Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ




MIA EΠΙΚΑΙΡΗ ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ... ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014

ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ- ΑΠΛΗ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ




ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΚΟΥΣΙΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ- ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ                        

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ


ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ







ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:  ΤΕΡΣΗ ΜΑΡΙΑ- ΧΟΝΔΡΟΜΠΙΛΑ ΒΑΣΩ

Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Αποστολη Rosetta: προσεδαφιση σε κομητη





Δείτε πως το διαστημικό σκάφος Rosetta θα πλησιάσει τον κομήτη.





Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ


ΔΕΙΤΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ  ΕΡΓΑΣΙΑ




ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΔΡΟΣΙΝΟΥ

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

"ΖΩΗ ΣΤΟ ΣΥΜΠΑΝ'' ΒΙΝΤΕΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ



 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΕΥΤΥΧΙΑ  ANAΣΤΑΣΙΟΥ

Κυριακή 19 Ιανουαρίου 2014

1ος Πανελλαδικος Μαθητικος Διαγωνισμος Ταινιων Βιντεομουσεια 2014

Tο Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας ΚΑΡΠΟΣ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προκηρύσσει τον 1ο Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Βιντεομουσεία 2014 με θέμα « Ο κόσμος γύρω μας - ο κόσμος όπως τον ζούμε!»
Οι ταινίες «βιντεομουσεία» είναι ταινίες μικρού μήκους με θέματα που οι μαθητές θεωρούν σημαντικά για την ομάδα τους, για τη δική τους νεανική ζωή, θέματα που θα ήθελαννα τα δείξουν στους εφήβους του αύριο. Κάθε ομάδα μαθητών θα πρέπει να αποτυπώσει σε βίντεο μέγιστης διάρκειας 5 λεπτών, «κάτι που κατά τη γνώμη της, αξίζει να διασωθεί, να διαφυλαχθεί σε ένα φανταστικό-εικονικό μουσείο για τους εφήβους του μέλλοντος». Δημιουργικά, σοβαρά, αστεία, πρωτότυπα – τα πάντα από την καθημερινότητα των νέων μπορούν να αποτελέσουν θέμα παραγωγής μιας τέτοιας ταινίας, που θα πρέπει να γυριστεί με ντοκιμαντερίστικη ματιά, π.χ. το παγκάκι έξω από σχολείο, το μουσικό συγκρότημα της τάξης, το γειτονικό δάσος που κάηκε, ένα παιχνίδι που αρέσει, η πλατεία που συχνάζουν, ο περιπτεράς, τα graffiti που ζωγράφισαν στην πλατεία ή ακόμα ο τρόπος που βιώνουν τον κόσμο γύρω τους στις σημερινές συνθήκες ζωής. Η μικρή διάρκεια των ταινιών κατευθύνει στην επιλογή ενός κυρίως θέματος σε κάθε ταινία.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι να δοθεί στους μαθητές-τριες η ευκαιρία να συνεργαστούν πάνω σε μια δημιουργική δραστηριότητα, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης, να γίνουν κριτές και ερευνητές του άμεσου προσωπικού τους περιβάλλοντος και να παρατηρήσουν με κριτική ματιά την καθημερινότητά τους.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε ομάδες πέντε τουλάχιστον μαθητών, από Δημοτικά Σχολεία (Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού), Γυμνάσια και Λύκεια. Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι δωρεάν. Δεν γίνονται δεκτές ατομικές συμμετοχές.
Όλα τα είδη είναι ευπρόσδεκτα: με βάση το ντοκιμαντέρ, μπορούν να συνδυαστούν στοιχεία ρεπορτάζ, μαρτυρίας, μη λεκτικής καταγραφής, κινούμενων σχεδίων ακόμα και δραματοποίησης αρκεί να αποδίδουν την προσωπική ματιά και εμπειρία της ομάδας πάνω στο θέμα.
Η ταινία ενδέχεται να προβληθεί σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες και για τον λόγο αυτό όπου υπάρχει ελληνικός λόγος θα πρέπει να συνοδεύεται από αγγλικούς υπότιτλους (οι μαθητές μπορούν να απευθυνθούν σε καθηγητές Αγγλικών ή να αναζητήσουν τη δυνατότητα υποτιτλισμού σε απλά λογισμικά ψηφιακού μοντάζ ).
Η μουσική που θα χρησιμοποιηθεί για τις ταινίες θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι ελεύθερη δικαιωμάτων. Οι μαθητές μπορούν να γράψουν τη δική τους μουσική ή να αναζητήσουν δωρεάν μουσική, χωρίς πνευματικά δικαιώματα, σε πολλούς ειδικούς ιστότοπους (nonroyaltymusic).
Τύπος αρχείουmp4 .mov ή avi
Διαστάσεις: 720 x 576 ή 1080 x 720 ή 1920 x 1080
Διάρκεια:2’- 5’ λεπτά + 1’ για τίτλους τέλους
Ταινίες που δεν θα είναι στις παραπάνω προδιαγραφές, δεν θα γίνονται δεκτές.
Διακρίσεις- Βραβεία:
  • Οι δέκα ταινίες που θα βραβευτούν:
-θα προβληθούν στην τελετή λήξης που θα γίνει στην Αθήνα τoν Ιούνιο 2014
-θα αναρτηθούν στην πλατφόρμαβίντεο του Κέντρου Καρπός
-θα αποτελέσουν μέρος δράσεων διανομής και κριτικής από μαθητές-τριες άλλων σχολείων ως παραδείγματα για συζήτηση
-θα αναρτηθούν στη διαδικτυακή πλατφόρμα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης
- θα προβληθούν στη ζώνη της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης
  • Οι ομάδες που θα διακριθούν θα συμμετάσχουν σε μια ημέρα ειδικών κινηματογραφικών εργαστηρίων για προχωρημένους.
Η Κριτική Επιτροπή απαρτίζεται από επαγγελματίες κινηματογραφιστές και εκπαιδευτικούς με εμπειρία στις δραστηριότητες πολιτισμού και οπτικοακουστικής παιδείας.
Για την συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι απαραίτητη η συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης μέχρι την Δευτέρα7 Απριλίου 2014στο info@karposontheweb.org Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή ολοκληρωμένης ταινίας είναι ηΔευτέρα28 Απριλίου 2014, ώρα 12:00 (πέντε τουλάχιστον ονόματα μαθητών-τριών που συνεργάστηκαν, θα πρέπει να εμφανίζονται στους τίτλους των συντελεστών της ταινίας).
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.karposontheweb.org
και στο τηλέφωνο 210-6850445 (Δευτέρα-Τετάρτη 10:00-17:00)

