Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΤΕ ΤΗ ΓΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ



Το μέλλον του Πλανήτη το κρατάμε στα χέρια μας και εμείς. Μερικά απλά βήματα δικά μας είναι σημαντικά για το περιβάλλον. Κάτι πρέπει να γίνει και θα γίνει από μας!
 
  • Αν αντικαταστήσουμε έναν από τους κλασικούς λαμπτήρες με άλλους, χαμηλής ενέργειας (καταναλώνει το 1/5 της ενέργειας ενός συμβατικού λαμπτήρα), γλιτώνουμε 115 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ετησίως και 12 περίπου ευρώ από τον λογαριασμό της ΔΕΗ. (Αν κάθε Ελληνικό νοικοκυριό άλλαζε από μία μόνο λάμπα οι Έλληνες θα γλιτώνανε 500. 000 τόνους ετησίως!).
  • Μπορούμε να επιβιώσουμε και δίχως τα ενεργειοβόρα κλιματιστικά στο σπίτι και στο αυτοκίνητο. Τα ψυκτικά μέσα που χρησιμοποιούνται ακόμη και στα πλέον σύγχρονα κλιματιστικά επιβαρύνουν το περιβάλλον πολύ περισσότερο και από το διοξείδιο του άνθρακα και μένουν στην ατμόσφαιρα για χιλιάδες χρόνια.
  • Αν αντικαταστήσουμε τον ηλεκτρικό θερμοσίφωνα με έναν ηλιακό γλιτώνουμε ετησίως 1,5 τόνο διοξειδίου του άνθρακα και 150 περίπου ευρώ στον λογαριασμό της ΔΕΗ ετησίως.
  • Αν κλείσουμε 4 ηλεκτρικές συσκευές (τηλεόραση, στερεοφωνικό, dvd player, κλπ), από τον κεντρικό διακόπτη και όχι από το τηλεχειριστήριο, (διατηρείται η κατάσταση αναμονής), εξοικονομούμε 400 κιλά διοξειδίου του άνθρακα και 35 ευρώ ετησίως.
  • Αν αγοράσουμε ψυγείο κλάσης Α αντί για ένα ψυγείο κλάσης C, εξοικονομούμε 3,75 τόνους διοξειδίου του άνθρακα και 400 ευρώ για όλη τη διάρκεια ζωής του ψυγείου.
  • Αν ανακυκλώναμε όλα τα κουτάκια αλουμινίου στην Ελλάδα θα εξοικονομούσαμε 250.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
  • Αν ανακυκλώναμε όλες τις συσκευασίες χαρτιού στην Ελλάδα θα εξοικονομούσαμε 3,84 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, όσο δηλαδή εκπέμπεται από ένα μεγάλο λιγνιτοηλεκτρικό σταθμό της ΔΕΗ.
  • Να πιέζουμε με όποιο τρόπο μπορούμε προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης ήπιων και εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
   Πηγή: Ελευθεροτυπία- Έψιλον

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΟΦΡΩΝΑ ΑΝΝΑ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ


ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2012, ΩΡΑ 18.00 μ.μ.

Το Ίδρυμα Ευγενίδου και το Πάντειο Πανεπιστήμιο συνδιοργανώνουν, στο
Αμφιθέατρο του Ιδρύματος (Λεωφ. Συγγρού 387, 175 64 Παλαιό Φάληρο),
ημερίδα για τη Διαμεσολάβηση ως μέσο για την καταπολέμηση του
φαινομένου της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία.
Στόχος της ημερίδας είναι η ενημέρωση των υπευθύνων Αγωγής Υγείας, των
Διευθυντών και Συμβούλων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Διευθυντών
Γυμνασίων και Λυκείων, των Εκπαιδευτικών, των φοιτητών, των μαθητών,
αλλά και των γονέων, για το διαρκώς διογκούμενο φαινόμενο της βίας στα
σχολεία.
Το πρόγραμμα έχει ως αντικείμενο την εφαρμογή της Διαμεσολάβησης
Συνομηλίκων στη μαθητική κοινότητα. Στόχος είναι η αποτελεσματική
αντιμετώπιση και επίλυση των συγκρούσεων με ειρηνικά μέσα.
Ο ρόλος του μαθητή-διαμεσολαβητή είναι να συντονίζει μια δομημένη
διαδικασία επίλυσης της σύγκρουσης μεταξύ διαφωνούντων μαθητών, η οποία
βασίζεται στον διάλογο των δύο πλευρών.
Η επιλογή των μαθητών-διαμεσολαβητών (2 μαθητές από κάθε τμήμα, σε όλες
τις τάξεις) γίνεται αφού εκδηλώσουν την επιθυμία τους να συμμετέχουν και με
βάση συστάσεις των συμμαθητών τους.
Η εκπαίδευση των μαθητών περιέχει μεταξύ άλλων: τεχνικές επικοινωνίας και
δεξιότητες διαλόγου και παιχνίδια ρόλων, όπου οι μαθητές δημιουργούν
περιστατικά συγκρούσεων τα οποία δραματοποιούν αλλάζοντας ρόλους.
Οι μαθητές μαθαίνουν με αυτόν τον τρόπο να ακούν τον συνομιλητή τους, να
κατανοούν την οπτική του και να είναι ευέλικτοι σε πολλές εναλλακτικές
προτάσεις για την επίλυση των συγκρούσεων.
Η είσοδος στην Ημερίδα είναι ελεύθερη, απαραίτητη είναι όμως η δήλωση
συμμετοχής στο τηλέφωνο 210 9469688 (Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες
09:00-17:00).
Σημειώνεται ότι υπάρχει η δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική
Γλώσσα κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης στο τηλέφωνο 210 9469688 ή στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: elinat@eugenfound.edu.gr

