Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012

Αντιδοτο στον μαρασμο

                    του Σαράντου Καργάκου  -ιστορικού, φιλολόγου και δοκιμιογράφου

         Εἰλικρινά, αὐτό πού μέ φοβίζει στόν παρόντα καιρό δέν εἶναι ἡ οἰκονομική κρίση, ὅσο ὁ νεανικός μαρασμός καί ὁ «ξεχαρβαλισμός» (ἄς μοῦ συγχωρεθεῖ ὁ νεολογισμός). Βλέπω τούς νέους μαραμένους, μερικούς μανιασμένους καί κάποιους –λίγους εὐτυχῶς– παντελῶς ξεσαλωμένους. Εἶναι αὐτοί πού τρῶνε ὡς ἐπιδόρπιο τά «Σταφύλια τῆς Ὀργῆς» τοῦ Στάινμπεκ (ἄν τόν ἔχουν ἀκουστά) καί πού προσπαθοῦν τήν κάθε δύσκολη ἡμέρα μας νά τήν κάνουν «dies iroe» (= ἡμέρα ὀργῆς) καί καταστροφῆς. Ὡσάν διά τῆς καταστροφῆς θά προκύψει ἡ σωτηρία!
Δέν θέλω νά ἀσχοληθῶ μέ αὐτά τά περίφημα «Ὀργισμένα νιάτα» πού ξεκίνησαν, ὅταν ἤμουν κι ἐγώ ἕνα ὀργισμένο ἀλλά σκληρά ἐργαζόμενο «νιάτο»! Ἀπό τήν ἐποχή πού ἀνέβηκε στή σκηνή τό ἔργο τοῦ Ὄσμπορν, κάθε νεανική φουρνιά τό παίζει ὀργισμένη. Μέχρι πού κομφορμιστικά νά γίνει βολεμένη. Ὅπως θά γίνουν καί οἱ περισσότεροι τῆς σήμερον «ὀργισμένοι». Διότι ἡ ὀργή «πουλάει» πολιτικά.
Τό πρόβλημα γιά μένα εἶναι, τί γίνεται μέ τά ἄλλα παιδιά πού ἀπό τήν οἰκογενειακή θερμοκοιτίδα πέσανε στήν παγωνιά. Καί πού τό σχολεῖο τά ἔκανε ἀνάπηρα. Τά ἔμαθε νά μήν ξέρουν νά κάνουν καμμιά δουλειά. Θηλυκά πού δέν ξέρουν νά ράψουν ἕνα κουμπί, ἀγόρια πού δέν ξέρουν νά χειρισθοῦν μιά «πένσα», μιά τανάλια. Νά φυτέψουν ἕνα λουλούδι, νά κλαδέψουν ἕνα δεντρί.
Τό σοβαρότερο πάντως ἔγκλημα εἶναι αὐτό πού διαπράχθηκε εἰς βάρος τῆς νεανικῆς ψυχῆς. Ἔσβησε ἀπό τά στήθη τῶν νέων τό ἔμψυχον καί τό εὔψυχον, ὅπως θά ἔλεγε ὁ Θουκυδίδης. Ψυχές χωρίς ψυχή. Ξύλα πού δέν κάνουν οὔτε γιά προσάναμμα. Δέν εἶναι βέβαια εὐθύνη δική τους αὐτή ἡ φθοροεργός ἐπίδραση στόν ψυχικό τους κόσμο. Βασικοί φθορεῖς εἶναι ἡ οἰκογένεια, τό σχολεῖο, ἡ πολιτεία, ἡ περιρρέουσα κοινωνική ἀτμόσφαιρα καί τά ΜΜΕ, πού ἔχουν ἀναλάβει τόν κύριο ρόλο στήν «κακοπαιδαγώγηση» τῆς νεολαίας. Χρόνια τώρα ὅλοι μιλᾶνε στά παιδιά γιά δικαιώματα. Οἱ λέξεις καθῆκον, ὑποχρέωση, εὐθύνη ἔχουν ἀποβληθεῖ. Ὅλα τά σχολικά σκαλαθύρματα μνημονεύουν τή λέξη δικαίωμα. Τό καθῆκον ποτέ. Ἀλλ᾽ ἡ παιδεία τῶν δικαιωμάτων ἔφερε τήν ψυχική ἀτροφία.
Μπορεῖ τά παιδιά νά ἔπαιρναν σωματικό βάρος ἀλλά ἔχαναν σέ εἰδικό βάρος! Ἀκόμη καί τά τραγούδια (ἄν λέγεται τραγούδι αὐτή ἡ ἀκουστική τραγωδία!) πού ἀκοῦνε, ἀντί νά δημιουργεῖ μιά ἀνθισμένη, πλάθει ἀπεναντίας μιά χαλασμένη ψυχή.
Μπορεῖ ἐμεῖς, τά παιδιά τῆς Κατοχῆς, νά μήν χορτάσαμε ψωμί, ἀλλά χορτάσαμε τραγούδι. Τραγούδι πού ἔκανε ὄρθιες ψυχές, πού ἔκανε εὐαίσθητες τίς καρδιές. Παρότι Μανιάτης, γαλουχήθηκα, ἐκτός ἀπό τό ἀναγκαῖο μοιρολόι, μέ τίς ὑπέροχες κρητικές μαντινάδες. Στή φτωχογειτονιά πού μεγάλωσα, ἐκτός ἀπό τούς βάρδους τοῦ μπουζουκιοῦ, εἶχα τήν τύχη νά γνωρίσω καί δύο ὑπέροχους Κρητικούς. Ἄνθρωποι τῆς δουλειᾶς. Καί μάλιστα σκληρῆς δουλειᾶς.
Ἀλλά τό βράδυ ἔκαναν τό χαμόσπιτό τους παράδεισο. Ὁ ἕνας μέ τή λύρα κι ὁ ἄλλος μέ τό χρυσό λαρύγγι. Κοντά τους γνώρισα τίς μαντινάδες. Μιά ποίηση λιτή, μεγαλόπρεπη, μέ σύντομη ἔκφραση ἀλλά πού εἶχε λάμψη κεραυνοῦ. Ἦχος πού μετουσιωνόταν σέ ἰαχή ἐλευθερίας, σέ μάθημα παλληκαριᾶς, λεβεντιᾶς, ἀπροσκύνητου ἤθους.
Κυρίως, ὅμως, οἱ μαντινάδες αὐτές στάθηκαν γιά μένα ὑψηλό μάθημα κοινωνικῆς εὐθύνης.
Κι ἔτσι τῆς δίδαξα στούς χιλιάδες μαθητές μου. Ἡ ζωή εἶναι δική σου ὑπόθεση• ὄχι τοῦ κράτους. Φτιάξε γερά τόν ἑαυτό σου καί μετά κτίσε μόνος τή ζωή σου. Μήν περιμένεις ἀπό κανέναν νά κάνει γιά σένα ὅ,τι μπορεῖς νά κάνεις μόνος σου! Τί καλύτερο μποροῦμε νά διδάξουμε σήμερα τά παιδιά ἀπό τίς μαντινάδες πού τραγουδούσαμε παλιά; Αὐτές δημιουργοῦσαν μιά ἀγωγή πού ἔφερνε τήν ἀναγωγή. Κι αὐτές, ἄν γίνονταν βίωμα τῶν σημερινῶν παιδιῶν, θά μποροῦσαν νά τούς σταθοῦν ὁδηγός στά σκοτεινά μονοπάτια τοῦ μέλλοντος. Γι᾽ αὐτά τά τρομαγμένα παιδιά προσφέρω ἀπό μνήμης ὅ,τι ἐδίδασκα παλιά:
«Ὄντες λογιάσεις μιά δουλειά,
ὄρτσα καί μή φοβᾶσαι
Ἀμόλα τη τή νιότη σου
καί μήν τηνε λυπᾶσαι!
Ὄρτσα, διόλε, τήν πίστη σου
κι ὅπου τό βγάλει ἡ βράση
γιά πού θά σάσει (= φτιάξει) μιά δουλειά
γιά πού θ᾽ ἀποχαλάσει...». 
Ποιό μήνυμα πρέπει νά μεταδώσουμε στά παιδιά; Ἕνα ἀρκεῖ: «Μπορεῖς, τόλμησε μόνο».
Αὐτό πού ἔλεγαν οἱ ἀρχαῖοι, «Ὁ τολμῶν νικᾶ», τό ἔλεγαν –ἴσως καί νά τό λένε ἀκόμη– οἱ Κρητικοί σέ κάθε τους τραγούδι. Τό πρόσωπο τῆς ἀδάμαστης, τῆς πολυαιματωμένης Κρήτης λάμπει σάν πετράδι στό κορμί τῆς Ἑλλάδος καί τό τραγούδι της, ἐκεῖνο τό κέλευσμα γιά ἡρωική στάση ζωῆς εἶναι τό ὑψηλότερο μάθημα πολιτικῆς καί κοινωνικῆς ἀγωγῆς. Θυμᾶμαι:
«Ἀπού ᾽ναι νιός καί δέν πατεῖ
τό μάρμαρο νά τρίζει,
ἴντα τή θέλει τή ζωή
νά τηνε κουλαντρίζει...».
Θέλει παλληκαριά ἡ ζωή γιά νά τήν «κουλαντρίσουμε» σωστά. Αὐτό πρέπει νά τό ποῦμε στά παιδιά. Δέν ἀρκεῖ μόνον ἡ ὑλική τροφή. Χρειάζεται καί μιά ψυχοτονωτική ἀγωγή. Ὄχι μέ ψυχοφάρμακα. Ἀλλά μέ μιά παιδεία εἰς ἡρωισμόν. Ἡρωισμό γράφω, ὄχι μαγκιά. Ἡ μαγκιά μάγκωσε τήν Ἑλλάδα καί τήν καθήλωσε στά χαμηλά. Παιδεία πού νά προσφέρει ἰδανικά. Κάποτε δίδασκα: «Νέοι χωρίς ἰδανικά κέλυφος ἄνευ οὐσίας». Κανείς δέν διενοεῖτο τότε νά διαφωνήσει. Φέτος πού τό εἶπα κάπου, ἕνας νεαρός μοῦ ἀπάντησε: «Πλάκα μᾶς κάνεις; Τά ἰδανικά τώρα εἶναι στά παλιατζήδικα».
Δέν τό ἀποκλείω. Ἐκεῖ τά ρίξανε οἱ ἀρχιτέκτονες τῶν ἐκπαιδευτικῶν μεταρρυθμίσεων. Ἀλλά μαζί μέ τά πεταμένα στά σκουπίδια ἰδανικά, πετάγονται σάν ἄδεια κουτιά καί τά ἴδια τά παιδιά. Ἀπό κάπου βαθειά ἀκούω νά ἔρχεται μιά ἀπελπισμένη νεανική κραυγή:
– Δῶστε μου ἕνα ζευγάρι μεταχειρισμένα –ἔστω– ἰδανικά. Ἴσως ὁ λόγος αὐτός τοῦ Ἴψεν, ἄν πολλαπλασιασθεῖ, νά μᾶς ὑψώσει κάποια στιγμή. 
πηγή: http://www.elzoni.gr/html/ent/529/ent.18529.asp