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Το αλμπουμ των αναμνησεων



 Το άλμπουμ των αναμνήσεων 

Ευρωπαϊκό βραβείο για το συγκινητικό βίντεο του νηπιαγωγείου Ιεράπετρας!  
Ανάμεσα στις εκατοντάδες συμμετοχές σχολείων από όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο μιας σημαντικής εκπαιδευτικής δράσης, αυτή που ξεχώρισε ήταν του 7ου νηπιαγωγείου Ιεράπετρας, δάσκαλοι και μαθητές του οποίου έφτιαξαν ένα υπέροχο βίντεο, με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. 
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου της Κρήτης απέσπασαν την πρώτη διάκριση με την εργασία τους που είχε τίτλο «Γνωρίζοντας το παρελθόν μου, γνωρίζω καλύτερα τον εαυτό μου».
Πρόκειται για ένα βίντεο με εικόνες από τη ζωή των ανθρώπων της παλαιότερης εποχής, τις οποίες αναπαριστούν παιδιά του 7ου νηπιαγωγείου Ιεράπετρας. Τα παιδιά «σκηνοθέτησαν» μαζί με τις νηπιαγωγούς τη σκηνή που έπρεπε να αναπαραστήσουν, επιστρατεύοντας τις γνώσεις που απέκτησαν μετά από όμορφες αφηγήσεις. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τις νηπιαγωγούς και εκτυπώθηκαν ασπρόμαυρες για να αποπνέουν τον "αέρα" της εποχής.