Αρχαιοι οικισμοι ανακαλυφθηκαν απο δορυφορους


Tα ίχνη χιλιάδων αρχαίων οικισμών ανακάλυψαν αρχαιολόγοι, χρησιμοποιώντας υπολογιστές που αναλύουν εικόνες τις οποίες κατέγραψαν δορυφόροι. Ο δρ Τζέισον Γιουρ, του αμερικανικού πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, δήλωσε ότι με αυτή τη μέθοδο, της ανάλυσης στοιχείων από δορυφόρους, εντόπισε 9.000 πιθανούς αρχαίους οικισμούς στη βορειοανατολική Συρία. Ο δρ Γιουρ υποστήριξε ότι θα χρειαζόταν μια ολόκληρη ζωή προκειμένου ομάδα ερευνητών να ερευνήσει -διά ανασκαφών- την ίδια περιοχή.
Ο δρ Γιουρ, που παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνάς του στο έντυπο Proceedings of the National Academy of Sciences, την επιθεώρηση της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, υποστήριξε ότι «χάρη στις τεχνικές των υπολογιστών, έχουμε στη διάθεσή μας ένα τεράστιο χάρτη, πολύ ενδιαφέροντα από μεθοδολογική άποψη, ο οποίος καταγράφει ανθρώπινη δραστηριότητα των τελευταίων 8.000 ετών. Επιπλέον, πρόσθεσε ότι χάρη σε αυτές τις τεχνικές, όποιος επιθυμεί στο μέλλον να προχωρήσει σε περαιτέρω επιστημονικές έρευνες στην περιοχή, θα γνωρίζει πού ακριβώς πρέπει να κατευθυνθεί, χωρίς να χάσει χρόνο σε αναγνωριστικές αποστολές, για τον εντοπισμό των αρχαιολογικών χώρων.
Στο παρελθόν ο δρ Γιουρ χρησιμοποίησε, εκτός των άλλων, και εικόνες από κατασκοπευτικούς δορυφόρους, προκειμένου να εντοπίσει αρχαιολογικούς χώρους. Την τελευταία τριετία, ωστόσο, συνεργάστηκε με τον ειδικό επί των υπολογιστών, Μπιορν Μένζε, του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) για να δημιουργήσουν ειδικό λογισμικό που να μπορεί να αναλύει δεδομένα από μια τεράστια, σε έκταση, περιοχή. Το γεγονός διευκόλυνε κατά πολύ την εργασία τους και χάρη στο συγκεκριμένο λογισμικό, ο δρ Γιουρ και η ομάδα του κατόρθωσαν να εντοπίσουν ίχνη 9.000 οικισμών σε έκταση εμβαδού 23.000 τ. χλμ. Σε ιδανικές συνθήκες, τονίζει, σε ορισμένους εξ αυτών των οικισμών, θα πρέπει να γίνουν ανασκαφές, ωστόσο η δύσκολη πολιτική κατάσταση στη Συρία αναγκάζει τους ερευνητές της ομάδας του να παγώσουν προς το παρόν οποιοδήποτε τέτοιο εγχείρημα. Ο δρ Γιουρ, πάντως, μιλώντας στο BBC, εξέφρασε την ελπίδα ότι θα μπορέσει να πραγματοποιήσει ανασκαφές στις κουρδικές επαρχίες στο βόρειο Ιράκ