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Μια πρωτοτυπη παρουσιαση των Στοιχειων του Περιοδικου Πινακα




"ΔΕΠΥ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ"


Ημερίδα για εκπαιδευτικούς, επαγγελματίες ψυχικής-γενικής υγείας και γονείς
υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και την υποστήριξη του Σωματείου ADHD HELLAS

Σάββατο 31/3/2012, ώρα 9.30πμ – 2.30μμ
Υπουργείο Παιδείας, αίθουσα Ζακλιν ντε Ρομιγύ, οδός Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι Αττικής (στ. Νερατζιώτισσα)


10.00-10.20
ΟΜΙΛΙΑ: «ΔΕΠΥ και Ενδοσχολική Βία»: Γ. Κολαΐτης
Συντονίστρια: Τ. Κόρπα  

10.20-11.30
ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Α΄. « ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ  ΖΩΗ»
Συντονιστές: Π. Περβανίδου, Ι. Χατζηπαντελής.
1. «Εξάσκηση Δυνατοτήτων Προσοχής, ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για μικρά παιδιά»: Τ. Κόρπα
2. «Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σε νήπια και παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας με ΔΕΠΥ»: Ι.       Γιαννοπούλου
3. «Τεχνικές υποστήριξης προσαρμοστικής συμπεριφοράς για δύσκολους μαθητές»: Κ. Κανάρη
Ερωτήσεις

11.30-12.00
Διάλειμμα

12.00-13.40
ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Β΄. «ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ  ΕΦΗΒΕΙΑΣ»
Συντονιστές: Σ. Αρώνη, Σ. Γεωργουτσάκου. 
1. «Σφαιρική αντιμετώπιση των διασπαστικών συμπεριφορών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»: Χ. Σκαλούμπακας
2. «Από το Γυμνάσιο στο Λύκειο: Νέες αξίες, αλλιώτικα κίνητρα»: Ε. Αγγελάκης
3. «Προκλήσεις και περιορισμοί αξιολόγησης στον επαγγελματικό προσανατολισμό εφήβων με ΔΕΠΥ»: Ε.Μπάρλου
Ερωτήσεις

13.40-14.30
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ: Συντονίστρια: Τ.Κόρπα

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Πως να εξαφανισετε ενα μαγνητικο πεδιο