Εικόνες από τη ζωή των ανθρώπων της παλαιότερης εποχής. Οι εικόνες αυτές είναι φωτογραφίες των παιδιών του 7ου νηπιαγωγείου Ιεράπετρας καθώς αναπαριστούν ορισμένες σκηνές του παρελθόντος με τη μορφή των «παγωμένων» εικόνων. Τα παιδιά «σκηνοθετούσαν» μαζί με τις νηπιαγωγούς τη σκηνή που θα αναπαριστούσαν, χρησιμοποιώντας τα αντικείμενα των «γωνιών της παράδοσης» και επιστρατεύοντας τις γνώσεις που απέκτησαν. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τις νηπιαγωγούς στο χώρο του νηπιαγωγείου μας (ένα παλιό πετρόχτιστο κτίριο) και εκτυπώθηκαν ασπρόμαυρες για να αποπνέουν τον αέρα της παλιάς εποχής.



Μουσική: Το βαλς των χαμένων ονείρων (Μ.Χατζιδάκις)







Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Αϊνσταιν - Η ζωη και το εργο του - Ντοκιμαντέρ


                                                                           Β ΜΕΡΟΣ

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2014

''HAWKING'' TAINIA TOY BBC


Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Let's imagine...: Eugene Trivizas at TEDxAthens 2013



ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ


Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2013

TO NA ΠΡΟΣΦΕΡΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ



ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ


Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

H “αξιολογηση” του καθηγητη Peter Higgs

Ο Higgs, ο Βρετανός φυσικός το όνομα του οποίου φέρει το μποζόνιο Higgs, πιστεύει ότι σύμφωνα με το σημερινό ακαδημαϊκό σύστημα αξιολόγησης, δεν θα βρισκόταν πανεπιστήμιο να του δώσει δουλειά. Είναι βέβαιο ότι δεν θα κρινόταν αρκετά … παραγωγικός!
Σε συνέντευξη που έδωσε σε εφημερίδα καθώς πήγαινε στην Στοκχόλμη για να παραλάβει το βραβείο Nobel φυσικής 2013, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
  • Δεν  έχει  στείλει  ποτέ  του  ένα  e-mail,  δεν  χρησιμοποιεί το  διαδίκτυο, δεν  έχει  καν  χρησιμοποιήσει  κινητό  τηλέφωνο και  δημοσίευσε  λιγότερες  από  10  εργασίες, μετά  την  πρωτοποριακή του  εργασία  -  δημοσιεύτηκε το 1964 (η οποία  προσδιόριζε  τον  μηχανισμό που προσδίδει μάζα στα υποατομικά  σωματίδια).
  • Ο  ίδιος  αμφισβητεί την πιθανότητα να επιτευχθεί σήμερα μία παρόμοια ανακάλυψη δεδομένου ότι  η  σημερινή  ακαδημαϊκή νοοτροπία  απαιτεί  από  τους  επιστήμονες να συνεργάζονται με αποκλειστικό  σκοπό την παραγωγή όσο το  δυνατόν  περισσότερων δημοσιεύσεων. «Είναι  δύσκολο  να  φανταστεί  κανείς  πώς θα μπορούσα  στις  σημερινές  συνθήκες να  έχω την απαιτούμενη γαλήνη και ηρεμία για  να  κάνω ό,τι έκανα το 1964».
  • Δήλωσε κατηγορηματικά ότι θα είχε σίγουρα απολυθεί αν δεν είχε προταθεί για το  Νόμπελ  το  1980. Όπως  έμαθε  αργότερα,  οι αρχές του πανεπιστημίου του  Εδιμβούργου έκριναν ότι «υπάρχει πιθανότητα  να  πάρει το βραβείο  Νόμπελ –και αν δεν τα καταφέρει μπορούμε να τον ξεφορτωθούμε ανά πάσα  στιγμή».
  • Προκάλεσε  αμηχανία  στο  τμήμα  του  όταν  άρχισαν  οι  διαδικασίες «αξιολόγησης  των  ερευνητών».  Στο  έγγραφο που κυκλοφόρησε στο  τμήμα και ζητούσε «τον  κατάλογο  με  τις  πρόσφατες δημοσιεύσεις» του κάθε ερευνητή, η  απάντηση του  Higgs ήταν μονολεκτική: «Καμία».
  • Μέχρι  τη  στιγμή  που  συνταξιοδοτήθηκε  το  1996,  αισθανόταν  άβολα  με  τα  νέα  ακαδημαϊκά  ήθη.  «Μετά  την  αποχώρησή μου κάποια στιγμή επισκέφθηκα ξανά το  τμήμα μου, αρκετά  χρόνια μετά. Αισθάνθηκα εντελώς εκτός κλίματος. Ο τρόπος  έρευνάς μου δεν ήταν πια αποδεκτός και δεν θα έβρισκα πουθενά δουλειά. Κανένας δεν θα με  θεωρούσε  αρκετά  παραγωγικό»
  • Ο  Higgs αποκάλυψε επίσης ότι η  καριέρα του είχε τεθεί σε κίνδυνο εξαιτίας των  διαφωνιών του με την  ηγεσία  του πανεπιστημίου ως προς τον χειρισμό των φοιτητικών διαδηλώσεων καθώς και την συμμετοχή  του πανεπιστημίου σε εταιρείες  της  Νότιας  Αφρικής  κατά τη διάρκεια  του  καθεστώτος του απαρτχάιντ.
  • Εκφράζει  τη λύπη του για το  ότι το  σωματίδιο που προσδιόρισε το 1964 έγινε ευρύτερα γνωστό ως το  «σωματίδιο του  Θεού»
  • Είπε: « Μερικοί  άνθρωποι  παραπαίουν μεταξύ επιστήμης και θεολογίας. Ισχυρίζονται ότι αυτό που  συνέβη στο CERN αποδεικνύει  την ύπαρξη του Θεού». Άθεος ο  ίδιος  από  την  ηλικία των 10 ετών, φοβάται  ότι  αυτό  το «παρατσούκλι»  θα  προκαλέσει  ακόμα  μεγαλύτερη  σύγχυση  στο  μυαλό  των ανθρώπων  που πιστεύουν  τυφλά  το  παραμύθι  της  δημιουργίας  του  κόσμου  σε  επτά  ημέρες – άραγε πόσο  έξυπνοι  μπορεί  να  είναι;
  • Αποκάλυψε επίσης ότι απέρριψε τον τίτλο του  ιππότη το 1999, διότι θεωρεί κυνικό  το σύστημα  απονομής  τιμητικών διακρίσεων – εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες της εκάστοτε κυβέρνησης.
  • Ποτέ  δεν  μπήκε  στον  πειρασμό  να  αγοράσει  μια  τηλεόραση, αλλά  πείστηκε  να  παρακολουθήσει  κάποια  επεισόδια  της σειράς «The  Big  Bang  Theory», αλλά δήλωσε πως δεν εντυπωσιάστηκε….
πηγή: http://physicsgg.me