πηγή: http://news.kathimerini.gr/

Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

ΑΝΟΙΞΗ


Η Άνοιξη είναι μία από τις τέσσερις εποχές της εύκρατης ζώνης. Αστρονομικά ξεκινά με την εαρινή ισημερία κατά τις 21 Μαρτίου στο Βόρειο ημισφαίριο, περιλαμβάνει τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο Μάιο και τελειώνει με το θερινό ηλιοστάσιο στις 21 Ιουνίου. Στο Νότιο ημισφαίριο η εαρινή ισημερία ξεκινά στις 21 Σεπτεμβρίου, περιλαμβάνει τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο και τελειώνει στο χειμερινό ηλιοστάσιο, στις 21 Δεκεμβρίου. Στην μετεωρολογία αναφέρονται συμβατικά οι τρεις μήνες του βόρειου είτε του νότιου ημισφαίριου ως Άνοιξη, παρόλο που η πραγματική διάρκεια της εν λόγω εποχής είναι 21 Μαρτίου - 21 Ιουνίου και 21 Σεπτεμβρίου - 21Δεκεμβρίου αντίστοιχα.
πηγή: Wikipedia

Είναι αφορμή να βγούμε έξω και να διασκεδάσουμε καθώς ο καιρός βελτιώνεται και η ψυχολογία αλλάζει. Aυτό που τώρα πια όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία είναι το καλοκαίρι και δεν πρέπει να χάνουμε την ευκαιρία να χαιρόμαστε τη λιακάδα, τα ανθισμένα λουλούδια και τους όμορφους
περιπάτους στα πάρκα.
 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΤΕΡΕΖΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Μαθημα με οριζοντα τα αστρα


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ

  Ο καθηγητής από τη Μυτιλήνη που κατασκεύασε με τους μαθητές του έναν δορυφόρο

Είναι η απόδειξη ότι ένας εκπαιδευτικός σε δημόσιο σχολείο μπορεί να είναι πρωτοπόρος, ακόμη κι αν χρειάζεται να ξεπεράσει μεγάλα εμπόδια. Ο φυσικός Γιώργος Κοντέλλης έχει κατακτήσει τον τίτλο του αγαπημένου καθηγητή στο 3ο Λύκειο Μυτιλήνης. Αυτό το διάστημα ετοιμάζεται για το ταξίδι στη Νορβηγία, όπου μαζί με τους μαθητές του είναι καλεσμένοι του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA)

Ο Γιώργος Κοντέλλης γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1959, «μαζί με το ροκ εν ρολ», όπως λέει χαρακτηριστικά. Γοητευόταν από μικρό παιδί από δύο πράγματα: τις δυνάμεις της φύσης και το Διάστημα. Σε πολύ μικρή ηλικία και μέσα σε μόλις μισή μέρα είχε διαβάσει ένα βιβλίο που μιλούσε για τη δομή του ατόμου. «Ξεκίνησα και απλά δεν μπορούσα να σταματήσω», θυμάται. Δεν ήταν, όμως, η μοναδική στιγμή που τον στιγμάτισε. «Μόλις είχαμε πάρει μια ασπρόμαυρη τηλεόραση. Η πρώτη εικόνα που είδα ως παιδί, όταν ανοίξαμε την τηλεόραση, ήταν η προσσελήνωση μίας από τις αποστολές "Απόλλων"».
Πρότυπά του; Οι γονείς του, οι οποίοι ήταν εκπαιδευτικοί. «Εβλεπα τη λατρεία των μαθητών προς τον φιλόλογο πατέρα μου και τη θεολόγο μητέρα μου και πάντα αναρωτιόμουν εάν θα έχω κι εγώ μαθητές τους οποίους θα εμπνέω». Ολα αυτά τον οδήγησαν στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του βρήκε κι άλλα πρότυπα που τον ενέπνευσαν με το έργο τους: Αριστοτέλης, Γαλιλαίος αλλά και ο αστροφυσικός δρ Σταμάτης Κριμιζής.