Νέος αντι-μαγνητικός μανδύας κάνει αόρατα τα αντικείμενα, από τα μαγνητικά πεδία
     
       Ισπανοί και Σλοβάκοι ερευνητές δημιούργησαν έναν «αντιμαγνήτη», συγκεκριμένα ένα κύλινδρο που καθιστά το περιεχόμενό του αόρατο στα μαγνητικά πεδία. Έτσι, μετά από τους μανδύες που κρύβουν αντικείμενα από το φως, τον ήχο, τα κύματα των σεισμών και του νερού, έρχονται να προστεθούν και τα μαγνητικά πεδία.
Ο νέος μαγνητικός μανδύας αποτελείται από σχετικά φθηνά υλικά που είναι διαθέσιμα στην αγορά (υπεραγώγιμα και σιδηρομαγνητικά), γι’ αυτό η παραγωγή του, που εκτιμάται ότι κοστίζει μόλις 1.000 ευρώ, δεν θεωρείται δύσκολη. Είναι ο πρώτος τέτοιου είδους μανδύας που φαίνεται δυνατό να κατασκευαστεί με σχετική πρακτική ευκολία.
Οι ερευνητές του Τμήματος Φυσικής του Αυτόνομου Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης και του Ινστιτούτου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών της Ακαδημίας Επιστημών της Σλοβακίας, με επικεφαλής τον ‘Αλβαρ Σάντσεθ και τον Φεντόρ Γκομόρι αντίστοιχα, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό «Science», σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο και το «Nature», δημιούργησαν ένα αντι-μαγνητικό μανδύα αορατότητας που καθιστά μαγνητικά «αόρατο» ή «ανύπαρκτο» οποιοδήποτε αντικείμενο μέσα ή κάτω από αυτόν.
Ο αντι-μαγνήτης (μανδύας) απαγορεύει σε οποιοδήποτε μαγνητικό πεδίο μέσα σε αυτόν να διαρρεύσει προς τα έξω, ενώ παράλληλα δεν γίνεται αντιληπτός από τα εξωτερικά στατικά μαγνητικά πεδία. Ο μανδύας αποτελείται από δύο ομόκεντρα επίπεδα, ένα εσωτερικό υπεραγώγιμο υλικό (που απωθεί τα μαγνητικά πεδία) και ένα εξωτερικό σιδηρομαγνητικό στρώμα αποτελούμενο από σίδηρο, νικέλιο και χρώμιο (που ελκύει τα μαγνητικά πεδία), με τελικό αποτέλεσμα την αλληλοεξουδετέρωση των δύο επιδράσεων και, έτσι, την εξαφάνιση οποιουδήποτε ίχνους της συσκευής σε ένα εξωτερικό μαγνητικό πεδίο.
Οι θεωρητικοί υπολογισμοί για τη δημιουργία του μανδύα βασίζονται στις περίφημες εξισώσεις του Μάξγουελ για τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία, οι οποίες είχαν διατυπωθεί πριν από περίπου 160 χρόνια.
Οι αντι-μαγνήτες βασίζονται στους πιο γνωστούς μανδύες οπτικής αορατότητας, τους οποίους πρώτος πρότεινε ο βρετανός φυσικός Τζον Πέντρι του Imperial College του Λονδίνου το 2006 και έκτοτε η σχετική έρευνα έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη διεθνώς, με συνεχείς προόδους. Ο Πέντρι, ο οποίος πάλι ήταν ο πρώτος που το 2008 παρουσίασε μια θεωρητική εργασία για τη δημιουργία ενός αντιμαγνητικού μανδύα, χαιρέτισε ως «ορόσημο» το νέο επίτευγμα.
Οι Ισπανοί και Σλοβάκοι ερευνητές δοκίμασαν με επιτυχία τον αντι-μαγνήτη τους σε στατικό μαγνητικό πεδίο ισχύος 40 mT (milliTesla). Προς το παρόν, ο μανδύας είναι μικρός (12,5 επί 12 χιλιοστά), όμως στο μέλλον, κατά τους επιστήμονες, θα μπορούσε να φθάσει σε μέγεθος αρκετά μέτρα, αντίθετα με άλλους μανδύες.
Τα μαγνητικά πεδία είναι θεμελιώδη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Το 99% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται σήμερα, παράγεται με τη βοήθεια μαγνητών στους ηλεκτρικούς σταθμούς. Επίσης αξιοποιούνται στην πληροφορική, στην ηλεκτρονική κ.α. Οι επιστήμονες εδώ και πολλά χρόνια γνωρίζουν πολύ καλά να δημιουργούν μαγνητισμό, όχι όμως το αντίστροφο, δηλαδή να ακυρώνουν τα μαγνητικά πεδία κατά βούληση. Ο νέος μανδύας ανοίγει το δρόμο ακριβώς γι’ αυτό.
Μεταξύ άλλων, μπορεί να υπάρξουν εφαρμογές του στην ιατρική και στην ασφάλεια, καθώς τα στατικά μαγνητικά πεδία χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές όπως οι μαγνητικές τομογραφίες (ένας βηματοδότης στην καρδιά ενός ασθενούς θα ήταν πλέον «αόρατος» και δεν θα αντιμετώπιζε κίνδυνο). Ακόμα, υπάρχουν δυνητικές στρατιωτικές εφαρμογές, ιδίως στο ναυτικό (π.χ. τα υποβρύχια θα είναι μαγνητικά αόρατα). Από την άλλη όμως, θα προέκυπτε πρόβλημα με τα μαγνητικά μηχανήματα σάρωσης στις πύλες επιβίβασης των αεροδρομίων, αφού κάποιος με τον αντι-μαγνήτη πάνω του θα μπορούσε να περάσει ένα μεταλλικό όπλο από τον έλεγχο χωρίς να εντοπιστεί.

πηγή: http://physicsgg.wordpress.com/

Νεα στοιχεια θετουν σε αμφισβητηση την καθιερωμενη θεωρια δημιουργιας της Σεληνης.

    
Οι επιστήμονες, εδώ και χρόνια, πιστεύουν ότι η Σελήνη δημιουργήθηκε μετά από μία σφοδρή σύγκρουση ενός μεγάλου ουράνιου σώματος όσο ο ‘Αρης πάνω στη Γη, πριν από περίπου 4,5 δισ. χρόνια. Όμως αυτή η επικρατούσα θεωρία τίθεται τώρα σε αμφισβήτηση, καθώς μία νέα χημική ανάλυση των σεληνιακών πετρωμάτων, όσον αφορά την ποσότητα του τιτανίου, διαπίστωσε ότι είναι υπερβολικά όμοια με την αντίστοιχη των γήινων πετρωμάτων, κάτι που δεν δικαιολογείται αν το φεγγάρι είχε σχηματιστεί από δύο διαφορετικά σώματα, τη Γη και το άλλο που έπεσε πάνω της.
Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Σικάγο, με επικεφαλής την γεωχημικό Τζουντζούν Ντρανγκ του πανεπιστημίου του Σικάγο, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό γεωεπιστήμης «Nature Geoscience», σύμφωνα με το «Science» και το «Nature», χρησιμοποίησαν ένα φασματογράφο μάζας για να κάνουν την πιο ακριβή μέτρηση που έχει γίνει μέχρι σήμερα, της αναλογίας των ισοτόπων τιτανίου-50 και τιτανίου-47, τα οποία περιέχονται στα δείγματα σεληνιακών βράχων που έφεραν για μελέτη στη Γη οι αποστολές «Απόλλων» τη δεκαετία του ΄70 (τα άτομα των περισσότερων χημικών στοιχείων, όπως το τιτάνιο, υπάρχουν στη φύση σε ελαφρώς διαφορετικές μορφές, που λέγονται ισότοπα και έχουν διαφορετικές μάζες ανάλογα με τον αριθμό των νετρονίων στον πυρήνα τους)…..
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η αναλογία των δύο ισοτόπων στη Σελήνη είναι ουσιαστικά ίδια με αυτή που υπάρχει στον μανδύα της Γης (το στρώμα μεταξύ του φλοιού και του πυρήνα), δηλαδή περίπου 4 μέρη ανά εκατομμύριο. Όμως αυτή η ομοιότητα δεν δικαιολογείται, αν η Σελήνη, από γεωλογική άποψη, αποτελεί όχι κομμάτι μόνο της Γης, αλλά μίγμα δύο ουρανίων σωμάτων. Κανονικά, η χημική «υπογραφή» της Σελήνης θα έπρεπε να αντανακλά και τους δύο «γονείς» της, τόσο τη Γη, όσο και το άλλο άγνωστο σώμα που συγκρούστηκε με τον πλανήτη μας. Το σώμα αυτό πρέπει να είχε διαφορετική γεωχημική σύσταση από τη γήινη, αφού οι μελέτες μετεωριτών που έχουν πέσει στη Γη από το διάστημα, δείχνουν ότι έχουν αφθονία ισοτόπων τιτανίου (έως 600 μέρη ανά εκατομμύριο).
Οι επιστήμονες έχουν υπολογίσει ότι, μετά την τρομακτική πρόσκρουση και τα υλικά που εκτινάχτηκαν στο διάστημα για να σχηματίσουν τελικά το δορυφόρο μας, η Γη συνεισέφερε κατά προσέγγιση έως το 60% της Σελήνης και το άλλο σώμα τουλάχιστον το 40%. Έτσι, η Σελήνη δεν θα έπρεπε σήμερα να έχει ακριβώς ίδια με τη Γη αναλογία των ισοτόπων τιτανίου στο έδαφός της.
Η νέα ανάλυση δεν είναι η μόνη που ρίχνει σοβαρή σκιά αμφιβολίας στην προέλευση της Σελήνης. Οι επιστήμονες ήδη γνωρίζουν ότι η αναλογία των ισοτόπων οξυγόνου στα σεληνιακά πετρώματα είναι επίσης ίδια με αυτή στον μανδύα της Γης. Η ανακάλυψη ότι κάτι ανάλογο συμβαίνει με το τιτάνιο, ενισχύει την άποψη ότι κάτι πάει λάθος με την κυρίαρχη θεωρία δημιουργίας της Σελήνης.
Μία εναλλακτική θεωρία, που θα εξηγούσε καλύτερα τα νέα στοιχεία, είναι ότι η Σελήνη δημιουργήθηκε αποκλειστικά από τη Γη, όταν ένα τμήμα της τελευταίας αποκόπηκε, όσο ακόμα η φυγόκεντρη δύναμη του πλανήτη μας ήταν ισχυρότερη από την κεντρομόλο δύναμη της βαρύτητας. Όμως και αυτό το σενάριο έχει διάφορες αδυναμίες. Από την άλλη, οι επιστήμονες προσπαθούν να φανταστούν μία κατάλληλη τροποποίηση του κυρίαρχου μοντέλου της δημιουργίας της Σελήνης μετά από πρόσκρουση, έτσι ώστε να εξηγούνται και τα νέα στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν υπάρχει ακόμα οριστική απάντηση για τον τρόπο που δημιουργήθηκε το φεγγάρι.
πηγή: http://physicsgg.wordpress.com/

Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΣΤΗΝ ΠΝΥΚΑ


8 Οκτωβρίου 1838

      Ο λόγος που έβγαλε ο Κολοκοτρώνης ανεβασμένος στα βράχια της Πνύκας, όπως στα παλιά τα χρόνια τόσοι τρανοί ρήτορες στους Αθηναίους, στέκεται η πνευματική διαθήκη του ήρωα στο Έθνος. Ο λόγος του αγράμματου, μα σοφού στρατηγού προς τα νιάτα της Αθήνας του 1838.

Εφημερίς "Ο Αιών", 13 Νοεμβρίου 1838


Παιδιά μου! Εις τον τόπον τούτον, οπού εγώ πατώ σήμερα, επατούσαν και  εδημηγορούσαν τον παλαιόν  καιρόν άντρες σοφοί και άντρες με τους οποίους  δεν είμαι άξιος να συγκριθώ, και ούτε να φθάσω τα ίχνη των....

Εγώ επιθυμούσα να σας ιδώ, παιδιά μου, στη μεγάλη δόξα των προπατόρων μας κι έρχομαι να σας είπω όσα στον καιρό του αγώνα μας και πριν απ' αυτόν κι ύστερα απ' αυτόν ο ίδιος παρατήρησα κι απ' αυτά να κάμωμεν συμπερασμούς και για την μέλλουσαν ευτυχία σας, μολονότι ο Θεός μόνος ηξεύρει τα μέλλοντα.

Και διά τους παλαιούς Έλληνας, οποίας γνώσεις είχαν και ποία δόξα και τιμήν έχαιραν κοντά εις τα άλλα έθνη του καιρού των, οποίους ήρωας στρατηγούς, πολιτικούς είχαν, διά ταύτα σας λέγουν καθ' ημέραν οι διδάσκαλοί σας και οι πεπαιδευμένοι σας. Εγώ δεν είμαι αρκετός. Σας λέγω μόνον πως ήτον σοφοί, και από εδώ επήραν και εδανείσθηκαν τα άλλα έθνη την σοφίαν των... Αυτοί διέφεραν από ημάς εις την θρησκείαν, διότι επροσκυνούσαν τις πέτρες και τα ξύλα. Αφού ύστερα ήλθεν εις τον κόσμον ο Χριστός, οι λαοί όλοι επίστευσαν εις το Ευαγγέλιό του και έπαυσαν να λατρεύουν τα είδωλα... Οι παλαιοί Έλληνες, οι πρόγονοί μας, έπεσαν εις την διχόνοια και ετρώγονταν μεταξύ τους και έτσι έλαβαν καιρόν πρώτα οι Ρωμαίοι, έπειτα άλλοι βάρβαροι, και τους υπόταξαν. Ύστερα ήλθαν και οι Μουσουλμάνοι, και έκαμαν ότι μπορούσαν, διά να αλλάξει ο λαός την πίστη του... Έκοψαν γλώσσες σε πολλούς ανθρώπους, αλλ' εστάθη αδύνατο να το κατορθώσουν... Τον ένα έκοβαν, ο άλλος τον σταυρό του έκανε.

Σαν είδε τούτο ο  σουλτάνος, διώρισε έναν βιτσερέ (αντιβασιλέα), έναν Πατριάρχη και του έδωσε την εξουσία της Εκκλησίας. Αυτός και ο λοιπός Κλήρος έκαμαν ό,τι τους έλεγε ο Σουλτάνος. Ύστερον έγιναν οι Κοτζαμπάσηδες εις όλα τα μέρη. Η τρίτη τάξις, οι έμποροι, και οι προκομμένοι, το καλλίτερο  μέρος των πολιτών, μη υποφέροντες τον ζυγό έφευγαν κι οι  γραμματισμένοι επήραν τα βιβλία και φύγαν από την Ελλάδα, την πατρίδα των, κι έτσι έμεινε ο λαός, όστις στερημένος από τα μέσα της  προκοπής, εκατήντησεν εις αθλίαν κατάσταση, και αυτή αύξαινε καθ' ημέρα  χειρότερα... διότι αν βρισκόταν μεταξύ του λαού κανείς με λίγη άνθηση τον λάμβανε ο κλήρος, όστις έχαιρε προνόμια, ή εσύρετο από τον έμπορον της Ευρώπης ως βοηθός του ή εγίνετο γραμματικός του προεστού. Και μερικοί μη υποφέροντες την τυραννίαν των Τούρκων και βλέποντες τις δόξες και τις ηδονές οπού απελάμβανον αυτοί, άφηναν την πίστη τους και εγίνοντο Μουσουλμάνοι. Και τοιουτοτρόπως κάθε μέρα ο λαός ελίγνευε και επτώχυνε.

Εις αυτήν την δυστυχισμένη κατάσταση μερικοί από τους φυγάδες γραμματισμένους εμετέφραζαν και έστελναν εις την Ελλάδα βιβλία. Και  σαν τους πρέπει να χρεωστούμεν  ευγνωμοσύνη, διότι ευθύς οπού κανένας άνθρωπος από το λαό εμάνθανεν τα κοινά γράμματα, εδιάβαζεν αυτά τα βιβλία και έβλεπε ποίους είχαμε προγόνους, τι έκαμεν ο Θεμιστοκλής, ο Αριστείδης και οι άλλοι πολλοί παλαιοί μας, και εβλέπαμεν και εις ποίαν κατάσταση ευρισκόμεθα τότε... Όθεν μας ήρθε στο νου να τους μιμηθούμε και να γίνομε ευτυχέστεροι και έτσι έγινε και επροόδευσεν η εταιρεία.

Όταν  αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι ήμεθα, ούτε πως δεν έχομεν άρματα, ούτε ότι οι Τούρκοι  εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις, ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε, "πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιτοκάραβα βατσέλα", αλλά, ως μία βροχή, έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της Ελευθερίας μας... και όλοι, και οι κληρικοί και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι συμφωνήσαμεν σ' αυτό το σκοπό και κάναμεν την επανάσταση.

Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοιαν και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι... Ο ένας πήγαινε στον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, η γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα στο  στρατόπεδο και εάν αυτή η ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία, και ίσως εφθάναμεν και εις την Κωνσταντινούπολη...

Τόσο τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουαν Έλληνα και φεύγαν χίλια μίλια μακριά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός κι ένα καράβι μια αρμάδα. Αλλά δεν εβάσταξε. Ήλθαν μερικοί και ηθέλησαν να γένουν μπαρμπέρηδες εις του κασίδη το κεφάλι. Μας πονούσε το μπαρμπέρισμά τους μα τι να κάνουμε; Είχαμε κι αυτουνών την ανάγκη.

Από τότε ήρχισεν η διχόνοια και εχάθη η πρώτη προθυμία και ομόνοια. Κι όταν έλεγες του Κώστα να δώσει χρήματα διά τας ανάγκας του έθνους, ή να πάει στον πόλεμο, τούτος πρόβαλλε το Γιάννη. Και με αυτό τον τρόπο κανείς δεν ήθελε να συντράμει, μήτε να πολεμήσει. Και τούτο εγίνετο, επειδή δεν είχαμε έναν αρχηγό και μίαν κεφαλή. Αλλά μας έμπαινε Πρόεδρος έξι μήνες, εσηκώνετο ο άλλος και τον έρριχνε, και εκάθετο  αυτός άλλους τόσους, και έτσι ο ένας ήθελε τούτο κι ο άλλος το άλλο. Ίσως όλοι ηθέλαμε το καλό, πλην καθένας κατά τη γνώμη του. Όταν προστάζουνε πολλοί, ποτέ το σπίτι δεν κτίζεται, ούτε τελειώνει. Ο ένας λέει ότι η πόρτα πρέπει να βλέπει στο ανατολικό μέρος, ο άλλος στο αντικρυνό κι ο άλλος στο βοριά, σαν να ήταν το σπίτι στον αραμπά και να γυρίζει καθώς λέγει ο καθένας. Με τούτον τον τρόπο δεν κτίζεται ποτέ το σπίτι, αλλά πρέπει να είναι αρχιτέκτονας, οπού να προστάζει πώς θα γίνει. Παρομοίως κι εμείς χρειαζόμαστε έναν αρχηγό κι έναν αρχιτέκτονα, όστις να προστάζει κι οι άλλοι να υπακούνε και ν' ακολουθάνε. Αλλά επειδή είμαστε σε τέτοια κατάσταση, εξαιτίας της διχόνοιάς μας, έπεσε η Τουρκιά πάνω μας και κοντέψαμε να χαθούμε και εις τους στερνούς επτά χρόνους δεν κατορθώσαμε μεγάλα πράγματα.

Εις  αυτή την κατάσταση έρχεται ο Βασιλεύς, τα πράματα ησυχάζουν και το εμπόριο κι η γεωργία κι οι τέχνες αρχίζουν να προοδεύουν και μάλιστα η παιδεία. Αυτή η μάθηση θα μας αυξήσει και θα μας ευτυχήσει. Αλλά για να αυξήσουμε, χρειάζεται κι η στερέωση της πολιτείας μας, που γίνεται με την καλλιέργεια και με την υποστήριξη του θρόνου. Ο Βασιλεύς είναι νέος, και συμμορφώνεται με τον τόπο μας. Δεν είναι προσωρινός αλλ' η βασιλεία του είναι διαδοχική, και θα περάσει στα παιδιά των παιδιών του, και με αυτόν και σεις και τα παιδιά σας θα ζήσετε. Πρέπει να φυλάξετε την πίστη σας και να τη στερεώσετε, διότι όταν επιάσαμε τα άρματα, είπαμε πρώτα υπέρ Πίστεως κι ύστερα υπέρ Πατρίδος. Όλα τα έθνη του κόσμου έχουν και φυλάνε μία θρησκεία. Να μην έχετε πολυτέλεια, να μην πηγαίνετε στους καφενέδες και στα μπιλιάρδα. Να δοθήτε εις τας σπουδάς σας και καλλίτερα να κοπιάσετε ολίγον, δυο και τρεις χρόνους και να ζήσετε ελεύθεροι στο επίλοιπο της ζωής σας, παρά να περάσετε τέσσερις-πέντε χρόνους τη νεότητά σας και να μείνετε αγράμματοι, να σκλαβωθείτε εις τα γεράματά σας. Να ακούετε τας συμβουλάς των διδασκάλων και γεροντοτέρων και κατά την παροιμία "μύρια ήξευρε και χίλια μάθαινε".

Η προκοπή σας και η μάθησή σας να μη γενεί σκεπάρνι μόνο για το άτομό σας, μα να κοιτάζει το καλό της κοινότητας, γιατί μέσα στο καλό αυτό βρίσκεται και το δικό σας.

Εγώ παιδιά μου, κατά κακή μου τύχη, εξαιτίας των περιστάσεων, έμεινα αγράμματος και διά τούτο σας ζητώ συγχώρεση, διότι δεν ομιλώ καθώς οι δάσκαλοί σας. Σας είπα όσα ο ίδιος είδα, ήκουσα και εγνώρισα, διά να ωφεληθήτε από τα περασμένα κι από τα κακά αποτελέσματα της διχόνοιας, την οποία να αποστρέφεσθε, και να έχετε ομόνοια. Εμάς μη μας τηράτε πλέον. Το έργο μας και ο καιρός μας επέρασε και οι μέρες της γενιάς που σας άνοιξε το δρόμο, θέλουν σε λίγο περάσει. Την ημέρα της ζωής μας θέλει διαδεχθεί η νύκτα του θανάτου μας, καθώς την ημέρα των Αγίων Ασωμάτων θέλει διαδεχθεί η νύκτα και η αυριανή ημέρα. 

Εις εσάς μένει να ισάσετε και να στολίσετε τον τόπο όπου ημείς ελευθερώσαμε και διά να γίνει τούτο, πρέπει να έχετε ως θεμέλια της Πολιτείας την ομόνοια, την θρησκεία, την καλλιέργεια του θρόνου και την φρόνιμον ελευθερία. Τελειώνω τον λόγον μου. Ζήτω ο Βασιλεύς μας Όθων! Ζήτω οι σοφοί διδάσκαλοι! Ζήτω η Ελληνική Νεολαία!
Πηγή:  http://www.antibaro.gr/

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Ενα λιτρο φως» σε 1 εκατ. παραγκες – Δειτε πως φτιαχνεται το ηλιακο μπουκαλι-λαμπα (video)


Το μπουκάλι-λάμπα του ενός λίτρου που ανέπτυξαν φοιτητές του ΜΙΤ σε συνεργασία με τον Mac Diaz, ιδρυτή του MyShelter Foundation λειτουργεί ως εξής: γεμίζεται με νερό και χλωρίνη και τοποθετείται στην τρύπα μιας μεταλλικής οροφής. Το ηλιακό φως διαθλάται μες το υγρό και δημιουργεί καθαρή ακτινοβολία ισοδύναμη με 55 ή 60 βατ καθαρού λευκού φωτός. Η χλωρίνη εμποδίζει τη δημιουργία άλγης. Τα μπουκάλια δεν θερμαίνονται και είναι σχεδιασμένα να παράγουν καθαρό φως για πέντε χρόνια.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτούν οι Pepsi, Bosch και άλλες εταιρείες και έχει σκοπό να φέρει το φως στο ⅓ των Φιλιππινέζων που ζουν στο σκοτάδι.

Δείτε στο video πώς φτιάχνεται το μπουκάλι-λάμπα.

