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013
νερο σε εξωγηινες ατμοσφαιρες BINTEO
12:20 π.μ.
Τεχνικη ομαδα
Χρησιμοποιώντας το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble τηςΝΑSA, δύο ομάδες αστρονόμων ανακάλυψαν την ύπαρξη νερού στην ατμόσφαιρα πέντε εξωπλανητών.
Τα ονόματα των εξωπλανητών είναι WASP-17b, HD209458b, WASP-12b, WASP-19b και XO-1b.
Οι αστρονόμοι για να προσδιορίσουν την χημική σύσταση της ατμόσφαιρας ενός εξωπλανήτη, όταν αυτός περνάει μπροστά από το άστρο του, εξετάζουν τα μήκη κύματος του φωτός που απορροφούνται από την ατμόσφαιρά του. Τα μήκη κύματος που αντιστοιχούν στις γραμμές αυτές αποτελούν τις υπογραφές των χημικών ενώσεων της ατμόσφαιρας του εξωπλανήτη.
Οι αστρονόμοι για να προσδιορίσουν την χημική σύσταση της ατμόσφαιρας ενός εξωπλανήτη, όταν αυτός περνάει μπροστά από το άστρο του, εξετάζουν τα μήκη κύματος του φωτός που απορροφούνται από την ατμόσφαιρά του. Τα μήκη κύματος που αντιστοιχούν στις γραμμές αυτές αποτελούν τις υπογραφές των χημικών ενώσεων της ατμόσφαιρας του εξωπλανήτη.
![]() |
Οι γραμμές απορρόφησης που εμφανίζονται όταν η ατμόσφαιρα του εξωπλανήτη περιέχει π.χ. νερό, διοξείδιο του άνθρακα ή μεθυλένιο |
Οι εντάσεις «των υπογραφών σε νερό» ποικίλουν – οι πλανήτες WASP-17b και HD209458b σύμφωνα με τα δεδομένα περιέχουν τις μεγαλύτερες ποσότητες νερού.
Το βίντεο που ακολουθεί μας εξηγεί με περισσότερες λεπτομέρειες πως οι αστρονόμοι ανακαλύπτουν την ύπαρξη πλανητικών συστημάτων που βρίσκονται έτη φωτός μακριά από τη Γη, καθώς επίσης και το πως μπορούν να προσδιορίζουν την χημική σύσταση της ατμόσφαιρας των εξωπλανητών.
ΠΗΓΗ: http://physicsgg.me
Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013
"Μαμα μην κλαις, θα τα λεμε στο Skype", ταινια του 1ου ΕΠΑΛ Αργους
9:23 π.μ.
Τεχνικη ομαδα
Η ταινία των μαθητών του τομέα Ηλεκτρονικής-Ηλεκτρολογίας και του τομέα Μηχανολογίας πραγματεύεται τη μετανάστευση των νέων Ελλήνων επιστημόνων στο εξωτερικό για ένα καλύτερο μέλλον.
Το σενάριο της ταινίας βασίζεται σε ένα άρθρο του δημοσιογράφου Απόστολου Λυκεσά.
"Παλιά οι Έλληνες μετανάστευαν εξαιτίας της φτώχειας, της ανέχειας.
Κουβαλούσαν τις αναμνήσεις τους σαν ξόρκια, για τους δράκους της ξενιτιάς κι έσερναν, εκτός από τους ταπεινούς τους μπόγους, πιότερο την υπόσχεση για επιστροφή.
Όλα για αυτή τη μέρα του γυρισμού…
Αν είναι αλήθεια ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται είτε ως φάρσα είτε ως τραγωδία, στην περίπτωση της Ελλάδας ισχύει σαφώς το δεύτερο.
Εγκλωβισμένη στη δίνη της κρίσης και με την ανεργία να απογειώνεται, σπρώχνει στο περιθώριο τα παιδιά της.
Παλιά στη ξενιτειά ζητούσαν δυνατά κορμιά.