Η «ΡΕΤΣΙΝΙΑ». Από την πρώτη στιγμή που μπήκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πριν από περίπου 21 χρόνια, είχε μια λίγο διαφορετική αντίληψη για το ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος του καθηγητή. «Εχουν κολλήσει στους εκπαιδευτικούς τη ρετσινιά ότι δεν δουλεύουμε, με το που ακούν τη λέξη "εκπαιδευτικός" το μόνο που λένε είναι ότι καθόμαστε τρεις μήνες τον χρόνο. Κι όμως, υπάρχουν και θα πρέπει να υπάρχουν δάσκαλοι οι οποίοι βοηθούν τους μαθητές και λειτουργούν ως παράδειγμα με τη στάση τους. Εάν ο εκπαιδευτικός είχε την απαραίτητη υποστήριξη, όπως έχω εγώ από διευθυντές και προϊσταμένους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα μπορούσε να κάνει αυτό το κάτι παραπάνω», λέει ο φυσικός, που είναι πατέρας δύο μικρών κοριτσιών, ηλικίας 11 και 13 ετών.
Κι αυτό κάνει ο ίδιος, παρόλο που η οικονομική κρίση, όπως είναι φυσικό, επηρέασε και τη δική του οικογένεια, αφού οι μισθοί του ίδιου και της συζύγου του, η οποία είναι επίσης εκπαιδευτικός - φιλόλογος σε λύκειο της Μυτιλήνης -, είναι πλέον μειωμένοι. Ετσι, στις 22 Απριλίου θα ταξιδέψει, με έξοδα του υπουργείου Παιδείας, στη Νορβηγία μαζί με μαθητές του, προκειμένου να εκτοξεύσουν τον «Ικαρομένιππο 3D», τον δικό τους μικρό δορυφόρο, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSat, που διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος. Μάλιστα, το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης θα είναι το μοναδικό ελληνικό σχολείο - ανάμεσα στα μόλις 14 από όλη την Ευρώπη - που θα συμμετέχει στον διαγωνισμό.
Η... διαστημική ομάδα αποτελείται από οκτώ μαθητές. Οπως λένε, ο εκπαιδευτικός είναι αυτός που τους εμπνέει και τους παρακινεί να κάνουν πράγματα που δεν φαντάζονταν ότι θα μπορούσαν να τα φέρουν εις πέρας. Δεν είναι, μάλιστα, λίγοι εκείνοι οι μαθητές οι οποίοι μετά την ενασχόληση με τις διαστημικές αποστολές θέλουν να σπουδάσουν σε συναφή τμήματα. Οπως ο μαθητής και μέλος της ομάδας, Γιάννης Μυρσινιάς, ο οποίος νόμιζε πως η Κτηνιατρική είναι η σχολή που του ταίριαζε. «Τον τελευταίο χρόνο, όμως, αυτό έχει ανατραπεί εντελώς και πλέον είμαι σίγουρος πως θέλω να μπω είτε στο Τμήμα Φυσικής είτε σε αυτό των Εφαρμοσμένων Φυσικών Επιστημών».
Αυτό το διάστημα η ομάδα ολοκληρώνει τον «Ικαρομένιππο 3D», τον μικρό δορυφόρο, μεγέθους κουτιού αναψυκτικού, μένοντας στο σχολείο και μετά τη λήξη του ωραρίου. Το όνομα του εκπαιδευτικού δορυφόρου δεν ήταν τυχαίο. Εψαξαν και βρήκαν τον πρώτο ήρωα βιβλίου επιστημονικής φαντασίας κατά την αρχαιότητα, που δεν ήταν άλλος από τον Ικαρομένιππο, ο οποίος πρωταγωνιστούσε στο βιβλίο του Λουκιανού το 160 μ.Χ.
«Ο δορυφόρος μας, που θα έχει περίβλημα από ανθρακόνημα, θα πετάξει με έναν πύραυλο Intruder που θα εκτοξευτεί από τη βάση πυραύλων Andoya στο νορβηγικό νησί Αντένες, πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο, σε ύψος ενός χιλιομέτρου», εξηγεί ο αρχηγός της ομάδας, Ηλίας Θεοδωρίδης, ένας από τους τέσσερις μαθητές που θα πάνε στη Νορβηγία. Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος δέχεται τη συμμετοχή του σχολείου. Πριν από δύο χρόνια ο κ. Κοντέλλης με την τότε ομάδα πήρε μέρος στον ίδιο διαγωνισμό, κατακτώντας την 4η θέση.
Οι διακρίσεις για τον εκπαιδευτικό και το λύκειο της Μυτιλήνης είχαν ξεκινήσει νωρίτερα: το 2008, ένα βιντεοπαιχνίδι βασισμένο στην επιστημονική φαντασία, του έδωσε την πρώτη θέση στην κατηγορία με τίτλο «EuroInnovation» («Ευρωπαϊκή Πρωτοπορία») στον 5ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft. «Η Δίκη του Γαλιλαίου», όπως ήταν το όνομα του παιχνιδιού, έδινε τη δυνατότητα στους μαθητές να διδαχθούν τη σχολική ύλη στο μάθημα της Φυσικής με έναν διαφορετικό και πιο διασκεδαστικό τρόπο.
Πέρυσι, ο πρώτος «Ικαρομένιππος» που έφτιαξαν οι μαθητές του λυκείου ψηφίστηκε ως ένα από τα 24 καλύτερα πρότζεκτ στο 8ο Πανευρωπαϊκό Φόρουµ Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft, παίρνοντας το εισιτήριο για τον αντίστοιχο παγκόσμιο διαγωνισμό στην Ουάσιγκτον τον περασμένο Νοέμβριο. Το 2011, ωστόσο, ο κ. Κοντέλλης μαζί με μαθητές του άφησαν για λίγο στην άκρη τη διαστημική τους αποστολή και ασχολήθηκαν και με τη ρομποτική. Τα παιδιά πήραν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, όπου με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κατασκεύασαν και σχεδίασαν ένα ρομπότ και το προγραμμάτισαν να μαζεύει κύβους και να τους ταξινομεί ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος. «Αν στον μαθητή δώσεις το κατάλληλο κίνητρο, μπορεί να μεγαλουργήσει», λέει ο κ. Κοντέλλης.