πηγή: http://www.econews.gr/

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΤΕ ΤΗ ΓΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ



Το μέλλον του Πλανήτη το κρατάμε στα χέρια μας και εμείς. Μερικά απλά βήματα δικά μας είναι σημαντικά για το περιβάλλον. Κάτι πρέπει να γίνει και θα γίνει από μας!
 
  • Αν αντικαταστήσουμε έναν από τους κλασικούς λαμπτήρες με άλλους, χαμηλής ενέργειας (καταναλώνει το 1/5 της ενέργειας ενός συμβατικού λαμπτήρα), γλιτώνουμε 115 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ετησίως και 12 περίπου ευρώ από τον λογαριασμό της ΔΕΗ. (Αν κάθε Ελληνικό νοικοκυριό άλλαζε από μία μόνο λάμπα οι Έλληνες θα γλιτώνανε 500. 000 τόνους ετησίως!).
  • Μπορούμε να επιβιώσουμε και δίχως τα ενεργειοβόρα κλιματιστικά στο σπίτι και στο αυτοκίνητο. Τα ψυκτικά μέσα που χρησιμοποιούνται ακόμη και στα πλέον σύγχρονα κλιματιστικά επιβαρύνουν το περιβάλλον πολύ περισσότερο και από το διοξείδιο του άνθρακα και μένουν στην ατμόσφαιρα για χιλιάδες χρόνια.
  • Αν αντικαταστήσουμε τον ηλεκτρικό θερμοσίφωνα με έναν ηλιακό γλιτώνουμε ετησίως 1,5 τόνο διοξειδίου του άνθρακα και 150 περίπου ευρώ στον λογαριασμό της ΔΕΗ ετησίως.
  • Αν κλείσουμε 4 ηλεκτρικές συσκευές (τηλεόραση, στερεοφωνικό, dvd player, κλπ), από τον κεντρικό διακόπτη και όχι από το τηλεχειριστήριο, (διατηρείται η κατάσταση αναμονής), εξοικονομούμε 400 κιλά διοξειδίου του άνθρακα και 35 ευρώ ετησίως.
  • Αν αγοράσουμε ψυγείο κλάσης Α αντί για ένα ψυγείο κλάσης C, εξοικονομούμε 3,75 τόνους διοξειδίου του άνθρακα και 400 ευρώ για όλη τη διάρκεια ζωής του ψυγείου.
  • Αν ανακυκλώναμε όλα τα κουτάκια αλουμινίου στην Ελλάδα θα εξοικονομούσαμε 250.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
  • Αν ανακυκλώναμε όλες τις συσκευασίες χαρτιού στην Ελλάδα θα εξοικονομούσαμε 3,84 εκατομμύρια τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, όσο δηλαδή εκπέμπεται από ένα μεγάλο λιγνιτοηλεκτρικό σταθμό της ΔΕΗ.
  • Να πιέζουμε με όποιο τρόπο μπορούμε προς την κατεύθυνση της αξιοποίησης ήπιων και εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
   Πηγή: Ελευθεροτυπία- Έψιλον

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΟΦΡΩΝΑ ΑΝΝΑ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ


ΤΕΤΑΡΤΗ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2012, ΩΡΑ 18.00 μ.μ.

Το Ίδρυμα Ευγενίδου και το Πάντειο Πανεπιστήμιο συνδιοργανώνουν, στο
Αμφιθέατρο του Ιδρύματος (Λεωφ. Συγγρού 387, 175 64 Παλαιό Φάληρο),
ημερίδα για τη Διαμεσολάβηση ως μέσο για την καταπολέμηση του
φαινομένου της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία.
Στόχος της ημερίδας είναι η ενημέρωση των υπευθύνων Αγωγής Υγείας, των
Διευθυντών και Συμβούλων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Διευθυντών
Γυμνασίων και Λυκείων, των Εκπαιδευτικών, των φοιτητών, των μαθητών,
αλλά και των γονέων, για το διαρκώς διογκούμενο φαινόμενο της βίας στα
σχολεία.
Το πρόγραμμα έχει ως αντικείμενο την εφαρμογή της Διαμεσολάβησης
Συνομηλίκων στη μαθητική κοινότητα. Στόχος είναι η αποτελεσματική
αντιμετώπιση και επίλυση των συγκρούσεων με ειρηνικά μέσα.
Ο ρόλος του μαθητή-διαμεσολαβητή είναι να συντονίζει μια δομημένη
διαδικασία επίλυσης της σύγκρουσης μεταξύ διαφωνούντων μαθητών, η οποία
βασίζεται στον διάλογο των δύο πλευρών.
Η επιλογή των μαθητών-διαμεσολαβητών (2 μαθητές από κάθε τμήμα, σε όλες
τις τάξεις) γίνεται αφού εκδηλώσουν την επιθυμία τους να συμμετέχουν και με
βάση συστάσεις των συμμαθητών τους.
Η εκπαίδευση των μαθητών περιέχει μεταξύ άλλων: τεχνικές επικοινωνίας και
δεξιότητες διαλόγου και παιχνίδια ρόλων, όπου οι μαθητές δημιουργούν
περιστατικά συγκρούσεων τα οποία δραματοποιούν αλλάζοντας ρόλους.
Οι μαθητές μαθαίνουν με αυτόν τον τρόπο να ακούν τον συνομιλητή τους, να
κατανοούν την οπτική του και να είναι ευέλικτοι σε πολλές εναλλακτικές
προτάσεις για την επίλυση των συγκρούσεων.
Η είσοδος στην Ημερίδα είναι ελεύθερη, απαραίτητη είναι όμως η δήλωση
συμμετοχής στο τηλέφωνο 210 9469688 (Δευτέρα έως Παρασκευή, ώρες
09:00-17:00).
Σημειώνεται ότι υπάρχει η δυνατότητα διερμηνείας στην Ελληνική Νοηματική
Γλώσσα κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης στο τηλέφωνο 210 9469688 ή στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: elinat@eugenfound.edu.gr

Αρχαιοι οικισμοι ανακαλυφθηκαν απο δορυφορους


Tα ίχνη χιλιάδων αρχαίων οικισμών ανακάλυψαν αρχαιολόγοι, χρησιμοποιώντας υπολογιστές που αναλύουν εικόνες τις οποίες κατέγραψαν δορυφόροι. Ο δρ Τζέισον Γιουρ, του αμερικανικού πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, δήλωσε ότι με αυτή τη μέθοδο, της ανάλυσης στοιχείων από δορυφόρους, εντόπισε 9.000 πιθανούς αρχαίους οικισμούς στη βορειοανατολική Συρία. Ο δρ Γιουρ υποστήριξε ότι θα χρειαζόταν μια ολόκληρη ζωή προκειμένου ομάδα ερευνητών να ερευνήσει -διά ανασκαφών- την ίδια περιοχή.
Ο δρ Γιουρ, που παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνάς του στο έντυπο Proceedings of the National Academy of Sciences, την επιθεώρηση της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ, υποστήριξε ότι «χάρη στις τεχνικές των υπολογιστών, έχουμε στη διάθεσή μας ένα τεράστιο χάρτη, πολύ ενδιαφέροντα από μεθοδολογική άποψη, ο οποίος καταγράφει ανθρώπινη δραστηριότητα των τελευταίων 8.000 ετών. Επιπλέον, πρόσθεσε ότι χάρη σε αυτές τις τεχνικές, όποιος επιθυμεί στο μέλλον να προχωρήσει σε περαιτέρω επιστημονικές έρευνες στην περιοχή, θα γνωρίζει πού ακριβώς πρέπει να κατευθυνθεί, χωρίς να χάσει χρόνο σε αναγνωριστικές αποστολές, για τον εντοπισμό των αρχαιολογικών χώρων.
Στο παρελθόν ο δρ Γιουρ χρησιμοποίησε, εκτός των άλλων, και εικόνες από κατασκοπευτικούς δορυφόρους, προκειμένου να εντοπίσει αρχαιολογικούς χώρους. Την τελευταία τριετία, ωστόσο, συνεργάστηκε με τον ειδικό επί των υπολογιστών, Μπιορν Μένζε, του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) για να δημιουργήσουν ειδικό λογισμικό που να μπορεί να αναλύει δεδομένα από μια τεράστια, σε έκταση, περιοχή. Το γεγονός διευκόλυνε κατά πολύ την εργασία τους και χάρη στο συγκεκριμένο λογισμικό, ο δρ Γιουρ και η ομάδα του κατόρθωσαν να εντοπίσουν ίχνη 9.000 οικισμών σε έκταση εμβαδού 23.000 τ. χλμ. Σε ιδανικές συνθήκες, τονίζει, σε ορισμένους εξ αυτών των οικισμών, θα πρέπει να γίνουν ανασκαφές, ωστόσο η δύσκολη πολιτική κατάσταση στη Συρία αναγκάζει τους ερευνητές της ομάδας του να παγώσουν προς το παρόν οποιοδήποτε τέτοιο εγχείρημα. Ο δρ Γιουρ, πάντως, μιλώντας στο BBC, εξέφρασε την ελπίδα ότι θα μπορέσει να πραγματοποιήσει ανασκαφές στις κουρδικές επαρχίες στο βόρειο Ιράκ