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Η ιστορια του Μουσειου Μπενακη ταινια






«Γεννήθηκα στην Αλεξάνδρεια το 1873. Έλληνας στην καταγωγή. Αισιόδοξος». Έτσι ξεκινά η αφήγηση του ιδρυτή του Μουσείου Μπενάκη, Αντώνη Μπενάκη, ο οποίος μας ξεναγεί στην ιστορία του μουσείου. «Ακολούθησα το παράδειγμα των προγόνων μου, αφιερώνοντας τη ζωή μου στη διαφύλαξη της κληρονομιάς τους. Ίδρυσα το Μουσείο Μπενάκη». Βασισμένο στις αρχές που του ενέπνευσε η οικογένειά του, το μουσείο στηρίζεται στη φιλοσοφία του να μοιράζεις και να μοιράζεσαι.

Είναι τα παιδιά οι πρωταγωνιστές της ταινίας, για να επισημάνουν την προτεραιότητα του εκπαιδευτικού ρόλου του μουσείου, αλλά και για να ανακαλύψουν με το καινούριο βλέμμα τους τούς θησαυρούς του μέσα από την πολιτιστική κληρονομιά της παράδοσής μας. Είναι τα παιδιά αυτά που ανακαλύπτουν τα εκθέματα, ανοίγουν σεντούκια με θησαυρούς, περιηγούνται στον χώρο του μουσείου που μετατρέπεται σε χώρο παιχνιδιού και γνώσης.

«Έφυγα, μα το ξέρετε, είμαι ακόμα και για πάντα εδώ. Είμαι ο Αντώνης Μπενάκης».

Για να δείτε το φίλμ πατήστε ΕΔΩ



πηγή: www.lifo.gr