ΤΟ ΧΟΜΠΙ. Μπορεί η φυσική, το Διάστημα και η οικογένειά του να είναι οι μεγάλες του αγάπες, ωστόσο υπάρχουν δύο πράγματα που γεμίζουν τις μπαταρίες του Γιώργου Κοντέλλη. «Από μικρός άκουγα ροκ μουσική. Τότε είχα, βέβαια, τη δυνατότητα να βάζω τέρμα τον ήχο και να ακούω τα τραγούδια στη διαπασών. Τώρα πια αυτό δεν μπορεί εύκολα να γίνει όταν έχεις οικογένεια και μικρά παιδιά», λέει. Τα τελευταία χρόνια, πάντως, ένα νέο χόμπι έχει μπει στη ζωή του: στον ελεύθερο χρόνο κάθεται μπροστά στον υπολογιστή και παίζει βιντεοπαιχνίδια. «Εχω μπει στον κόσμο των μαθητών μου και μπορώ να τους πω ποιο βιντεοπαιχνίδι μπορούν να παίξουν και ποιο δεν αξίζει».

ΕΙΠΕ
Το ενδιαφέρον των μαθητών μου... απογειώνεται

ΕΙΠΑΝ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ
Εχει τον αυθορμητισμό ενός παιδιού και την εμπειρία ενός μεγάλου
Ενας από τους μαθητές του
πηγή :http://www.tanea.gr

Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΠΥ;

Διαταραχή

Ελλειμματικής

Προσοχής

Υπερκινητικότητας

Είναι μια από τις συχνότερες νευροβιολογικές διαταραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Εμφανίζεται στο 5%-8% του μαθητικού πληθυσμού. Αν και είναι μια από τις πιο μελετημένες και τεκμηριωμένες παιδοψυχιατρικές διαταραχές παγκοσμίως, έχει συγχρόνως προκαλέσει τις περισσότερες συζητήσεις και εξακολουθεί να υποδιαγιγνώσκεται σε πολλές χώρες μεταξύ των οποιών και η Ελλάδα.

 

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ



Η Σελήνη είναι (ο μοναδικός) φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη, αρχαιοελληνική θεά του δορυφόρου αυτού. Λέγεται επίσης «Φεγγάρι» στη δημοτική γλώσσα, λιγότερο επίσημα ή ποιητικά.
Αποτελείται από στερεά υλικά με σύσταση παρόμοια με αυτή της Γης. Είναι το φωτεινότερο σώμα στην ουράνια σφαίρα μετά τον Ήλιο, επειδή είναι και το κοντινότερο στη Γη ουράνιο σώμα. Εξαιτίας αυτής της εγγύτητας, η Σελήνη έχει ισχυρή βαρυτική επίδραση στη Γη (παλιρροϊκή αλληλεπίδραση), προκαλώντας φαινόμενα όπως οι παλίρροιες, αλλά και επηρεάζοντας τον άξονα περιστροφής της. 
πηγή: wikipedia

                               ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΤΕΡΕΖΖΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ ΠΛΑΣΜΑ;


                                                      ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ




ΓΙΝΕΤΑΙ....