πηγή: http://news.kathimerini.gr/

Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

ΑΝΟΙΞΗ


Η Άνοιξη είναι μία από τις τέσσερις εποχές της εύκρατης ζώνης. Αστρονομικά ξεκινά με την εαρινή ισημερία κατά τις 21 Μαρτίου στο Βόρειο ημισφαίριο, περιλαμβάνει τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο Μάιο και τελειώνει με το θερινό ηλιοστάσιο στις 21 Ιουνίου. Στο Νότιο ημισφαίριο η εαρινή ισημερία ξεκινά στις 21 Σεπτεμβρίου, περιλαμβάνει τους μήνες Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο και τελειώνει στο χειμερινό ηλιοστάσιο, στις 21 Δεκεμβρίου. Στην μετεωρολογία αναφέρονται συμβατικά οι τρεις μήνες του βόρειου είτε του νότιου ημισφαίριου ως Άνοιξη, παρόλο που η πραγματική διάρκεια της εν λόγω εποχής είναι 21 Μαρτίου - 21 Ιουνίου και 21 Σεπτεμβρίου - 21Δεκεμβρίου αντίστοιχα.
πηγή: Wikipedia

Είναι αφορμή να βγούμε έξω και να διασκεδάσουμε καθώς ο καιρός βελτιώνεται και η ψυχολογία αλλάζει. Aυτό που τώρα πια όλοι περιμένουμε με ανυπομονησία είναι το καλοκαίρι και δεν πρέπει να χάνουμε την ευκαιρία να χαιρόμαστε τη λιακάδα, τα ανθισμένα λουλούδια και τους όμορφους
περιπάτους στα πάρκα.
 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΤΕΡΕΖΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Μαθημα με οριζοντα τα αστρα


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΕΛΛΗΣ

  Ο καθηγητής από τη Μυτιλήνη που κατασκεύασε με τους μαθητές του έναν δορυφόρο

Είναι η απόδειξη ότι ένας εκπαιδευτικός σε δημόσιο σχολείο μπορεί να είναι πρωτοπόρος, ακόμη κι αν χρειάζεται να ξεπεράσει μεγάλα εμπόδια. Ο φυσικός Γιώργος Κοντέλλης έχει κατακτήσει τον τίτλο του αγαπημένου καθηγητή στο 3ο Λύκειο Μυτιλήνης. Αυτό το διάστημα ετοιμάζεται για το ταξίδι στη Νορβηγία, όπου μαζί με τους μαθητές του είναι καλεσμένοι του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA)

Ο Γιώργος Κοντέλλης γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1959, «μαζί με το ροκ εν ρολ», όπως λέει χαρακτηριστικά. Γοητευόταν από μικρό παιδί από δύο πράγματα: τις δυνάμεις της φύσης και το Διάστημα. Σε πολύ μικρή ηλικία και μέσα σε μόλις μισή μέρα είχε διαβάσει ένα βιβλίο που μιλούσε για τη δομή του ατόμου. «Ξεκίνησα και απλά δεν μπορούσα να σταματήσω», θυμάται. Δεν ήταν, όμως, η μοναδική στιγμή που τον στιγμάτισε. «Μόλις είχαμε πάρει μια ασπρόμαυρη τηλεόραση. Η πρώτη εικόνα που είδα ως παιδί, όταν ανοίξαμε την τηλεόραση, ήταν η προσσελήνωση μίας από τις αποστολές "Απόλλων"».
Πρότυπά του; Οι γονείς του, οι οποίοι ήταν εκπαιδευτικοί. «Εβλεπα τη λατρεία των μαθητών προς τον φιλόλογο πατέρα μου και τη θεολόγο μητέρα μου και πάντα αναρωτιόμουν εάν θα έχω κι εγώ μαθητές τους οποίους θα εμπνέω». Ολα αυτά τον οδήγησαν στο Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του βρήκε κι άλλα πρότυπα που τον ενέπνευσαν με το έργο τους: Αριστοτέλης, Γαλιλαίος αλλά και ο αστροφυσικός δρ Σταμάτης Κριμιζής.