Τώρα ζητούν δυνατά μυαλά. Τα Ελληνικά μυαλά..
Οι Έλληνες παίρνουν και πάλι το δρόμο της μετανάστευσης...
Η οικονομική κρίση «σκότωσε» τα όνειρα των νέων. Η λέξη ανεργία τους στοίχειωσε.
Πολλοί δεν αναγνωρίζουν πια τον τόπο που μεγάλωσαν. Αγωνία, θλίψη, και ανεργία. Έτσι πήραν τη μεγάλη απόφαση να φύγουν και να αναζητήσουν τη δική τους Ιθάκη, που θα τους επιτρέπει τουλάχιστον να ονειρεύονται….
Φεύγουν κατά χιλιάδες. Νέοι με μεταπτυχιακά, διδακτορικά, έμπειροι τεχνικοί αλλά και απελπισμένοι μεσήλικες.
Παρηγορούν τους δικούς τους «μην κλαις, βρε μαμά, θα τα λέμε στο σκάιπ»" .... Η συνέχεια στην ταινία.
Η πρώτη προβολή της ταινίας έγινε στην εκδήλωση του 1ου ΕΠΑΛ Άργους για τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου.
Η επίσημη προβολή της ταινίας θα γίνει στις 30 Νοεμβρίου, στο 16ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για νέους και παιδιά.
ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
ΠΗΓΗ: www.alfavita.gr
Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013
Ποσοι ειναι οι κατοικησιμοι πλανητες στον γαλαξια μας;
10:38 π.μ.
Τεχνικη ομαδα
Πόσα από τα 200 δισεκατομμύρια άστρα του γαλαξία μας διαθέτουν κατοικήσιμους πλανήτες;
Από την στατιστική ανάλυση όλων των δεδομένων του διαστημικού τηλεσκοπίου Κέπλερ, που πραγματοποίησαν αστρονόμοι του Πανεπιστημίου Berkeley στην Καλιφόρνια και του Πανεπιστημίου Manoa στη Χαβάη, προέκυψε ότι:
ένα στα πέντε άστρα σαν τον δικό μας ήλιο, διαθέτουν πλανήτες στο μέγεθος της γης και με επιφανειακή θερμοκρασία που ευνοεί την ανάπτυξη ζωής. Δεδομένου ότι το 20% των άστρων είναι σαν τον ήλιο μας, τότε ο αριθμός των δυνητικά κατοικήσιμων πλανητών ανέρχεται σε μερικά δισεκατομμύρια στον γαλαξία μας!
Οι εξωπλανήτες αυτοί βρίσκονται στην λεγόμενη κατοικήσιμη ζώνη του άστρου γύρω από το οποίο περιστρέφονται, στην απόσταση δηλαδή όπου οι θερμοκρασίες στην επιφάνεια του πλανήτη θα μπορούσαν να είναι κατάλληλες για τη ζωή.
Όμως, οι αστρονόμοι τονίζουν ότι ακόμη κι αν ένας εξωπλανήτης που μοιάζει με τη Γη και βρίσκεται μέσα στην κατοικήσιμη ζώνη, δεν είναι κατ’ ανάγκη φιλικός στη ζωή.
Και τούτο διότι υπάρχει πιθανότητα να έχουν πυκνή ατμόσφαιρα, η οποία με τη σειρά της θα έκανε τη θερμοκρασία στην επιφάνεια πολύ υψηλή και αφιλόξενη σε μακρομόρια σαν το DNA και τις πρωτεΐνες.
Σύμφωνα με την στατιστική ανάλυση των δεδομένων του διαστημικού τηλεσκοπίου Kepler, ο πλησιέστερος στη Γη εξωπλανήτης που θα μπορούσε να φιλοξενεί ζωή, βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη από 12 έτη φωτός. Το δε άστρο γύρω από το οποίο περιστρέφεται θα μπορούσαμε να το παρατηρήσουμε με γυμνό μάτι στον νυχτερινό ουρανό!
πηγή: http://physicsgg.me/