                                                  ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ


Δευτέρα 12 Μαρτίου 2012

ΚΡΙΣΗ...Ε, ΚΑΙ;


ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ


ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΜΕ, ΜΕ ΕΧΕΙΣ ΑΝΑΓΚΗ


                                                   ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ

Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

O ηχος του φονικου σεισμου της Ιαπωνιας


  
Την ηχητική υπόκρουση του βρυχηθμού του Εγκέλαδου δημιούργησαν αμερικανοί επιστήμονες

Τα σεισμικά κύματα της δόνησης των 9,0 βαθμών, η οποία προκάλεσε το τσουνάμι της Ιαπωνίας το Μάρτιο του 2011, μετατράπηκαν σε αρχεία ήχου που αποκαλύπτουν το μένος του Εγκέλαδου.

Η απόκοσμη «ηχητική υπόκρουση» του σεισμού καταγράφηκε από ερευνητές του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Τζόρτζια (γνωστού ως Georgia Tech) προκειμένου να αποσαφηνιστεί η σχέση ανάμεσα στην κύρια δόνηση και τους μετασεισμούς, καθώς και άλλα στάδια της σεισμικής αλληλουχίας.


H σεισμική «έκρηξη»

Στις μετρήσεις που καταγράφηκαν κοντά στη Φουκουσίμα, την περιοχή που επλήγη περισσότερο από το τσουνάμι, η κύρια δόνηση ακούγεται σαν ισχυρή έκρηξη. Ακολουθεί μια σειρά κρότων, οι οποίοι αντιστοιχούν στην ολίσθηση των τεκτονικών πλακών σε δεκάδες σημεία.

Οι μετακινήσεις αυτές πιθανώς θα διαρκέσουν χρόνια, αναφέρει η ερευνητική ομάδα στο Seismological Research Letters.

Ο σεισμός του Τοχόκι-Όκου ήταν ο τέταρτος ισχυρότερος που έχει καταγραφεί από το 1900. Ήταν επίσης ο καλύτερα καταγεγραμμένος σεισμός μέχρι σήμερα, χάρη σε ένα δίκτυο χιλιάδων σεισμογράφων που καλύπτει ολόκληρη τη σεισμογόνο Ιαπωνία.

Η προθυμία των Ιαπώνων να μοιραστούν τα σεισμικά δεδομένα με τους επιστήμονες άλλων χωρών βοήθησε στη μελέτη του φονικού σεισμού, επισημαίνουν οι Αμερικανοί ερευνητές.

Όπως εξηγούν, το ανθρώπινο αφτί αντιλαμβάνεται ήχους με συχνότητες από 20 Hz έως 20 KiloHerz, λίγο πιο ψηλά από τις χαμηλές συχνότητες των σεισμικών κυμάτων. Για να μετατρέψουν τις μετρήσεις των σεισμογράφων σε ακουστές συχνότητες, το μόνο που χρειάστηκε να κάνουν οι ερευνητές ήταν να αυξήσουν την ταχύτητα αναπαραγωγής. Αυτό όχι μόνο αυξάνει τις συχνότητες των κυμάτων αλλά επιτρέπει επίσης στους ακροατές να ακούσουν σε λίγα δευτερόλεπτα ένα φαινόμενο που στην πραγματικότητα διήρκεσε ώρες.

Καθώς εξαπλώνονταν από την Ιαπωνία σε ολόκληρο τον πλανήτη, τα σεισμικά κύματα επηρέασαν απομακρυσμένα ρήγματα και προκάλεσαν νέους σεισμούς σε απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων.

Στην άλλη άκρη του κόσμου, ομάδα του Georgia Tech κατάφερε να μετατρέψει σε ήχους τις μετατοπίσεις του εδάφους βαθιά στο ρήγμα του Αγίου Ανδρέα στην Καλιφόρνια.

Εδώ, τα κύματα της κύριας δόνησης ακούγονται σαν μακρινός κεραυνός. Ακολουθεί ένας ήχος υψηλής συχνότητας, σαν βροχή που σταματά και ξαναρχίζει, ο οποίος αντιστοιχεί σε μικροδονήσεις που προκλήθηκαν στο ρήγμα της Καλιφόρνια.