Η «ΡΕΤΣΙΝΙΑ». Από την πρώτη στιγμή που μπήκε στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, πριν από περίπου 21 χρόνια, είχε μια λίγο διαφορετική αντίληψη για το ποιος θα πρέπει να είναι ο ρόλος του καθηγητή. «Εχουν κολλήσει στους εκπαιδευτικούς τη ρετσινιά ότι δεν δουλεύουμε, με το που ακούν τη λέξη "εκπαιδευτικός" το μόνο που λένε είναι ότι καθόμαστε τρεις μήνες τον χρόνο. Κι όμως, υπάρχουν και θα πρέπει να υπάρχουν δάσκαλοι οι οποίοι βοηθούν τους μαθητές και λειτουργούν ως παράδειγμα με τη στάση τους. Εάν ο εκπαιδευτικός είχε την απαραίτητη υποστήριξη, όπως έχω εγώ από διευθυντές και προϊσταμένους της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, θα μπορούσε να κάνει αυτό το κάτι παραπάνω», λέει ο φυσικός, που είναι πατέρας δύο μικρών κοριτσιών, ηλικίας 11 και 13 ετών.
Κι αυτό κάνει ο ίδιος, παρόλο που η οικονομική κρίση, όπως είναι φυσικό, επηρέασε και τη δική του οικογένεια, αφού οι μισθοί του ίδιου και της συζύγου του, η οποία είναι επίσης εκπαιδευτικός - φιλόλογος σε λύκειο της Μυτιλήνης -, είναι πλέον μειωμένοι. Ετσι, στις 22 Απριλίου θα ταξιδέψει, με έξοδα του υπουργείου Παιδείας, στη Νορβηγία μαζί με μαθητές του, προκειμένου να εκτοξεύσουν τον «Ικαρομένιππο 3D», τον δικό τους μικρό δορυφόρο, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSat, που διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος. Μάλιστα, το 3ο Λύκειο Μυτιλήνης θα είναι το μοναδικό ελληνικό σχολείο - ανάμεσα στα μόλις 14 από όλη την Ευρώπη - που θα συμμετέχει στον διαγωνισμό.
Η... διαστημική ομάδα αποτελείται από οκτώ μαθητές. Οπως λένε, ο εκπαιδευτικός είναι αυτός που τους εμπνέει και τους παρακινεί να κάνουν πράγματα που δεν φαντάζονταν ότι θα μπορούσαν να τα φέρουν εις πέρας. Δεν είναι, μάλιστα, λίγοι εκείνοι οι μαθητές οι οποίοι μετά την ενασχόληση με τις διαστημικές αποστολές θέλουν να σπουδάσουν σε συναφή τμήματα. Οπως ο μαθητής και μέλος της ομάδας, Γιάννης Μυρσινιάς, ο οποίος νόμιζε πως η Κτηνιατρική είναι η σχολή που του ταίριαζε. «Τον τελευταίο χρόνο, όμως, αυτό έχει ανατραπεί εντελώς και πλέον είμαι σίγουρος πως θέλω να μπω είτε στο Τμήμα Φυσικής είτε σε αυτό των Εφαρμοσμένων Φυσικών Επιστημών».
Αυτό το διάστημα η ομάδα ολοκληρώνει τον «Ικαρομένιππο 3D», τον μικρό δορυφόρο, μεγέθους κουτιού αναψυκτικού, μένοντας στο σχολείο και μετά τη λήξη του ωραρίου. Το όνομα του εκπαιδευτικού δορυφόρου δεν ήταν τυχαίο. Εψαξαν και βρήκαν τον πρώτο ήρωα βιβλίου επιστημονικής φαντασίας κατά την αρχαιότητα, που δεν ήταν άλλος από τον Ικαρομένιππο, ο οποίος πρωταγωνιστούσε στο βιβλίο του Λουκιανού το 160 μ.Χ.
«Ο δορυφόρος μας, που θα έχει περίβλημα από ανθρακόνημα, θα πετάξει με έναν πύραυλο Intruder που θα εκτοξευτεί από τη βάση πυραύλων Andoya στο νορβηγικό νησί Αντένες, πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο, σε ύψος ενός χιλιομέτρου», εξηγεί ο αρχηγός της ομάδας, Ηλίας Θεοδωρίδης, ένας από τους τέσσερις μαθητές που θα πάνε στη Νορβηγία. Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος δέχεται τη συμμετοχή του σχολείου. Πριν από δύο χρόνια ο κ. Κοντέλλης με την τότε ομάδα πήρε μέρος στον ίδιο διαγωνισμό, κατακτώντας την 4η θέση.
Οι διακρίσεις για τον εκπαιδευτικό και το λύκειο της Μυτιλήνης είχαν ξεκινήσει νωρίτερα: το 2008, ένα βιντεοπαιχνίδι βασισμένο στην επιστημονική φαντασία, του έδωσε την πρώτη θέση στην κατηγορία με τίτλο «EuroInnovation» («Ευρωπαϊκή Πρωτοπορία») στον 5ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft. «Η Δίκη του Γαλιλαίου», όπως ήταν το όνομα του παιχνιδιού, έδινε τη δυνατότητα στους μαθητές να διδαχθούν τη σχολική ύλη στο μάθημα της Φυσικής με έναν διαφορετικό και πιο διασκεδαστικό τρόπο.
Πέρυσι, ο πρώτος «Ικαρομένιππος» που έφτιαξαν οι μαθητές του λυκείου ψηφίστηκε ως ένα από τα 24 καλύτερα πρότζεκτ στο 8ο Πανευρωπαϊκό Φόρουµ Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών της Microsoft, παίρνοντας το εισιτήριο για τον αντίστοιχο παγκόσμιο διαγωνισμό στην Ουάσιγκτον τον περασμένο Νοέμβριο. Το 2011, ωστόσο, ο κ. Κοντέλλης μαζί με μαθητές του άφησαν για λίγο στην άκρη τη διαστημική τους αποστολή και ασχολήθηκαν και με τη ρομποτική. Τα παιδιά πήραν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής, όπου με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κατασκεύασαν και σχεδίασαν ένα ρομπότ και το προγραμμάτισαν να μαζεύει κύβους και να τους ταξινομεί ανάλογα με το χρώμα και το μέγεθος. «Αν στον μαθητή δώσεις το κατάλληλο κίνητρο, μπορεί να μεγαλουργήσει», λέει ο κ. Κοντέλλης.


ΤΟ ΧΟΜΠΙ. Μπορεί η φυσική, το Διάστημα και η οικογένειά του να είναι οι μεγάλες του αγάπες, ωστόσο υπάρχουν δύο πράγματα που γεμίζουν τις μπαταρίες του Γιώργου Κοντέλλη. «Από μικρός άκουγα ροκ μουσική. Τότε είχα, βέβαια, τη δυνατότητα να βάζω τέρμα τον ήχο και να ακούω τα τραγούδια στη διαπασών. Τώρα πια αυτό δεν μπορεί εύκολα να γίνει όταν έχεις οικογένεια και μικρά παιδιά», λέει. Τα τελευταία χρόνια, πάντως, ένα νέο χόμπι έχει μπει στη ζωή του: στον ελεύθερο χρόνο κάθεται μπροστά στον υπολογιστή και παίζει βιντεοπαιχνίδια. «Εχω μπει στον κόσμο των μαθητών μου και μπορώ να τους πω ποιο βιντεοπαιχνίδι μπορούν να παίξουν και ποιο δεν αξίζει».

ΕΙΠΕ
Το ενδιαφέρον των μαθητών μου... απογειώνεται

ΕΙΠΑΝ ΓΙ’ ΑΥΤΟΝ
Εχει τον αυθορμητισμό ενός παιδιού και την εμπειρία ενός μεγάλου
Ενας από τους μαθητές του
πηγή :http://www.tanea.gr

Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΠΥ;

Διαταραχή

Ελλειμματικής

Προσοχής

Υπερκινητικότητας

Είναι μια από τις συχνότερες νευροβιολογικές διαταραχές της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Εμφανίζεται στο 5%-8% του μαθητικού πληθυσμού. Αν και είναι μια από τις πιο μελετημένες και τεκμηριωμένες παιδοψυχιατρικές διαταραχές παγκοσμίως, έχει συγχρόνως προκαλέσει τις περισσότερες συζητήσεις και εξακολουθεί να υποδιαγιγνώσκεται σε πολλές χώρες μεταξύ των οποιών και η Ελλάδα.

 

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ



Η Σελήνη είναι (ο μοναδικός) φυσικός δορυφόρος της Γης και ο πέμπτος μεγαλύτερος φυσικός δορυφόρος του ηλιακού συστήματος. Πήρε το όνομά του από την Σελήνη, αρχαιοελληνική θεά του δορυφόρου αυτού. Λέγεται επίσης «Φεγγάρι» στη δημοτική γλώσσα, λιγότερο επίσημα ή ποιητικά.
Αποτελείται από στερεά υλικά με σύσταση παρόμοια με αυτή της Γης. Είναι το φωτεινότερο σώμα στην ουράνια σφαίρα μετά τον Ήλιο, επειδή είναι και το κοντινότερο στη Γη ουράνιο σώμα. Εξαιτίας αυτής της εγγύτητας, η Σελήνη έχει ισχυρή βαρυτική επίδραση στη Γη (παλιρροϊκή αλληλεπίδραση), προκαλώντας φαινόμενα όπως οι παλίρροιες, αλλά και επηρεάζοντας τον άξονα περιστροφής της. 
πηγή: wikipedia

                               ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΤΕΡΕΖΖΑ ΣΤΡΑΤΟΥ

Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ ΠΛΑΣΜΑ;


                                                      ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