πηγή: http://www.tovima.gr/science

Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Μια δυσκολη συνδεσμολογια αντιστατων

Οι δώδεκα αντιστάτες του παραπάνω «κυβικού» κυκλώματος έχουν την ίδια αντίσταση R.
Οι ακροδέκτες Α και Β θα συνδεθούν με ηλεκτρική πηγή. Ποια είναι η ισοδύναμη (ολική) αντίσταση των δώδεκα αντιστατών;
      
πηγή: http://physicsgg.wordpress.com/

Η ιστορια του Ολυμπιακου


Αθλητικός σύλλογος του Πειραιά, από τους δημοφιλέστερους της χώρας. Καλλιεργεί 16 αθλήματα, στα περισσότερα από τα οποία έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο Ολυμπιακός ιδρύθηκε στις 10 Μαρτίου 1925 και προέρχεται από τη συγχώνευση του «Πειραϊκού Ποδοσφαιρικού Ομίλου» και του Ομίλου Φιλάθλων Πειραιά. Η απόφαση ελήφθη από επιφανείς Πειραιώτες στην ταβέρνα τού Μοίρα στην καρδιά του Πειραιά. Ανάδοχος ήταν ο αξιωματικός του Ναυτικού και αεροπόρος Νότης Καμπέρος, που θέλησε ο τίτλος του νέου συλλόγου να υποδηλώνει τη δύναμη, την αθλητική ισχύ, την ευγενή άμιλλα, την επικράτηση και εν τέλει το ολυμπιακό ιδεώδες. Ο βιομήχανος και μετέπειτα Δήμαρχος Πειραιά Μιχάλης Μανούσκος πρόσθεσε στο επίθετο Ολυμπιακός τις λέξεις Σύνδεσμος Φιλάθλων Πειραιώς κι έτσι ο πλήρης τίτλος του Πειραϊκού συλλόγου ήταν και παραμένει Ολυμπιακός Σύνδεσμος Φιλάθλων Πειραιώς (ΟΣΦΠ).
Ως έμβλημα του νέου συλλόγου επελέγη η κεφαλή ενός δαφνοστεφανωμένου εφήβου και χρώματα το κόκκινο και το άσπρο, κατόπιν προτάσεως του Γιάννη Ανδριανόπουλου, θαυμαστή της ερυθρόλευκης Άρσεναλ, από την εποχή που σπούδαζε νομικά στο Λονδίνο. Το πρώτο Δ.Σ. του Ολυμπιακού αποτέλεσαν οι: Μιχάλης Μανούσκος (πρόεδρος), Νότης Καμπέρος (αντιπρόεδρος), Τριαντάφυλλος Κρέμος (αντιπρόεδρος), Σταύρος Μαραγκουδάκης (γεν. γραμματέας), Θανάσης Κόκκινος (ταμίας), Παναγιώτης Λαγουρατζής (έφορος), Κώστας Κυρίμης, Νίκος Ζαχαρίας, Γιάννης Λουλουδάκης και Ε. Κασιμάτης.

Οι αδελφοί Ανδριανόπουλοι
Ο Ολυμπιακός ιδρύθηκε ως ποδοσφαιρικό σωματείο και γρήγορα επισκίασε τους ανταγωνιστές του στο λιμάνι, για να γίνει ο κυρίαρχος του Πειραιά, με επικεφαλής τη θρυλική πεντάδα των Ανδριανοπουλαίων, που αποτέλεσαν την ψυχή της ομάδας στα πρώτα της βήματα. Παιδιά γνωστής οικογένειας στον Πειραιά, με αθλητική παράδοση, έκαναν γνωστό το όνομα του Ολυμπιακού σ' όλη την Ελλάδα. Στην αρχή έπαιξαν οι τέσσερις Ανδριανόπουλοι, ο Γιάννης, ο Ντίνος, ο Γιώργος και ο Βασίλης. Αργότερα, εμφανίστηκε και ο Λεωνίδας και για ένα μικρό χρονικό διάστημα αγωνίστηκε και ο Στέλιος. Η πεντάδα της επίθεσης με τους πέντε αδελφούς έγινε θρύλος.
Οι χρυσές περίοδοι της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ολυμπιακού είναι η δεκαετία του '30, κατά την οποία ξεκίνησε η αντιπαράθεση με τον αιώνιο αντίπαλο Παναθηναικό, η δεκαετία του '50 με τα συνεχόμενα πρωταθλήματα, εποχή που η ομάδα απέκτησε το προσωνύμιό της Θρύλος και τη μεγάλη μάζα των οπαδών της, η περίοδος της προεδρίας Γουλανδρή στις αρχές της δεκαετίας του '70 και η τρέχουσα, που ξεκίνησε το 1993 με την ανάληψη της προεδρίας από τον επιχειρηματία Σωκράτη Κόκκαλη, ο οποίος παρέλαβε έναν διαλυμένο Ολυμπιακό και τον έκανε απόλυτο κυρίαρχο εντός των συνόρων.
Το μεγάλο πρόβλημα του ποδοσφαιρικού Ολυμπιακού είναι η διεθνής του παρουσία, που είναι πληθωρική αλλά ισχνή σε διακρίσεις και συχνά αντιμετωπίζεται με σκωπτική διάθεση από τους αντίπαλους οπαδούς. Δεν είναι τυχαίο που οι οπαδοί του θυμούνται ακόμα τη φιλική νίκη με 2-1 επί της μεγάλης Σάντος του Πελέ, που όμως σημειώθηκε το μακρινό 1961. Το 1999 ήταν μια χρονιά ορόσημο, καθώς η ομάδα έφθασε στους οκτώ του Τσάμπιονς Λιγκ και από καθαρή ατυχία δεν πέρασε στη φάση των ημιτελικών. Πιο εξωστρεφείς είναι οι ομάδες του μπάσκετ, του βόλεϋ και του πόλο, που έχουν στη συλλογή τους ευρωπαϊκούς τίτλους.

πηγή: http://www.sansimera.gr/

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

«Κοιταζω τη Γη και ειναι τόσο ομορφη»


Γιούρι Γκαγκάριν

 Αυτές ήταν οι πρώτες λέξεις του ανθρώπου στο διάστημα. Εκπρόσωπός του, ο Γιούρι Γκαγκάριν, ο πρώτος που μπήκε σε τροχιά γύρω από τη Γη.
Γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου του 1934 σ’ ένα μικρό χωριό, 160 χιλιόμετρα δυτικά της Μόσχας. Όταν τελείωσε το σχολείο, το 1950, γράφτηκε σε τεχνική σχολή, με σκοπό να γίνει μεταλλουργός, ενώ στον ελεύθερο χρόνο του παρακολουθούσε μαθήματα πιλότου. Ο εκπαιδευτής του διέκρινε το ταλέντο του και τον σύστησε στην Πολεμική Αεροπορία, όπου διακρίθηκε για τις πτητικές του ικανότητες, την πειθαρχία και τη σωματική του δύναμη.
Στα τέλη του 1959 υπέβαλε αίτηση για το πρώτο πρόγραμμα εκπαίδευσης κοσμοναυτών και παρότι διέθετε τη λιγότερη πείρα μεταξύ των δεκάδων συνυποψηφίων του, επιλέχθηκε για την πρώτη επανδρωμένη διαστημική αποστολή, στις 12 Απριλίου του 1961.
Ταξίδεψε με ταχύτητα 27.400 χιλιομέτρων την ώρα κι έφθασε σε ύψος 327 χιλιομέτρων. Η πτήση διήρκεσε 1 ώρα και 48 λεπτά. Αν και ήταν σύντομη, χρειάστηκε πολύ θάρρος. Κανείς δεν ήξερε πραγματικά εάν ο άνθρωπος θα μπορούσε να επιζήσει στο διάστημα. Οι πιθανότητες επιβίωσης κατά τους επιστήμονες ήταν μόλις 5%, ενώ η ασφαλής επιστροφή του στη Γη φάνταζε ως ένα μάλλον απίθανο ενδεχόμενο. Ουσιαστικά επρόκειτο για μία αποστολή αυτοκτονίας.

Η πτήση του έδωσε απαντήσεις σε πολλά σημαντικά ερωτήματα. Οι λεπτομερέστατες παρατηρήσεις του απέδειξαν ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος συνεχίζει να λειτουργεί το ίδιο καλά και στο διάστημα, διαψεύδοντας μία από τις σημαντικότερες ανησυχίες των επιστημόνων. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι η βαρύτητα δεν είναι απαραίτητη για την πέψη. Κατά την εκτόξευση και την επιστροφή του, ένιωσε τη βαρύτητα έξι έως οκτώ φορές μεγαλύτερη απ’ ότι στη Γη. Κατάφερε, όμως, να επιβιώσει.
Τραγική ειρωνεία, ο Γιούρι Γκαγκάριν σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα, στις 27Μαρτίου του 1968. Είχε επιλεχθεί να ηγηθεί της σοβιετικής αποστολής στο φεγγάρι, αλλά δεν πρόλαβε να επιστρέψει στο διάστημα. Ωστόσο με την ιστορική του πτήση άνοιξε το δρόμο για την κατάκτηση του διαστήματος.
πηγή: http://www.sansimera.gr/biographies/96